Horseloverl schreef:Wat ik je aanraad is gewoon gaan kijken. Het liefst een half uur eerder ongemeld er staan. Doe ik altijd bij handelaren. Zelf alles doen, zadelen poetsen uit de stal halen. Als het je wat lijkt laat je keuren en tappen ze bloed. Zo kan er vrijwel niks mis gaan. Koop mijn paarden ook altijd bij handelaren, ook die slecht geadverteerd staan. Gewoon wakker blijven, goed kijken en luisteren naar je gevoel
Citaat:Stal doorstap is echt niet een goede stal.
Je moet echt ervaren zijn en heel veel geluk hebben. Ze praten je zo om. Bla bla bla en inruilgarantie...
Want echt goed spul hebben ze er niet staan. Wel een paar ruiters met wat lef. Maar hele kundige hoogopgeleide ruiters niet echt, denk ik. Hoewel je ook geen Z+ hoeft te rijden om zo’n baan goed te doen.
Maar die paarden tja.. paar keer geweest. Eerste keer onwetend en de andere keren omdat ik toch wat leuks via de advertenties had gezien.
Maar uiteindelijk mijn gevoel gevolgd. Het klopt vaak gewoon niet. En 1 x zelfs contact gehad met de oude eigenaar (zat briefje in paspoort dat ze verklaarde met het dier bij een bekende ruiter had getraind) heel leuk. Maar ook met een telefoonnummer.
Belde haar snel op, op de parkeerplaats en toen gAf ze aan dat het dier buiten totaaaal niet te vertrouwen was.
En ik kreeg hem aangewezen omdat ie zo ‘leuk’ was buiten. En in die ene week was dat echt niet zomaar anders hoor...
Nee...
Vond het hele jonge spul er wel goed bij staan trouwens
Knert schreef:Hier ook een nadelig verhaal. Stal doorstap heeft mij destijds daarover ook per pb benaderd. Waarschijnlijk omdat ze dit toch niet zo leuk vinden. En dat snap ik. Maar doe als bedrijf dan ook beter je best.
Mijn ervaring is al wel oud. Maar aan andere ervaringen te zien, is het er niet veel beter op geworden. Voor mij nooit meer stal doorstap
Horseloverl schreef:Wat ik je aanraad is gewoon gaan kijken. Het liefst een half uur eerder ongemeld er staan. Doe ik altijd bij handelaren. Zelf alles doen, zadelen poetsen uit de stal halen. Als het je wat lijkt laat je keuren en tappen ze bloed. Zo kan er vrijwel niks mis gaan. Koop mijn paarden ook altijd bij handelaren, ook die slecht geadverteerd staan. Gewoon wakker blijven, goed kijken en luisteren naar je gevoel
LukieBradley schreef:Weet je, handel is handel.
Gewoon je ogen open houden en een ervaren persoon meenemen.
Klaar, over iedere stal zijn negatieve verhalen over te vinden en deze ook omdat ze gewoon veel snelle handel hebben.
Maar als je zelf logisch nadenkt weet je ook wel dat ze niet in een kort tijdsbestek kunnen weten hoe een paard precies is. Hooguit wat gokken.
Als ik een paard zocht, zou ik ze zeker niet ontwijken. Je word er prima geholpen.
Oude vriendin heeft er een paard verkocht en is prima geholpen en top mensen.
Sterker nog, ik zou eerder bij Melanie iets kopen dan een meer particulier handelaar of boer om de hoek.
Ze zijn een bedrijf, ze gaan zich echt niet bewust in de nesten werken hoor![]()
Ja dat het uiteindelijk anders was dan ze dachten kan, maar je bent er zelf hopelijk ook nog wel wijs bij.
Als ze zo slecht waren bestond de stal allang niet meer