Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Knert schreef:Zie het al voor mij.
Al die slagers zijn gewend huilende pennymeisjes te zien vertrekken met een lege trailer.
Jij vraagt gewoon een semi schone schedel weer mee naar huis.
LadyKantje schreef:Ik heb zelf de schedel van mijn paard op zolder liggen (moet er nog een mooie plek voor vinden). Het was een groot Belgisch trekpaard en om nooit te vergeten hoe groot hij was (1.83) heb ik het slachthuis gevraagd of ze de schedel voor mij wouden schoonmaken.
Ze hebben het "gebeend" maar echt schoon was het niet echt. Ik overwoog om het te begraven in de tuin maar heb er toch vanaf gezien. Dat zou echt enorm veel tijd hebben gekost en schoonmaken leek bij te ranzig (En ik had geen pan groot genoeg om het schoon te kunnen koken). Uiteindelijk heeft een taxidermist hem prachtig mooi schoongemaakt. Dit had wel meer werk gekost dan hij in eerste instantie had verwacht. In zo'n speciale tank die het in feite ook schoonkookt, weer spoelen en weer in een badje, schoon spoelen etc. In totaal is hij er een heel jaar mee bezig geweest om het schoon te krijgen en heeft er daarna voor mij een goedje overheen gedaan zodat hij mooi wit werd. Ik heb er 50€ voor hoeven betalen maar dat was vergeleken het werk echt een piep-prijsje. Maar ik denk dat je met prijzen van €175 - €375 wel aardig in de buurt zit.Spoiler:
[ [url=m/FcvtjG.jpg]Afbeelding[/url] ]