Weet iemand een zadelmaker die zelf ook tweedehands zadels aanbied en aanpast in Noord Holland?
Ik wil in eerste instantie voor een zadel gaan tot 1000,- Dit ivm snel verandering in bespiering te verwachten en het dan zonde vind om straks hartstikke duur zadel binnen het jaar weer weg te moeten doen omdat die dan niet meer aan te passen is en dus niet meer past.
Dit zadel, ook al is het voor tijdelijk, wil ik wel gewoon goed passend hebben. Vandaar dat ik via de zadelmaker voor een tweedehands wil gaan. Wie weet er een die in Noord Holland komt en in dit budget ook zadels aanbied?
Ik heb die van mij via ooteman gekocht, op hun site staat meer info over de zadelpasservice
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 03-05-20 12:56
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.
Anoniem
Geplaatst: 04-05-20 17:25
Ja Hans de Haas is gewoon goed, wel erg prijzig.
Komt van waar Britt staat, Bergen
Odetje92
Geplaatst: 04-05-20 18:39
Ik stuur heel veel van mijn lesklanten door naar mijn zadelmaker uit Gelderland die ook wel een aantal klanten heeft in Noord-Holland. Anouk van Well Saddle denkt met je mee en neemt ruim de tijd, is ontzettend uitgebreid geschoold in Engeland (zadelmaker! Niet alleen passer zoals veel anderen) en heeft een bus vol tweedehands. Ze zit ook op Bokt trouwens, onder de naam Idefix. Voor mij geen ander!
Kirrietje
Geplaatst: 05-05-20 17:15
Kees bregmans is echt een topper! Heb daar ook mijn tweedehands zadel vandaan. Ziet precies wat het paard en jij nodig hebt. Mijn budget was ook max 1000 en kwam daar prima mee uit.
Als je trouwens tijdens het consult een zadel van hen aanschaft vervallen de kosten van het consult, je betaald dan alleen voor het zadel en de voorrijkosten
Saaams
Geplaatst: 05-05-20 18:54
Talietjuh schreef:
Ja Hans de Haas is gewoon goed, wel erg prijzig.
Komt van waar Britt staat, Bergen
Over Hans ben ik een stuk minder tevreden. MW verkopen terwijl het dier XW heeft. Dan nog beweren dat het probleem aan het dier ligt en niet aan het zadel.
Misschien kan je op zoek naar een zadel met ruime aanpasmogelijkheden?
Sella of Bates?
zappertje
Geplaatst: 24-07-20 11:15
Bregmans heb ik hier ook gehad, naar mijn gevoel draait het enkel om het geld bij deze man. Had tevoren duidelijk gecommuniceerd over de bouw van mn paard en over mezelf, kreeg als reactie dat hij zeker 30 tot 40 geschikte modellen had. Ook telefonisch werd me verteld dat het consult 100 euro was. De dag zelf begint hij met allemaal Erreplus zadels op mn paard, het eerste wou ze zelfs niet mee vooruit, de rest was ook geen succes. Verder nog Prestige waar ik zelf niet op kon zitten, al had ik tevoren vermeld heel lange benen te hebben waren deze daar niet geschikt voor. Verder nog 2 Albion. Uiteindelijk leek 1 Albion wel ok, al had ik bedenkingen over de kussens en pasvorm voor mijn paard. Voor mezelf waren de wrongen totaal niet geschikt maar die konden worden aangepast mits meerprijs waarvan hij niet wist hoeveel het zou kosten In alle drukte overweldigd uiteindelijk de fout gemaakt om bestelbon te tekenen, waarop geen prijs vermeld stond voor de wrongen, maar hij zou me daarover informeren voor de zadel besteld werd. De dag nadien werd ik echt met een wrang gevoel wakker, ik had zo spijt van de bestelling. Ik heb hem gecontacteerd en gevraagd de bestelling te kunnen annuleren, om nog de kosten te betalen voor het consult, een Erreplus singel die hij me verkocht en een aanpassing aan een ander zadel van me. Het werd al snel een hoop ellende en het kwam erop neer dat alles geld moest kosten. Uiteindelijk kreeg ik een factuur van maar liefst 680 euro, waarop het consult ineens 150 euro was en voorrijkosten 90 euro waar telefonisch op voorhand niet over gesproken was. De aanpassing aan mijn zadel, wat op 5 minuten klaar was, kostte 135 euro en de singel 140 waarvan nu blijkt dat mn paard er grote drukplekken van krijgt. De annulatie van de bestelling rekent hij 200 euro aan terwijl er volgens mij nog geen bestelling was geplaatst naar Albion aangezien hij vlak voor annulatie nog berichtte in overleg te zijn over de kostprijs van de wrongen. Aldus ben ik nu 680 euro armer voor een singel die niet past en 2 plukjes wol in mn zadel. Op m´n andere paard had hij een Erreplus gelegd om te proberen waarmee ze volledig in de staak ging, liep super gespannen en ging ineens steigeren. In mijn geval kan ik echt niet zeggen hierover tevreden te zijn.
Lieuwkje_90
Geplaatst: 04-10-20 11:53
Hier super tevreden van Bregmans. Ik heb sinds juni een albion via hen. Zadel maakt een wereld van verschil voor mij en m'n paard. Hij loopt er super fijn onder.
Goedkoop is het natuurlijk niet. Maar dat lijkt me ook een beetje normaal. Een zadel is enorm belangrijk voor zowel ruiter als paard.
Ik vind het erg aangename mannen die veel uitleg geven. Gisteren nog een vervolgafspraak gehad na de aankoop van het nieuwe zadel. Zadel is dus weer helemaal up to date. Binnen 3 maand zie ik hen iig opnieuw want m'n paard is enorm aan het veranderen in de positieve zin.