Pensioenplekje gezocht omg. Het Gooi

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jusdepomme

Pensioenplekje gezocht omg. Het Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-20 20:36

Hoi allemaal,

Ik hoop dat ik dit topic op de juiste plek plaats, ben nogal nieuw op bokt.

Mijn 15-jarige KWPN merrie moet helaas met pensioen vanwege haar artrose, dus ik zoek een pensioenplekje voor haar in de omgeving van Het Gooi. Ik ben op zoek naar een plekje met weidegang en een schuilstal, waar ze ook de zorg dragen voor het op-/afdoen van dekens, medicatie/supplementen geven, hoefsmid, etc. Het liefst <200 euro per maand.
Iets verder weg vind ik niet erg, zolang er maar goed voor haar gezorgd wordt! Een vorm van halfpension waarbij ik er elke dag heen moet is dan dus helaas geen optie...

Ik hoor het heel graag als jullie iets weten! :-)

Poekkie

Re: Pensioenplekje gezocht omg. Het Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:54

Volpension inclusief hoefsmid en medicatie toedienen voor <200 per maand zou wel eens een moeilijke zoektocht kunnen worden. Misschien een berichtje plaatsen in een fb groep?

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:56

Mijne staat op volpension pensioen in Flevoland. Ik ben meer dan 200 kwijt, ik hoop dat je iets kunt vinden onder de 200 euro.

Edit: Hoefsmid moet ik zelf regelen en betalen. Staleigenaresse plukt hem uit paddock of weiland. Enten gaat met hele stal, net als ontworming. Dit komt op de maandfactuur erbij.
Laatst bijgewerkt door marleen_88 op 28-05-20 21:05, in het totaal 1 keer bewerkt

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 20:59

Mijn paard staat met pensioen in Muiden. Dit is 1 kudde, hierin staan paarden van 10 tot 28. Ze hebben geen box, lopen in een loopstal met stuk paddock en weide. Hebben strookbegrazing van 6 hectare land. Onbeperkt ruwvoer in de winter en groot deel van de zomer. Niemand gebruikt dekens dus dat gebeurt niet. Krachtvoer krijgen de meesten ook niet, alleen als blijkt dat het nodig is. Een aantal van de oudjes met slecht gebit bijvoorbeeld. Enten gaat met de gehele groep net als ontwormen maar die kosten zitten er niet bij in. Evenals hoefsmid. Er komen verschillende smeden, je hoeft er niet bij te zijn als je paard normaal doet maar ook dat regel je zelf en betaal je apart... Ik betaal 225 per maand.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:17

Ik verplaats deze naar ED daar past het beter

jusdepomme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-20 10:10

Thanks voor jullie reacties! Was er al bang voor dat het hier in de omgeving hoger zou uitvallen. We zitten nu te kijken in Brabant en Friesland, maar heel fijn om te weten dat deze opties ook bestaan.

rhijnauwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-20 20:18