Op zoek ervaringen diefstal op stal (en verzekeringen)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

floripori17

Op zoek ervaringen diefstal op stal (en verzekeringen)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 18:55

Helaas werd ik vanochtend wakker gebeld met heel vervelend nieuws. Ingebroken. Mijn hele kast is leeggetrokken van zadels naar dekjes en zelfs mijn poetsspullen zijn niet bespaard gebleven...
Nu hoop ik uiteraard dat er iets onder de verzekering valt en terugbetaald word. Ik heb alleen geen idee onder wiens verzekering dit valt gezien het niet op eigen terrein viel maar op die van de staleigenaren. Dus mijn vraag luid ook, hoe weet ik of ik hiervoor verzekerd ben? Een inboedel dekt alleen het huis in principe toch? En moet ik later proberen te verhalen bij mijn eigen verzekering of die van de staleigenaren?

De staldeur zat op slot en is opengemaakt met een koevoet waarschijnlijk. Mijn kast en nog 3 anderen zijn ook getroffen. Voor nu maken we ieder een lijst met missende items voor de politie. Maar ik vraag mij dus af, hoe straks verder? :\
Laatst bijgewerkt door floripori17 op 25-05-20 19:06, in het totaal 1 keer bewerkt

crow

Re: Op zoek ervaringen diefstal op stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 18:58

Gelukkig nog nooit gebeurd, maar ik heb destijds wel extra mijn westernzadel laten verzekeren onder de inboedelverzekering.

Dakotha_

Re: Op zoek ervaringen diefstal op stal (en verzekeringen)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:14

Ik heb hiervoor eens mijn verzekeraar benaderd, wat als? Had toen een nieuw, luxe zadel aangeschaft. Bij mijn verzekering viel deze onder inboedelverzekering ook al was het zadel voornamelijk niet thuis maar dus in een afgesloten kast op stal.

Sterkte in ieder geval en hopelijk kan jouw verzekeraar je verder helpen! :(

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:17

floripori17 schreef:
Helaas werd ik vanochtend wakker gebeld met heel vervelend nieuws. Ingebroken. Mijn hele kast is leeggetrokken van zadels naar dekjes en zelfs mijn poetsspullen zijn niet bespaard gebleven...
Nu hoop ik uiteraard dat er iets onder de verzekering valt en terugbetaald word. Ik heb alleen geen idee onder wiens verzekering dit valt gezien het niet op eigen terrein viel maar op die van de staleigenaren. Dus mijn vraag luid ook, hoe weet ik of ik hiervoor verzekerd ben? Een inboedel dekt alleen het huis in principe toch? En moet ik later proberen te verhalen bij mijn eigen verzekering of die van de staleigenaren?

De staldeur zat op slot en is opengemaakt met een koevoet waarschijnlijk. Mijn kast en nog 3 anderen zijn ook getroffen. Voor nu maken we ieder een lijst met missende items voor de politie. Maar ik vraag mij dus af, hoe straks verder? :

Bel je verzekeraar.

En sterkte, zo'n diefstal is niet niks :\.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 19:18

Bij je inboedelverzekering kun je vaak een 'dekking buiten huis' verzekering afsluiten. Die dekt bijvoorbeeld ook je laptop als die gejat wordt in de trein iod.

Het beste wat je kunt is bellen naar je verzekeraar, die kunnen je vertellen wat er verzekerd is.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 20:09

Vjesta, maar denk je niet dat verzekeraars altijd zullen proberen om niet uit te betalen?

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:12

floripori17 schreef:
Vjesta, maar denk je niet dat verzekeraars altijd zullen proberen om niet uit te betalen?

Nee. Het is vaak vrij duidelijk te zien waar je wel en niet voor verzekerd bent.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:19

floripori17 schreef:

Nee hoor, als je hiervoor verzekerd bent staat dat duidelijk in je polisvoorwaarden. Check die eens :j

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-20 20:23

Ik heb even gechecked. Wij zijn all risk verzekerd, met inboedelverzekering alleen volgensmij moet je buitenhuisrisico hiervoor erbij hebben.... Dus dat zou betekenen dat ik niks vergoed krijg..

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:24

Even met je verzekering bellen, daarbij ook aangeven dat ze door twee deuren zijn gebroken. Ik heb van een stalhouder ooit begrepen dat dat vaak een voorwaarde was bij sommige verzekeringen.

Mijn zadel is een aantal jaren geleden ook gestolen, die van twee andere stalgenoten ook. Mijn verzekering en die van één stalgenoot keerden niet uit, die van de andere stalgenoot wel. Ik weet niet meer of zij een extra verzekering had voor dekking buitenshuis.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 20:29

Toen wij onze inboedel verzekering afsloten had ik aangegeven dat ik voor een behoorlijk bedrag spullen op een andere locatie had liggen die ik graag verzekerd had willen hebben. De tussenpersoon heeft dat toen geregeld. Moest een lijstje opstellen met wat het was en de waarde ervan. Voorwaarde was wel dat het afgesloten moest zijn als ik er niet was. T kost nog geen €2 per maand. heb inmiddels een nieuw zadel erbij, dit topic is een goede reminder om dat nog even op te geven

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:27

Ja ik ga ook zeker verzekeren nu. Maar het was uberhaupt nooit in mij opgekomen dat er een mogelijkheid was dat ik hier niet voor verzekerd was.. Mijn ouders hebben tot nu toe altijd alles geregeld omtrent mijn verzekering, word toch hoogtijd dat ik dat zelf ga doen..

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:34

Mijn zadel is ooit uit een afgesloten zadelkamer gestolen, samen met 14 andere zadels. Ook de buitendeur was opengebroken. In eerste instantie kreeg ik niks uitgekeerd, want ( zie kleine lettertjes): het zadel mocht niet langer dan 3 maanden onafgebroken op stal liggen. Het moest dan een keer een weekend mee naar huis, om te poetsen zeg maar. Ik had braaf geantwoord dat het zadel altijd op stal lag en tja toen kreeg ik niks. Toen zei mijn man: ja maar 1x in de 10 weken gaat het zadel mee naar huis om schoongemaakt en gepoetst te worden. Oh oke dan was het goed. Uiteindelijk kregen we het wel vergoed. Vanaf dat moment heb ik een verzekering afgesloten voor mijn spullen.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-20 11:38

Oke, ja ik denk dus dat het wijs is als ik zeg dat het zadel regelmatig thuis komt van wat ik lees omdat het anders niet onder de inboedel valt... Bij ons zelfde, door twee sloten heen. Ik ga ook zeker verzekeren vanaf nu. Alleen zou natuurlijk superfijn zijn als ik iets vergoed zou krijgen. :')

janneke584

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:53

Mijn zadel is een aantal jaar geleden gestolen. Lag bij mijn bijrijpaard. Verzekering daar wilde niets vergoeden. Toen bij de inboedelverzekering van mijn ouders gemeld. Inderdaad wel gezegd dat het zadel vaak gewoon thuis lag. Omdat ik meer dan €1000 (€1250) gedeclareerd heb, kwam er een schade expert kijken. Uiteindelijk €850 teruggekregen van de verzekering. Mijn advies is als je net boven de €1000 euro declareert, hou dan €999 aan. Dan heb je geen gedoe met een schade expert

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 11:56

Ik heb het onlangs bij mijn eigen inboedelverzekering (abn) nagevraagd en toch gekozen om mijn nieuwe zadel mee te verzekeren onder de noemer sportuitrusting. Dan maakt het niet uit waar het ligt en is het ook verzekerd als je op concours etc. gaat en koste me een paar euro extra per maand.

Hoop voor je dat je nog iets vergoed krijgt.

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:16

dat is helemaal fijn Padoertje! ga mijn verzekeringsmannetje daar ook maar eens naar informeren!

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 21:19

floripori17 schreef:
Oke, ja ik denk dus dat het wijs is als ik zeg dat het zadel regelmatig thuis komt van wat ik lees omdat het anders niet onder de inboedel valt... Bij ons zelfde, door twee sloten heen. Ik ga ook zeker verzekeren vanaf nu. Alleen zou natuurlijk superfijn zijn als ik iets vergoed zou krijgen. :')

dat eerste gedeelte is verzekeringsfraude, als het dus niet zo is.

bij mij is een jaar of 7/8 geleden ook inbraak geweest op stal. zadelkast met iets zwaars doorgedrukt, alles weg. godzijdank een zadelverzekering bij toendertijd hypique afgesloten. daardoor kreeg ik 80% van de waarde van het zadel terug, anders had ik met lege handen gestaan. ik had zelfs geen borstel meer om mijn paard te poetsen.

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:24

Hier op stal ook de 29e mei alle kasten leeggehaald, zadels, hoofdstellen, marathonwagen en nog veel meer. Niks word vergoed. Ontzettend sneu voor de dames. (1 vrouwke is gewoon voor €6000 kwijt)

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-20 23:25

Mag ik vragen uit welke regio jij komt? Vind het een zelfde soort diefstal.

floripori17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-20 09:52

Oh was dat bij Deveny? Bij ons was regio Utrecht. Maar had mij nooit bedacht dat ze zelfs oude dekjes en borstels mee zouden nemen...

Chelleke1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:14

floripori17 schreef:
Oh was dat bij Deveny? Bij ons was regio Utrecht. Maar had mij nooit bedacht dat ze zelfs oude dekjes en borstels mee zouden nemen...

Ja klopt.
Bizar hè dat ze meest gekke dingen meenemen :(
Blijf toch van andermans spullen af. ;(

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-20 10:24

Ik heb een buiten de deur verzekering en heb gebeld met de verzekering (Interpolis) en die gaven aan dat het daarmee verzekerd is.

Mooi oliebol van je spullen, hoop dat je er wat van terug krijgt!