Leenpaard na overlijden voor achterblijver?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Captain

Leenpaard na overlijden voor achterblijver?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 00:17

Zojuist vonden we onze merrie dood in de wei. Overleden in haar slaap. Arm ding!
Nu hebben we echter nog een 24-jarige ruin lopen die steeds loopt te hinniken.

Ik kan me herinneren dat er een stichting was waar je een paard kon huren/lenen als gezelschap. Of heb ik dat ooit gedroomd?

Iemand die hier meer over weet?
Alvast bedankt!

Spaansepony

Re: Leenpaard na overlijden voor achterblijver?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:21

Wat sneu! Sterkte, ik weet niet of er zulke stichtingen bestaan. Maar mocht je in de omgeving Amsterdam/Utrecht wonen, ik heb genoeg paarden en pony’s staan die op dit moment weide vulling zijn en zijn relatief makkelijke dieren en gaan wel vaker uit logeren. Stuur me maar pbtje als je zou willen ;-).

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 00:38

Sterkte met je verlies.
Volgens mij ben je misschien een beetje "in de war" met een eerdere stichting (bestaat nu volgens mij niet meer) de moeder-veulen centrale? Voor pleegmerries als merrie tijdens of na geboorte overlijd, of een pleegveulen indien moeders haar veulen verliest.

Je zou altijd hier op bokt een oproepje kunnen doen; regio is natuurlijk wel handig om te weten dan.

sennanina

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 02:22

sterkte met het verlies volgens mij had ik ook wel een keer zo iets gehoord

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 05:23

Sterkte met je verlies Shetlander opvang shetterie heeft fijne dieren altijd.

MaybelM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:30

paard zoekt baas! Hun doen aan adopteren, hebben heel wat paarden staan die wegens wat voor reden dan ook niet meer bereden kunnen worden. En ook aardig wat shetjes! Mischien daar is kijken! Je kan ze op faceboek instagram en ook gewoon op insternet vinden.

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 07:44

Sterkte met het verlies van je merrie

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:17

Sterkte! Wat een schrik. Was ze al ouder?
Ik denk dat er vast wel een weide leenpaard te vinden is als vriendje.

petra8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 08:32

Sterkte met het verlies van je paard.
Toen mijn paard 2 jaar geleden overleed ben ik op zoek gegaan naar een tijdelijk paard of pony om bij mijn achtergebleven pony te staan. Ik heb dat helaas niet gevonden, de opvangen die ik gebeld heb die deden allemaal niet aan tijdelijke adoptie, waren allemaal op zoek naar een vast huis voor hun dieren ivm stress.

Ik zocht iets tijdelijks omdat ik wist dat ik weer een nieuw jong paard wilde kopen voor bij mijn pony. Is dat ook jouw bedoeling of wil je geen nieuw paard meer maar zoek je gezelschap voor jouw andere paard?

Het aanbod van Spaansepony is wat dat betreft heel lief en fijn. Ik zou daar 2 jaar geleden heel graag gebruik van gemaakt hebben. Ik ben zelf uiteindelijk versneld op zoek gegaan naar een nieuw paard.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:55

MaybelM schreef:
paard zoekt baas! Hun doen aan adopteren, hebben heel wat paarden staan die wegens wat voor reden dan ook niet meer bereden kunnen worden. En ook aardig wat shetjes! Mischien daar is kijken! Je kan ze op faceboek instagram en ook gewoon op insternet vinden.

Ik zou TS willen adviseren om eerst eens op bokt te kijken naar de ervaringen met PZB. Is eigenlijk gewoon verkapte handel namelijk.

NinaCharlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:56

Veel sterkte Ts! Wat afschuwelijk, zo plotseling. Gaat het om de merrie die jullie van PZB hadden? Hebben zij niets anders?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 11:58

Sterkte met het verlies ts.
Ken je niet een boertje in de buurt die wat beestjes als weidevulling heeft lopen waar je er 1 van kan lenen?

Plaats eens een oproepje op je facebook, als je veel paardenvriendjes hebt, hebt je kans dat je zo al wat aangeboden wordt.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:09

Ik kan je niet aan adressen ofzo helpen, maar wel een tip. Ik sprak pas een collega en wist dat een oude pony van haar overleden was en ze er nog een over had, dus vroeg hoe het daarmee ging en of hij dan nu alleen stond. Hetzelfde als wat jij dus nu hebt.

Zij had als oplossing dus een weidemaatje gezocht en een oud paard gevonden van een jonge eigenaresse. Zij hadden in het begin leuk contact en niks op papier vastgelegd verder. Paard bleef eigenaar van die vrouw.

Lang verhaal kort. Eigenaresse ging studeren en en reageerde steeds minder vaak op appjes en andere berichtjes en informeerde ook niet meer na een aantal maanden.
Nu gaat het nog goed, maar mijn collega heeft wel zoiets van "wat als mijn andere pony overlijdt of als dit paard ziek wordt?"

M.a.w. als je geen eigenaar wordt van het andere paard, leg afspraken dan echt goed vast. Het contact kan heel leuk zijn in het begin, maar uiteindelijk heb jij wel de zorg voor andermans dier. Wat als dat andere paard ziek wordt etc.

Succes en sterkte!

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:24

Gecondoleerd met het verlies. Misschien is het aanbod van Superpony wat? Wat Beert ook zegt,zoiets heeft altijd wel een kans op problemen.Ook voor degene die uitleent trouwens,stel dat je je paard gewond of ziek weer terugkrijgt,of helemaal niet zelfs.Zelf een paardje bijkopen is vaak de betere optie.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 12:28

Ik heb Max van 25 als maatje voor mijn ruin van 25 die niet alleen kan staan.Hij staat bij ons in "pension".Zijn eigenaar zocht een pensioen plekje voor hem en via via is Max bij ons gekomen.Zijn eigenaar betaald en bedrag per maand voor hem.Als onze ruin er niet meer is willen we geen nieuw paard meer.Ik heb op facebook en Bokt een oproep gedaan.ook verschillende manege's in de buurt gebeld.Ook de hoefsmid en paardentandarts.Een eigenaar van een manege wist iemand die een pensioenplek zocht voor haar ruin.Toen onze merrie stierf had ik het zelfde probleem en is Iwan erbij gekomen.Iwan kwam via de paardentandarts.Hij had een klant die een nieuw plekje zocht.Als je meer wilt weten hoe wij dit geregeld hebben stuur maar een pb.

Afbeelding
Links Nap en rechts Max.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:04

Ach, wat naar. Geen idee, maar wil je even sterkte wensen. :(:)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 13:15

Bedankt voor de lieve berichten. :* Ik heb een aantal mensen een PB gestuurd. Bedankt voor het meedenken!

Annie kwam inderdaad van Paard Zoekt Baas vandaan, maar daar willen we er niet nog eens een vandaan, niet zulke goede ervaringen. :)

Vanochtend is Annie opgehaald, heel netjes in een trailer. Super netjes!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 13:38

Maar wil je een nieuw paard kopen of zoals wij een "pension" paard die het eigendom blijft van de eigenaar?Sterkte nog.Ik weet hoe moeilijk het is om al met een nieuw maatje bezig te zijn.Net alsof je je paard al vergeten bent.Maar je doet het voor je andere paard en dan is het ook goed.Dat waren mijn gedachten hoor.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-20 14:37

Captain schreef:
Bedankt voor de lieve berichten. :* Ik heb een aantal mensen een PB gestuurd. Bedankt voor het meedenken!

Annie kwam inderdaad van Paard Zoekt Baas vandaan, maar daar willen we er niet nog eens een vandaan, niet zulke goede ervaringen. :)

Vanochtend is Annie opgehaald, heel netjes in een trailer. Super netjes!

Sterkte nogmaals, hopelijk vind je iets. Ik mis alleen nog de locatie? Of las ik er overheen?

Waarom verbaasd het mij niks dat er zoveel mensen met slechte ervaringen met PZB zijn....

Hopelijk vind je snel iets wat bij jullie past TS.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-20 15:46

Ohja excuus, beetje een warhoofd momenteel.
Paard staat in de betuwe, Opheusden.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-20 14:22

Morgenavond komt er een nieuw vriendinnetje voor Menno, een leuke 22 jarige merrie.
Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken! :)

jooosjefien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 16:24

Wat naar TS! Inderdaad PaardZoektBaas, is al eerder genoemd. Hoop dat je snel een maatje vindt

cariena1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:20

jooosjefien schreef:
Wat naar TS! Inderdaad PaardZoektBaas, is al eerder genoemd. Hoop dat je snel een maatje vindt

Komt morgen eentje bij lees ik net

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:29

Captain schreef:
Morgenavond komt er een nieuw vriendinnetje voor Menno, een leuke 22 jarige merrie.
Nogmaals bedankt allemaal voor het meedenken! :)

Wat een fijn nieuws! Is het vriendinnetje een leenpaard of toch een blijvertje?
Of mag Menno dat beslissen? ;)

maj0

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-20 17:31

jooosjefien schreef:

Daar wou TS er geen meer vandaan hebben staat hierboven.

Heel veel sterkte TS. Wat fijn dat je zo snel een paardje gevonden hebt.