We hebben een paard op het oog om aan te schaffen, betreft een 3 jarige die net een maandje onder het zadel is. Ik wil hem graag klinisch laten keuren en ook röntgen op de benen. Ik kom zelf uit Leiden, en het paard staat momenteel vlakbij Venlo in Limburg.
Nu is het paard in mijn omgeving keuren natuurlijk niet handig, als hij afgekeurd wordt moet hij 6 uur op de trailer, en dat vind ik niet eerlijk tov het paard. Uiteraard hoop ik natuurlijk dat hij goedgekeurd wordt maar het zal niet de eerste zijn...
Nu ben ik in de omgeving helemaal niet bekend, hebben jullie voor mij tips welke DA ik hier het beste voor kan aanspreken.
Ik kan natuurlijk de verkoper om advies vragen, maar we kennen allemaal de verhalen dat je beter zelf opzoek kan gaan naar een DA.
Het SMDC in Heesch vind ik 1 van de betere klinieken van Nederland. Zelf heeft een koper van ons paard om een keuring in de kliniek in Someren gevraagd. Dat leek ook oké.
Paardenkliniek Venlo, zit in Maasbree vlak bij de snelweg. Ik heb daar altijd mijn eigen paarden laten keuren. Of als er iets was, waren zij mijn dierenarts.
Ik heb goede ervaringen met de DAP Horst! Over Venlo hoor ik ook positieve ervaringen, maar heb ik zelf geen ervaring mee. Hele slechte ervaringen met Someren juist, al ging dat niet om een keuring dus dat weet ik niet.
Heb zelf mijn paard in die regio te koop gezet ( via een amazone) en haar in Horst ( DAP Horst) laten keuren . Vond het een fijne praktijk en zou er zo weer heen gaan.
Hier geen goede ervaringen met Venlo, zou ik zowel als koper als als verkoper nooit meer heen gaan. Horst is fijn, Someren ook nooit wat slechts over gehoord. En ik ben heel tevreden over kliniek den Heyberg van dr Riemersma in Duitsland maar ik weet niet of je daar nu mag komen voor zoiets.
flitzz
Geplaatst: 07-05-20 09:58
Ik heb zelf geen ervaring met paardenkliniek Venlo maar op basis van wat ik daar allemaal over gehoord heb zou ik daar niet voor kiezen. Ik heb alleen maar goede ervaringen met DAP Horst of Someren. Someren is alleen iets verder dan Venlo..
Geen ervaring met Venlo. Wel met horst en Someren beide goed. Someren is voor een aankoopkeuring echt heel fijn want in mijn beleving zijn ze daar streng. Wat fijn is voor de koper.