Ik ben op zoek naar een goede hooi of voordroog leverancier in Limburg. Het is voor particulier gebruik voor 2/3 paarden dus een vrachtwagen laten komen is ongunstig voor mij. Tenzij ik op de route lig. Ik kan wel zelf gaan halen.
Volg. Hier ben ik ook al eventjes naar op zoek. Heb dit najaar een partij gewikkeld uit Stramproy laten komen en daarvan kon ik de helft weg gooien. Wat een rotzooi.
Je zou Houben hooihandel in Swalmen kunnen bellen.
Mizora
Geplaatst: 04-04-20 11:12
Wij hebben bij Venhorst fourage besteld. Voor het eerst in 1.5 jaar, dus hoe de kwaliteit is, heb ik dit seizoen nog niet gezien. Maar eerder waren we tevreden (alleen was opslaan toen nog lastig). Gangbare hooibaaltjes zijn 18-22kg, die van LVF zijn groter, maar omgerekend zouden ze 5.50€/baaltje zijn. Aangezien onze huidige hooileverancier 6.25€/baal vraagt, is het voor ons de moeite waard om het uit te proberen. Wel bestellen wij ook een pallet zaagsel erbij, die bij LVF 2 euro/baal goedkoper is dan bij onze vorige verkoper. Daarmee zitten we zonder leverkosten, want die tikken best hard aan bij kleine leveringen.
Wij hebben overigens 1 pallet weidehooi, 1 pallet graszaadhooi en 1 groot pallet plospan XL besteld. Mocht het bevallen, bestellen we volgende ronde weer 2 pallets hooi en dan een groot pallet plospan classic. Wij gebruiken namelijk +- 200 pakken zaagsel per jaar voor 2 grote paarden (750 en 550kg) en 2 shetten (2x 120kg) en op deze manier hebben we steeds geen bezorgkosten.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 04-04-20 12:25
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.
Het is voor mij al even geleden dat ik t daar gehaald heb, maar ik heb nooit problemen ervaren met hen. Als er iets niet goed was, werd het ook altijd netjes opgelost. De paarden aten het prima en deden het er goed op.