Buckskin81 schreef:Wij zouden afgelopen week bij haar een 5 jarige e-pony kopen. Vraagprijs € 5500. Prachtige foto's. Zou helemaal geen "maar-tjes" hebben zei ze telefonisch en op app. Mocht wel nog wat in gewicht aankomen maar zag er suuuuper uit. Fijn, wij 2u gereden. Trek daar de stal open en staat een uitgemergelde pony onder de schurft plekken. Bij hoeven uit krabben kom ik een hele dikke streep litteken van 10cm tegen in de koot. Grote kans dat die daardoor klinische keuring niet eens door komt, zouden we die kosten ook nog kwijt zijn. Was haar nog niet opgevallen dus ze voelt. En zegt Oh dat is mok, kijk maar komen korstjes vanaf. Serieus was overduidelijk een dik erop liggend litteken op een belangrijke plek voor het bewegings meganisme. Vervolgens was z'n kruis 5cm hoger dan zijn schoft. Volgens haar was die nog in de groei. Maar hij is bijna 6jr, dan groeien ze geen 5cm meer hoor. En dat weten zij ook echt wel. Maar hij was kerngezond kijk zijn vacht maar eens glimmen. Ik zeg later hij is gewoon spekglad van de glansspray. Ja dat was zodat het vuil afstoten. Nou sorry maar schaamteloos € 5500 vragen voor een Bulgaarse pony met zo'n waslijst aan "maar-tjes" vind ik echt schandalig. En dat ze die overduidelijke dingen niet vooraf gemeld heeft terwijl ik er telefonisch en op app naar heb gevraagd. Dat doe je gewoon niet! Ze laat ons daarvoor in totaal 4u rijden. Vertrouwen in mensen is weer gedaald tot een dieptepunt door haar. Absoluut geen aanrader dus!
Hoi, wij hebben voor zondag een afspraak om naar een pony te gaan kijken, maar ik twijfel nog al. Is het toevallig Bart waar je voor bent geweest. Mag in PB hoor.