Stalling omgeving Purmerend (15-20km)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

J_M_8

Stalling omgeving Purmerend (15-20km)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 19:53

Hoi allemaal,

Ik ben mij aan het oriënteren op een eerste eigen paard! Nu ben ik net verhuisd en nog niet zo bekend hier in de omgeving van Purmerend.. De andere forums vanuit deze regio zijn al wat verouderd dus hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen! Mijn wensen:

* Max 15-20 km van Purmerend
* Volpension (incl voldoende mesten -bij voorkeur 3 keer per week - een schone stal met dikke laag bodembedekking vind ik erg belangrijk)
* Ruime stallen met contactluik
* Goede kwaliteit binnenbak zonder wachttijd (of manegelessen) aangezien ik ft werk en dus in de avonduren aanwezig ben. Manege mag dus, maar dan met een goede, tweede binnenbak :)
* Ik sta evt open voor pension met alleen een buitenbak, mits onder de juiste condities
* Goede kwaliteit buitenbak
* Weidegang: zomer liefst 24/7, maar sowieso zomer en winter 8 uur met buiten- en binnenhaal service
* een stal die goed voor de beestjes zorgt
* goede sfeer! Ik rij recreatief, no-nonsense :)

Indien je een goede suggestie hebt hoor ik het graag! En... mocht je een prijs indicatie erbij hebben dan zou dat ook fijn zijn

_Nelleke_

Re: Stalling omgeving Purmerend (15-20km)

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:02

Ik weet niet uit welke regio je zelf komt maar weidegang in de winter is echt een utopie. Alle grond is klei of veen en houdt in dat je paard tot de knieën in de bagger staat.

J_M_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 20:07

_Nelleke_ schreef:
Ik weet niet uit welke regio je zelf komt maar weidegang in de winter is echt een utopie. Alle grond is klei of veen en houdt in dat je paard tot de knieën in de bagger staat.

Je hebt gelijk, nog niet bij stilgestaan... paddock lijkt me een betere optie dan wel met wat sociaal contact, wel zo gezellig voor de paardjes!

Karlijnxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 20:33

Zelfs paddocks zijn lastig in die omgeving vanwege de afwatering.
Mijn tip is dus om een stapmolen op je eisen lijstje te zetten. In winter prefereer ik de combi van de twee, waarbij je paard dus zelf buiten mag staan in een goed gedraineerde (en dus vaak kleine) paddock staat en minimaal om de dag in de stapmolen komt om voldoende meters te stappen. Die combi is dan wel vrij zeldzaam helaas in NH.

J_M_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 20:43

Karlijnxxx schreef:
Zelfs paddocks zijn lastig in die omgeving vanwege de afwatering.
Mijn tip is dus om een stapmolen op je eisen lijstje te zetten. In winter prefereer ik de combi van de twee, waarbij je paard dus zelf buiten mag staan in een goed gedraineerde (en dus vaak kleine) paddock staat en minimaal om de dag in de stapmolen komt om voldoende meters te stappen. Die combi is dan wel vrij zeldzaam helaas in NH.

Dankjewel voor je reactie. Zo word ik alweer een stuk wijzer, bedankt! Sta je zelf ook in NH?