Voor mijn 3 jarige dochter ben ik opzoek naar een plekje waar ze iedere week of om de 14 dagen pony mag rijden incl. les. in de omgeving van zuidwest Friesland.
Wie kan mij hier verder mee helpen?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MairiMacBran schreef:Vindt je les voor een 3-jarige niet wat hoog gegrepen? Er zijn niet voor niets vrijwel geen instructeurs die dat doen. Op die leeftijd zijn ze qua ontwikkeling nog niet zo ver dat les daadwerkelijk iets toevoegt, nog daargelaten dat lesgeven aan een peuter lastig is en lang niet iedereen dat kan.
MairiMacBran schreef:Negatieve opmerkingen valt toch wel mee? Tutten, poetsen, wandelen, spelenderwijs ervaring opdoen, helemaal prima. Maar daar hoef je geen instructie voor te hebben. Daadwerkelijk les om te leren rijden is op deze leeftijd gewoon geen goed idee, daar is toch niets onaardigs aan?
MairiMacBran schreef:Vindt je les voor een 3-jarige niet wat hoog gegrepen? Er zijn niet voor niets vrijwel geen instructeurs die dat doen. Op die leeftijd zijn ze qua ontwikkeling nog niet zo ver dat les daadwerkelijk iets toevoegt, nog daargelaten dat lesgeven aan een peuter lastig is en lang niet iedereen dat kan.
Ingrid_92 schreef:Ik denk dat iedereen bij les veel te groots denkt. Ik heb ook kinderen van 3 'les' gegeven op mijn Shetlanders (ja ik ben ook instructrice). De les bestond dan gewoon uit borstelen, tutten, door een slalom wandelen aan de hand en eventueel en een kwartiertje er op in stap. Gewoon zitten en geleid worden. Ik vroeg echt niet van ze om voltes te rijden of schouderbinnenwaarts
Een les kan ook gewoon gewend raken aan pony's zijn. Plezier maken.
We deden ook wel eens de pony krijten, wassen etc. Vinden 3 jarigen echt geweldig!
Ingrid_92 schreef:Bij sommige maneges heet het peuter staples of peuterles. Je zou daar eens op kunnen zoeken als je dat nog niet gedaan hebt. Er zijn wel maneges die het aanbieden vanaf 3 hoor.
Ingrid_92 schreef:Is dit in de buurt van jou? Moest er opeens aan denken. Heb Olga met een ponypowercursus leren kennen. Lief mens. https://www.bolheim.nl/
Staat niet dat ze specifiek lessen geeft voor peuters. Maar je kan het vragen. Zou wel in goede handen zijn.
kwita schreef:MairiMacBran schreef:
Ik heb het met mijn eigen kotertjes ook gezien de jongste 3,5 is maar wat dol op zijn gedeelde pony met zijn zus, en stuurt in stap en draf als een pro! maar soms dan heeft hij ook echt geen zin en dan moet dat ook kunnen.
Het mmoie is hun hebben geen verwachting en zijn van het moment zo hebben ze gisteren lieveheersbeestjes gezocht met de pony, de dag er voor gegraasd gewoon door de wijde op zijn rug en ook geholpen om de was op te hangen op de pony zijn rug...dat was goed om te leren sturenovergens. Het kan wel maar echt les is te vroeg.
Maar spelend leren ze zoveel, en dat kan van een pony ook hoor Maar houd zelf altijd de controle!
wie en waar kan ik je niet meehelpen, maar blijf zoeken het kan wel degelijk iets toevoegen want je krijgt nu wel veel negatieve opmerkingen. Ik ervaar dat ze er wel degelijk iets aan hebben hoe jong ook!.jammer dat je te ver weg woont!
silvia58 schreef:Toevallig van de week gehoord dat de manege in Emmeloord een nieuwe eigenaar heeft.
Volgens mij gaan ze daar ook stap ritjes in het bos doen.
Manege Emmelerbos heet het nu denk ik.
Gewoon eens informeren
Op facebook; Debbie Does.
Ook voor de allerkleinste staat erbij