Hoefsmid omg Heerenveen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kabayo

Hoefsmid omg Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 12:38

Hoi allemaal
Ik zoek een andere smid voor mijn paarden aangezien mijn huidige smid helaas ook ouder word en wil minderen qua werk.

Ik heb een paar moeilijke hoeven/benen. Eén staat redelijk Frans, één heeft stijle ongelijke voeten waarbij ze zichzelf ook aantikt en heb een jaarling die licht overkoot staat.

Natuurlijk bekappers hoeven niet aangedragen te worden. Ook geen anti-ijzer smeden. .

Ook prijs is niet onbelangrijk. Zouden jullie dat er misschien bij willen vermelden mits bekend?

Het liefste nog dat hij/zij deze week kan komen!

Groetjes

Anoniem

Re: Hoefsmid omg Heerenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:42

Ik heb Lisa Verrijt nu, komt vanuit emmeloord maar rijd ook routes :) ik heb voor 2 uur werk, bekappen corrigeren ijzers met zooltjes en solepack 130 euro betaald. Wat reuze mee valt.

m0niekkkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:56

Ik ben heel tevreden over Siemen Snijders uit Hoornsterzwaag. 35 euro voor bekappen.

Larissajulia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:04

m0niekkkie schreef:
Ik ben heel tevreden over Siemen Snijders uit Hoornsterzwaag. 35 euro voor bekappen.

Ik laat mijn merrie ook bekappen door Siemen Snijders en ben hier ook heel erg tevreden over! Mijn merrie had erge platvoeten en hele zachte zolen, maar de smid denkt altijd super mee en ze staat nou duidelijk veel beter op de hoeven! Ze loopt ook weer veel beter dankzij hem.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 13:13

Misschien de hoefsmid(smeden) van de kliniek in Wolvega? Hoor ik veel goede dingen over.
Mijn hoefsmid werkt daar namelijk ook wel eens, hij neemt alleen zelf geen nieuwe klanten meer aan..

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:03

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 14:21

Tjerk jan Dijkstra, gorredijk.
Nou heb ik niet een moeilijke in omgang en qua hoeven maar ik vind hem in de benadering naar mijn paard toe altijd zeer netjes. En hij heeft volgens mij nog wel plek.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 06:52

Dankjewel voor de reacties! Ik zal even kijken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 07:54

Larissajulia schreef:
m0niekkkie schreef:

Ik laat mijn merrie ook bekappen door Siemen Snijders en ben hier ook heel erg tevreden over! Mijn merrie had erge platvoeten en hele zachte zolen, maar de smid denkt altijd super mee en ze staat nou duidelijk veel beter op de hoeven! Ze loopt ook weer veel beter dankzij hem.

Siemen komt ook bij mij. Een man met engelengeduld, mijn paard heeft er niet altijd even veel zin in :+

Rondom op ijzers = €105

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 07:57

Klinkt goed! Ik zal hem zo bellen!

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:11

Voor mijn Friese dames heb ik Hendrik de Vries.
Bekappen €35, rondom op ijzers €110 (ik heb speciale widia puntje nagels tegen glijden, die zijn duurder).

Ik heb hem al jaren, mijn oudste Friese merrie is nogal eens lastig bij de smid, dus in het begin is hij langsgekomen om alleen de voorbenen te doen, pas toen ze hem vertrouwde ook de achterbenen.
Inmiddels is mijn merrie echt gek op hem. Soms een beetje te, tijdens de hengstigheid :)

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:34

Ik vind Wessel Veld de beste smid die ik ooit gehad heb.. Jammer dat hij niet mee verhuisde hahaha

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 08:39

Siemen komt volgende week :) ben benieuwd!

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 08:48

Wat een fijn topic!
Ik ben ook op zoek in precies dezelfde regio.
Ik had ook Hendrik de vries maar ik was niet tevreden. Hartstikke lieve man hoor maar hij keek niet goed naar de voetjes van mijn mini’s en was in 10 minuten met beide klaar terwijl eentje echt even goed op de voetjes gezet moet worden :)

marije1109

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:00

Ik heb ook Lisa Verrijt, heel tevreden over!

Marieke1495

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:05

Licor schreef:
Ik vind Wessel Veld de beste smid die ik ooit gehad heb.. Jammer dat hij niet mee verhuisde hahaha

Eens. :j

Verder is Bart Lenstra ook goed.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:07

Gerrit Jan Olde Agterhuis uit Rottum. Heeft ruim 25 jaar onze paarden/pony's bekapt. Erg tevreden over en heel redelijk qua prijs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:16

pearlie schreef:
Gerrit Jan Olde Agterhuis uit Rottum. Heeft ruim 25 jaar onze paarden/pony's bekapt. Erg tevreden over en heel redelijk qua prijs.

Hij heeft de mijne ook gedaan, zolang er geen gekke dingen hoeven te gebeuren prima man! Maar hij gaf aan niet te kunnen corrigeren. Prijs is ook heel erg goed te doen. Ben er alleen zelf nooit bij geweest, dus kan niet zeggen hoe hij verder is, alleen het resultaat.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:30

liespower94 schreef:
Wat een fijn topic!
Ik had ook Hendrik de vries maar ik was niet tevreden. Hartstikke lieve man hoor maar hij keek niet goed naar de voetjes van mijn mini’s en was in 10 minuten met beide klaar terwijl eentje echt even goed op de voetjes gezet moet worden :)

Oh dat is jammer!
Mijn oudste merrie staat nu bijna een jaar op aangepast beslag vanwege een blessure, kliniek Emmeloord was daar dik tevreden over.
Ik kan ook altijd goed overleggen met Hendrik als ik iets anders wil of ergens over twijfel.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:39

Licor schreef:

Hij had mijn paard zo verknald dat hij kreupel liep, uiteindelijk heeft siemen snijders hem weer opgelapt en liep stukken beter weer! Inmiddels alweer een tijdje blije klant bij Siemen :)

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-20 09:51

Sanet schreef:
liespower94 schreef:
Wat een fijn topic!

Oh dat is jammer!
Mijn oudste merrie staat nu bijna een jaar op aangepast beslag vanwege een blessure, kliniek Emmeloord was daar dik tevreden over.
Ik kan ook altijd goed overleggen met Hendrik als ik iets anders wil of ergens over twijfel.

Fijn om te horen dat hij jou wel goed bevalt!
Zo verschilt het toch vaak voor iedereen :)

Ik merk dat sommige hoefsmeden vaak even snel de shet wil doen terwijl juist die van mij wat krakkemikkig zijn en wat meer aandacht nodig hebben haha :+

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-20 10:18

Wessel veld hoef ik nooit bij mijn paard. Zo veel paarden kreupel gezien na zijn bekap beurt, wat hij overigens normaal vind. Ook hebben alle paarden volgens hem rotstraal en smeert je dan dure rommel aan. Ook is hij niet lid van hoefsmeden vereniging en gaat hij nooit naar bijscholingen (die immers verplicht zijn)

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 17:27

Siemen is geweest. Erg tevreden!Afbeelding

baukiiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:34

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 17:35

Siemen heb ik ook bij mijn paarden en ben ook erg tevreden! :j