Wat is nou een echt goede zadelmaker? omgeving Rijswijk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

laetitia98

Wat is nou een echt goede zadelmaker? omgeving Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 09:17

Mijn paardje is afgelopen jaar heel erg ziek geweest. Ze is gelukkig weer helemaal gezond.

Maar nu is 8 weken geleden de zadelmaker geweest en toen lag mijn zadel op wat kleine dingetjes na goed. De zadelmaker zei wel dat mijn paard scheef was en links getordeerd, dus raadde ze aan om een osteopaat er bij te halen. Haar lijf heeft namelijk een flinke klap gehad van haar ziekte.

Osteopaat erbij en inderdaad paard had wat blokkades en haar bevindingen sloten heel goed aan met de dingen die ik merkte tijdens het rijden.

Nu is mijn paard dus heel erg veranderd na de osteo behandeling ten goede zin. Helaas kreeg ze schuurplekken op haar rug van het zadel. Ik had al mijn zadelmaker gebeld en die zei ja soms moet na een osteopatie behandeling de ligging worden herzien.

Het was tijd voor de controle afspraak van de osteopaat en die vond mijn paard heel erg gegroeid in de goede zin. Meer spier en meer spek. Mijn osteopaat heeft ook aardig veel verstand van zadels en werkt ook nauw samen met verschillende zadelmakers. Dus zij heeft even naar mijn zadel gekeken en ze zag gelijk al dat mijn paard zo gegroeid is dat de boom te smal is geworden.

Waardoor mijn zadel aan de achterkant los komt als ze over de rug loopt waardoor die schuurt aan de achterkant. Ook is de ronding van mijn zadel eigenlijk niet meer geschikt voor de rug van mijn paard zoals die nu is en zoals die in de komende tijd nog qua spieren gaat veranderen.

Nu begint mijn zadelmaker met nieuwe zadel vanaf €3000 en dat ligt eigenlijk best wel aardig boven mijn budget. Maar ik heb al zoveel gedoe met slechte zadelmakers gezien in korte tijd dat ik nu niet weet wie ik moet vertrouwen. En de andere zadelmakers waar mijn osteopaat mee samenwerkt ligt ook rond die prijs range.

Ik heb nu een Anatomica Cygnus G3 shortroll. Zit heerlijk maar is niet heel flexibel in zijn aanpassingsmogelijkheden.

Gelukkig heb ik nog een springzadel die wel goed ligt en hele andere vorm kussens heeft, waardoor ik nog wel gewoon kan rijden.

Maar ik ben dus opzoek naar een zadelmaker die nieuwe en tweedehandse zadels aanlevert en ik echt met 200% kan vertrouwen en ook echt een zadel goed aanmeet in de omgeving Rijswijk (Gelderland)
Laatst bijgewerkt door C_arola op 07-04-20 12:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

Sadira

Re: Wat is nou een echt goede zadelmaker?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 09:22

Ik ben ontzettend fan van Raisa Fleisher van Zadel Logisch. Zij komt uit Putten. We hebben zo ontzettend veel zadelpassers bij onze paarden gehad, daar zou je echt verdrietig van worden. Elke keer kwam er weer iemand, en dan een week of max 2 later concludeerden we weer dat het echt verschrikkelijk lag. Sinds we Raisa gevonden hebben liggen onze zadels gewoon goéd. Ze kijkt naar het hele paard en kijkt verder dan haar neus lang is, dat vind ik heel fijn.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Wat is nou een echt goede zadelmaker? omgeving Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:50

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Odetje92

Re: Wat is nou een echt goede zadelmaker? omgeving Rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 16:11

Anouk van Well Saddle +:)+