Pensionstalling voor een hengst (overijssel)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ruiter1997

Pensionstalling voor een hengst (overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 21:39

Hoi allemaal.

Ik ben op zoek naar een stal in de buurt van Hengelo (OV) waar ook een hengst zou mogen staan (in ieder geval voor de duur van het alvast laten wennen aan halster, aan mensen, poetsen etc.) voordat hij naar een stal zal worden gebracht waar hij keuringsklaar zal worden gemaakt voor de hengstenkeuring. Nu hangt van de keuring af of hij hengst zal blijven of niet. Maar toch wil ik voor de tijd al gekeken hebben naar enkele opties waar hij mogelijk als hengst gestald kan worden. Kan iemand mij zo helpen/weet iemand zo iets (misschien omdat jezelf een hengst hebt en in die omgeving gestald hebt)?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Pensionstalling voor een hengst (overijssel)

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 22:36

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 23:09

Ik zit in de regio Zwolle, maar zou naast de opfokbedrijven niets weten. Toen wij zelf een andere plek zochten hadden we een mini-hengst, maar we waren echt nergens welkom (op eentje na). Hengsten op het erf doen iets met de dynamiek van de kuddes, ookal staan ze er niet bij.

Onze mini is nu ruin, maar vorig jaar hadden we een andere hengst op stal. Veel te veel onrust in de groepen, en dan stond hij er nog niet eens bij in. De hengst werd ook helemaal gek, dus die is vrij snel naar een opfok vertrokken en geruind.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 18:14

Aah dat is jammer. Hopelijk dat iemand anders iets weet? :)

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-20 18:48

Ik woon ook in hengelo en 2 jaar terug zocht ik ook een plekje in de buurt voor mijn mini hengst. Dat was echt drama, bijna nergens was een hengst welkom.
Uit eindelijk bij een particulier uitgekomen waar en ik stal/weiland huur. Sta er nu 2 jaar (pony is onder tussen al gecastreerd) en het is 24 km rijden maar ik ben tevreden met mn plekje
Misschien is dat een optie om naar te zoeken?
Kwa pension stallen/manege's zou ik het echt niet weten.

Ruiter1997

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-20 22:32

Dankjewel voor het meedenken! Dat zou ook zeker een optie kunnen zijn. Alle opties zijn welkom :)