Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Suzanne F. schreef:Commentaar hoef je niet? Nou dan alleen een advies. Tel de vervoerkosten om een paard uit Engeland te halen op bij je huidige budget en je kan een prima paard in Nederland kopen. Paard uit Engeland halen vereist de nodige kennis en ervaring met betrekking tot wetgeving, keuren, rechten en plichten en zou ik als particulier zeker niet zomaar doen. Kans is groot dat goedkoop duurkoop wordt.
Oh en nog een advies, geen commentaar: zorg dat je dochter een echte opleiding gaat doen en geen paardenopleiding. Weggegooid geld en komt er nooit meer uit. Paard houden als hobby en een goede opleiding en een zekere baan ernaast.
Suzanne F. schreef:Commentaar hoef je niet? Nou dan alleen een advies. Tel de vervoerkosten om een paard uit Engeland te halen op bij je huidige budget en je kan een prima paard in Nederland kopen. Paard uit Engeland halen vereist de nodige kennis en ervaring met betrekking tot wetgeving, keuren, rechten en plichten en zou ik als particulier zeker niet zomaar doen. Kans is groot dat goedkoop duurkoop wordt.
Oh en nog een advies, geen commentaar: zorg dat je dochter een echte opleiding gaat doen en geen paardenopleiding. Weggegooid geld en komt er nooit meer uit. Paard houden als hobby en een goede opleiding en een zekere baan ernaast.
Dorien66 schreef:ikke schreef:Cru gezegd snappen die Britten niks van dressuur.
Britten springen en racen met paarden of gebruiken ze (sporadisch) als werkdier.
Inderdaad, cru én nogal stellig. Ooit gehoord van Charlotte Dujardin, Carl Hester, Vanessa Bee of Laura Bechtolsheimer?
Dorien66 schreef:Die paarden gaan echt binnen het budget van de TS passen, ja.ikke schreef:Cru gezegd snappen die Britten niks van dressuur.
Britten springen en racen met paarden of gebruiken ze (sporadisch) als werkdier.
Inderdaad, cru én nogal stellig. Ooit gehoord van Charlotte Dujardin, Carl Hester, Vanessa Bee of Laura Bechtolsheimer?
ikke schreef:Cru gezegd snappen die Britten niks van dressuur.
Pytje schreef:Mijn ervaring is dat de goedkope paarden die uit Engeland komen, niet voor niks zo goedkoop zijn en hierheen komen. Heb zelf de gok genomen en verloren, paard kan op 5 jarige leeftijd ingeslapen worden vanwege zeer ernstige kissing spines.
Hierna hoorde ik veel meer verhalen over de engelse paarden die met mankementen uit engeland deze kant op komen.
Denk dat je eerder kan gaan kijken naar een wat ouder paard (vanaf een jaar of 15). Die zijn dan weer betaalbaarder vanwege de leeftijd.
Suzanne F. schreef:Oh en nog een advies, geen commentaar: zorg dat je dochter een echte opleiding gaat doen en geen paardenopleiding. Weggegooid geld en komt er nooit meer uit. Paard houden als hobby en een goede opleiding en een zekere baan ernaast.
troi schreef:Hmm je hebt geen duizenden euro’s voor aankoop. Wat heb je wel dan, honderden euro’s? Daar heb je nog geen shetlander voor tegenwoordig vrees ik..