Waarde schedel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horseloverl

Waarde schedel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 17:38

Hoihoi!

Ik heb voor een half jaar terug een schedel gewonnen van een paard. Heel gaaf maar ik doe er niks mee. Is er iemand die de waarde weet van zo’n ding? Het is een schedel met zowel boven als onderkaak. Compleet in topconditie. Er is niks kapot en hij is puntgaaf.
Deze vraag vooral omdat ik schedels tegenkom van 150 euro maar ook van 700. Ik heb dus geen idee
Groetjes Horseloverl

Anomien

Re: Waarde schedel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:45

Hee wat leuk! Heb je een foto? In spoiler voor de gevoelige kijkertjes

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:46

700 euro mijn God. Ik zie het al voor me, dat mensen hoofden gaan begraven/uitkoken om hier nog wat aan te verdienen :+
Mijn god wat een geld

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 17:47

Knert schreef:
Hee wat leuk! Heb je een foto? In spoiler voor de gevoelige kijkertjes

Nee helaas ! Hij ligt al bij degene van wie die word haha! Idd erg gaaf!

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-20 17:48

Knert schreef:
700 euro mijn God. Ik zie het al voor me, dat mensen hoofden gaan begraven/uitkoken om hier nog wat aan te verdienen :+
Mijn god wat een geld

Jaa nou dat dus hahaha! Ik heb 5 euro betaald voor een lootje en heb hm toen gewonnen hahah

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:00

Gewoon mensen laten bieden.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:10

Ik heb zelf de schedel van mijn paard op zolder liggen (moet er nog een mooie plek voor vinden). Het was een groot Belgisch trekpaard en om nooit te vergeten hoe groot hij was (1.83) heb ik het slachthuis gevraagd of ze de schedel voor mij wouden schoonmaken.
Ze hebben het "gebeend" maar echt schoon was het niet echt. Ik overwoog om het te begraven in de tuin maar heb er toch vanaf gezien. Dat zou echt enorm veel tijd hebben gekost en schoonmaken leek bij te ranzig (En ik had geen pan groot genoeg om het schoon te kunnen koken). Uiteindelijk heeft een taxidermist hem prachtig mooi schoongemaakt. Dit had wel meer werk gekost dan hij in eerste instantie had verwacht. In zo'n speciale tank die het in feite ook schoonkookt, weer spoelen en weer in een badje, schoon spoelen etc. In totaal is hij er een heel jaar mee bezig geweest om het schoon te krijgen en heeft er daarna voor mij een goedje overheen gedaan zodat hij mooi wit werd. Ik heb er 50€ voor hoeven betalen maar dat was vergeleken het werk echt een piep-prijsje. Maar ik denk dat je met prijzen van €175 - €375 wel aardig in de buurt zit.

Spoiler:
Afbeelding

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:12

Wow wat een kanjer van een schedel :wow:

Ik hoef het niet in huis te hebben maar het is wel prachtig en fascinerend.

(Ook wel leerzaam)

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:12

Waauw wat een mooi ding

Oké, wie vindt mij nu eng?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:14

Zie het al voor mij.
Al die slagers zijn gewend huilende pennymeisjes te zien vertrekken met een lege trailer.

Jij vraagt gewoon een semi schone schedel weer mee naar huis.

LadyKantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:17

Knert schreef:
Zie het al voor mij.
Al die slagers zijn gewend huilende pennymeisjes te zien vertrekken met een lege trailer.

Jij vraagt gewoon een semi schone schedel weer mee naar huis.

:') :') Haha, dat is wel een beetje zoals ze het daar gewend zijn ja. En nee, je bent niet eng.
Ik zal bekennen dat ik niet de guts had om hem zelf heen te brengen, dat heeft mijn vriend gedaan. En ik kon het een week later pas ophalen omdat hij een week in de koeling moest liggen. Weet niet precies hoe het zat en is misschien voor dit topic ook net iets teveel detail :')

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:27

Ik zou het nog niet willen hebben al kreeg ik geld toe.Jakkie.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:28

LadyKantje schreef:
Ik heb zelf de schedel van mijn paard op zolder liggen (moet er nog een mooie plek voor vinden). Het was een groot Belgisch trekpaard en om nooit te vergeten hoe groot hij was (1.83) heb ik het slachthuis gevraagd of ze de schedel voor mij wouden schoonmaken.
Ze hebben het "gebeend" maar echt schoon was het niet echt. Ik overwoog om het te begraven in de tuin maar heb er toch vanaf gezien. Dat zou echt enorm veel tijd hebben gekost en schoonmaken leek bij te ranzig (En ik had geen pan groot genoeg om het schoon te kunnen koken). Uiteindelijk heeft een taxidermist hem prachtig mooi schoongemaakt. Dit had wel meer werk gekost dan hij in eerste instantie had verwacht. In zo'n speciale tank die het in feite ook schoonkookt, weer spoelen en weer in een badje, schoon spoelen etc. In totaal is hij er een heel jaar mee bezig geweest om het schoon te krijgen en heeft er daarna voor mij een goedje overheen gedaan zodat hij mooi wit werd. Ik heb er 50€ voor hoeven betalen maar dat was vergeleken het werk echt een piep-prijsje. Maar ik denk dat je met prijzen van €175 - €375 wel aardig in de buurt zit.

Spoiler:
[ [url=m/FcvtjG.jpg]Afbeelding[/url] ]

:wow: :wow:

Ik snap wel dat je die weer mee naar huis wilde hebben. Wat een ding joh :))

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:32

Wellicht een goede voor het luguber-topic hier op bokt :))

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:39

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:45

Afbeelding
Mijn schapenschedel

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:48

Neem even contact op met Equine studies. Zij kan je veel meer vertellen over paardenschedels en hun waarde.