Stalling omgeving Rhenen/Amerongen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xMaritt

Stalling omgeving Rhenen/Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 12:48

Hoi!

Ik heb gisteren te horen gekregen dat mijn bod op een huis in Rhenen is geaccepteerd, dus ik ga alvast rustig kijken naar stalling in dit gebied. De enige stalling in dit gebied die ik (van naam) ken is Stal Miltenburg. Dit lijkt me een fijne plek, maar is wel redelijk aan de prijs. Vandaar dat ik ook graag nog wat meer om mij heen wil kijken. Dit zijn mijn harde eisen:

- volpension
- jaarrond weidegang, of 's winters op een paddock waarop wordt bijgevoerd (uiteraard in groepjes!)
- 's nachts op stal
- buitenbaan met goede bodem
- longeercirkel
- goede uitrijmogelijkheden
- Liefst maximaal 15 minuten (auto)rijden vanaf Rhenen

Daarbij zou ik zou ook heel graag een binnenbak tot mijn beschikking willen hebben, maar omdat ik denk dat de keuze daardoor erg beperkt wordt overweeg ik ook om naar een plek zonder binnenbak te gaan.

Verder gaat mijn voorkeur uit naar een wat grotere stal. Ik heb eerst bij een boer op het terrein gestaan met slechts een paar andere paarden en sta nu dus op een grote stal in Doorwerth. Hier is mijn paard ontzettend van opgeknapt.. Ik vermoed dat dit komt doordat hij nu veel meer paardenvriendjes heeft. Dit neem ik hem liever niet meer af! Een plek waar ze maar met 2 paarden samen in een weiland staan bijvoorbeeld valt daardoor af.

Verder rijden we graag buiten. Hoe zijn de uitrijmogelijkheden in Rhenen? Zijn deze prima, of zijn de mogelijkheden aanzienlijk beter als je voor een stalling in Amerongen gaat bijvoorbeeld?

Ik hoor graag van jullie!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:04

Rhenen of Amerongen maakt voor buiten rijden niet uit. Van Miltenburg heeft zover ik weet een wachtlijst. Aan de kant van Overberg, Renswoude en Leersum kun je ook nog kijken. Zitten meerdere stallen.

janneke584

Re: Stalling omgeving Rhenen/Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:08

Ik vind persoonlijk vanaf Elst of Amerongen veel fijner om buiten te rijden. Veel meer verschillende ruiterpaden. In Rhenen heb je manege Blauwendraad nog en in Elst stal Bolderman

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-20 13:08

Alleen Miltenburg voldoet aan (de meeste) je eisen.
Het zijn voornamelijk doe het zelfstallen en met slechts 15 minuten rijden vanag Rhenen beperk je jezelf heel erg.

Ten Cate in Leersum voldoet ook aan de meeste eisen, maar ook niet alles. Je moet een klein stukje over de weg om in jet bos te komen.
Putman in Amerongen voldoet aan sommige eisen, maar niet alles. Zit niet aan het bos.
Manege Blauwendraad voldoet aan sommige eisen. Zit aan het bos, maar te beperkt kwa ruiterpaden.

Ik zou dus je eisenlijst bijstellen.

Rhenen zelf heeft bos, maar de mooiste en betere paden zijn er vanaf Elst.

xMaritt

Re: Stalling omgeving Rhenen/Amerongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-20 13:15

Ik had al zo'n vermoeden dat ik wat consessies moest gaan doen op mijn wensenlijstje. Manege Blauwendraad ken ik overigens ook, maar deze heeft niet mijn voorkeur. De andere genoemde plekken ga ik opzoeken!