Instructeur voor inrijden pony op locatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_anne

Instructeur voor inrijden pony op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 22:31

Ik ben in het bezit van een 4 jarige slanke d pony. Momenteel ben ik bezig aan de hand met grondwerk en longeren aan een touw halster.

Ik ben opzoek naar een instructeur die mij kan helpen bij de stappen van het inrijden maar zelf ook op de pony kan stappen. Daar zit vaak het probleem, meeste mensen zijn te groot.
Ik ben ook op zoek naar iemand die ervaring heeft met grondwerk en niet de instelling heeft zadel erop en gaan

De pony staat in omgeving Elburg.

Koekie73

Re: Instructeur voor inrijden pony op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 22:57

Poeh lastig inderdaad. Ik neem aan het gaat om zadelmak maken? IK ken er wel een aantal die pony's zadelmaker maken, maar op hun eigen terrein (dus pony daar even intern) en dat is inderdaad wel een beetje met de instelling zadel er op en rijden.

Jij zoekt het meer in de hoek van featherligt horsemanship etc. Ik zal eens rondvragen (ik woon zelf in Zwolle en pony staat in Ommen) of iemand iets weet

eilleen333

Re: Instructeur voor inrijden pony op locatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-20 23:10

Ik stuur je een pb. Ik geef les aan huis, zadelmak maken past prima in dat rijtje. Ik zit in Zwolle.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-20 23:39

Koekie73 schreef:
Poeh lastig inderdaad. Ik neem aan het gaat om zadelmak maken? IK ken er wel een aantal die pony's zadelmaker maken, maar op hun eigen terrein (dus pony daar even intern) en dat is inderdaad wel een beetje met de instelling zadel er op en rijden.

Jij zoekt het meer in de hoek van featherligt horsemanship etc. Ik zal eens rondvragen (ik woon zelf in Zwolle en pony staat in Ommen) of iemand iets weet

Idd zadelmak maken en doorrijden maar samen met mij. Pony kan helaas niet verplaatst worden omdat ze daar heel gevoelig voor is.

Ik hoor het graag als je iemand weet

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-20 06:23

Amber_anne schreef:
Idd zadelmak maken en doorrijden maar samen met mij. Pony kan helaas niet verplaatst worden omdat ze daar heel gevoelig voor is.

Heel eerlijk, ik denk dat je juist dan moet gaan voor zadelmak maken op een andere locatie.

Leren reizen en nieuwe plekken ervaren moet zo'n beestje juist leren dan.
Misschien nog wel eerder dan het rijden.

Je kán het ook gaan doen nadat ze onder het zadel is. Maar het uit de weg gaan maakt je paardje nooit moediger en rustiger of stressvrij.

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-20 07:54

Kelly_ann schreef:
Amber_anne schreef:

Heel eerlijk, ik denk dat je juist dan moet gaan voor zadelmak maken op een andere locatie.

Leren reizen en nieuwe plekken ervaren moet zo'n beestje juist leren dan.
Misschien nog wel eerder dan het rijden.

Je kán het ook gaan doen nadat ze onder het zadel is. Maar het uit de weg gaan maakt je paardje nooit moediger en rustiger of stressvrij.

Door omstandigheden is ze de afgelopen maanden vaak verplaats. Momenteel staan we op een nieuwe stal en heeft ze gewoon tijd nodig om te wennen

Op den duur gaan we het verplaatsen, wat best goed ging, weer oppakken maar nu wil ik gewoon op stal aan de slag