Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Marije_1997 schreef:Diertjec schreef:
Hier heb ik niet zoveel aan als ik niet weet wie kan en mag corrigeren. Niet elke smid kan dat helaas. Gaat om een redelijke scheefstand aan 1 hoef. De huidige smid kan het niet goed corrigeren. En die is ook erkend.
Marije_1997 schreef:Isabel schreef:Je weet dat een paard regelmatig naar de hoefsmid moet en niet pas als er problemen zijn?
Hij gaat ook zeker iedere 6 tot 8 weken hoor. Alleen huidige smid kan niet corrigeren. Tuurlijk weet ik dat dat moet. Ik vraag ook specifiek om een smid die kan corrigeren.
lotthje schreef:Oef die staat ook wel heel erg stijl moet ik zeggen. Dat kan ook voor problemen zorgen. Als ik jou was zou ik naar de smid in de kliniek gaan, zij kunnen ook goed samen met de da werken stel dat er andere onderliggende problemen zijn.
Diertjec schreef:Als ik zo zie, draait z'n voet vanuit de kogel al naar buiten. Dan kan je corrigeren wat je wilt, maar dat heeft alleen maar averechts effect.
lotthje schreef:Ja ik zou er maar vanuit gaan dat het misschien een duur grapje wordt. Zoals hierboven al wordt gezegd lijkt de draai uit de kogel te komen. Misschien eerst maar naar een da en dan afgaan op wat zij zeggen? Straks maak je het perongeluk alleen maar erger. Zou kijken of je de kogel misschien eerst op de foto kan zetten en kreupelheidsonderzoek. Had het andere topic idd gezien, hoop dat er wat uitkomt allemaal. Tis een leuk paardje.
Diertjec schreef:Als jij zegt dat het de hoef is, heel prima. Ik zeg alleen maar wat ik zie.
Krom vanuit de kogel, is ook krom in belasting dus een scheve onderkant van de voet
huricane schreef:Diertjec schreef:Als ik zo zie, draait z'n voet vanuit de kogel al naar buiten. Dan kan je corrigeren wat je wilt, maar dat heeft alleen maar averechts effect.
Wat jij zegt....en als je goed kijkt zie je dat het been verder naar boven ook schuin naar buiten gedraaid staat.
Odetje92 schreef:Ik raad je toch Wolvega aan, zowel Wim als Joost zijn absolute vakmensen, dat is je alle moeite van reizen en trailer regelen/huren waard.
En anders de vader en zonen Hopman (Jochem, Johan en Corné) die komen bij de mensen thuis, wonen in regio Wolvega