Gezocht: zadelpasser omgeving Uden/Veghel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_W

Gezocht: zadelpasser omgeving Uden/Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 12:53

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een goede zadelmaker omgeving Uden/Veghel die op locatie kan komen om mijn zadel te controleren of dat deze nog goed ligt op mijn paard. Eventueel aanpassen/bijvullen waar nodig. Mocht deze niet meer goed passen, dan ook graag een zadelmaker die tweedehands zadels bij heeft om te passen.

Goede ervaringen zijn welkom, evenals slechte ervaringen (dan weet ik ook wie ik niet hoef te vragen). Ben ook benieuwd naar de kosten.

Zadelmakers die ik tot nu toe heb gevonden:
Saddlematch, Zadelkompas, Gijs Weck, R. Coolen.
Iemand ervaring met een van deze zadelmakers?

Brand los :D

Whupp

Re: Gezocht: zadelpasser omgeving Uden/Veghel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 13:09

Wij hebben al jaren een heel goede ervaring met Anne van Zadelkompas. Daarvoor is R. Coolen een keer geweest, maar die heeft ons jaren geleden een slecht passend zadel verkocht bij het paard wat we destijds hadden toen wij er nog niet zoveel van wisten (hierna kwam Anne, die heeft ons toen geholpen met een goed passend zadel, helaas was het andere zadel ook niet passend te krijgen). Die gooide toen het zadel erop en concludeerde dat het wel prima zat. Die zou ik persoonlijk zeker niet aanraden. Anne is daarentegen heel kundig en legt ook heel goed uit waar ze op let en waarom het zadel wel of niet goed ligt.

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 18:36

Dankje Whupp. Heeft Anne ook tweedehands zadels te koop en neemt ze die standaard mee of moet je daar specifiek om vragen/moet ze daarvoor terug komen als het blijkt dat het huidige zadel niet passend gemaakt kan worden?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:45

Ik zou kijken of Ruyters voor Ruiters ook naar jullie komt. :) Ik vond dat een topper.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 18:45

Saddlematch is fijn, alleen contact er mee krijgen/houden is niet al te makkelijk

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 09:50

kiwiwitje schreef:
Ik zou kijken of Ruyters voor Ruiters ook naar jullie komt. :) Ik vond dat een topper.

Top, die kende ik nog niet. Ik kan online wel de consult kosten vinden en voorrijkosten. Maar weet jij toevallig ook wat bijvoorbeeld bijvullen kost?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 10:00

Kim_W schreef:
kiwiwitje schreef:

Top, die kende ik nog niet. Ik kan online wel de consult kosten vinden en voorrijkosten. Maar weet jij toevallig ook wat bijvoorbeeld bijvullen kost?

Helaas niet, ik heb al een paar jaar geen paard meer. Maar was altijd erg tevreden over hun!

Whupp

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 11:33

Kim_W schreef:
Dankje Whupp. Heeft Anne ook tweedehands zadels te koop en neemt ze die standaard mee of moet je daar specifiek om vragen/moet ze daarvoor terug komen als het blijkt dat het huidige zadel niet passend gemaakt kan worden?

Pff dat weet ik zo niet uit mijn hoofd, ik dacht van wel. Maar bij ons gaf ze een model door die voor 99% zou passen en die hebben wij zelf via marktplaats aangeschaft en die ze heeft zij vervolgens weer passend gemaakt :)

Kim_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 12:44

Oke dankje. Die eerste 3 heb ik in ieder geval op mijn lijstje staan om contact mee op te nemen!
Ik las ook nog iets over Zadel&Zorg en dezadelmaker.nl heeft iemand hier ook nog ervaringen mee verder?

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 12:53

De passers van Het Gareel in schijndel zijn de afgelopen jaren echt flink verbeterd in tweedehands aanbod en kennis en kunde. Ik ben er heel tevreden over, sowieso altijd van hun ruitersportzaak maar nu ook naar hen overgestapt voor zadelmakerij