Stalling/ opfok Zuid-Holland Zuid

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

NadiaM

Stalling/ opfok Zuid-Holland Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-20 09:31

Voor mijn KWPN hengstveulen van bijna 8 maanden ben ik zoek naar een fijne stal/ opfok.

Omdat het een laat veulen was heb ik hem van de winter nog thuis bij de merrie gehad.
Helaas is ie ook nog ziek geweest, maar gelukkig is ie goed opgeknapt!

Maar nu ie bijna 8 maanden is wordt het toch wel tijd dat ie een eigen plekje gaat krijgen.

Mijn voorkeur gaat uit voor de regio Zuid-Holland Zuid.
Maar een super plekje in de omliggende provincies is ook een optie.

Liefst iets kleinschaligs waar ie gewoon lekker met andere paarden/ pony's/ veulens/ jaarlingen(overdag) de wei op kan. Grote opfok zitten eigenlijk allemaal vol, maar dit heeft ook niet echt mijn voorkeur. (ivm omstandigheden)

Als iemand iets hoort of weet, het zal niet makkelijk worden, maar alle suggestie's en tips zijn welkom!
Bedankt!

EllyC

Re: Stalling/ opfok Zuid-Holland Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:01

Ik hoor wel eens mensen over een opfok in Oude Tonge......... weet niet precies waar maar indien interesse kan ik dit wel bij iemand opvragen.

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 07:35

Stal Verboon in schipluiden. Het super groot ook niet heel kleine. In de zomer 24/7 op het land met veel controle en in e winter gaan ze een grote overdekte paddock in. Ze gaan super met ze om mijn pony heeft er echt een hoop geleerd en je mag er altijd bij en in de winter mag je ze ook uit de groepsstal halen zelf

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 10:26

Ik denk dat je Anicare bedoeld, maar die zijn minder met opfok, nemen geen nieuwe klanten meer aan.

Toch bedankt!
En je mag altijd info opvragen hoor, misschien is het een andere.

EllyC schreef:
Ik hoor wel eens mensen over een opfok in Oude Tonge......... weet niet precies waar maar indien interesse kan ik dit wel bij iemand opvragen.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-20 10:50

Eind vorig jaar heb ik contact gehad met ze, toen zaten ze vol.
Maar zal eens een mail sturen of ze misschien in voorjaar ook inscharen.
Bedankt!

F_inley schreef:
Stal Verboon in schipluiden. Het super groot ook niet heel kleine. In de zomer 24/7 op het land met veel controle en in e winter gaan ze een grote overdekte paddock in. Ze gaan super met ze om mijn pony heeft er echt een hoop geleerd en je mag er altijd bij en in de winter mag je ze ook uit de groepsstal halen zelf

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-20 17:17

Toevallig ben ik vorige maand aan het zoeken geweest voor een hengstje van dezelfde leeftijd en ik wil je niet ontmoedigen, maar mij is het niet gelukt, alles zit vol en ze nemen liever geen hengsten in een bestaande groep.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 10:01

Nee hier ben ik ook beetje bang voor...
Hoe ga jij het nu 'oplossen'?

dianaw33 schreef:
Toevallig ben ik vorige maand aan het zoeken geweest voor een hengstje van dezelfde leeftijd en ik wil je niet ontmoedigen, maar mij is het niet gelukt, alles zit vol en ze nemen liever geen hengsten in een bestaande groep.

dianaw33

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:07

NadiaM schreef:
Nee hier ben ik ook beetje bang voor...
Hoe ga jij het nu 'oplossen'?

dianaw33 schreef:

Ik heb het opgelost door het veulen niet te kopen. Helaas. En het is net voordat de grenzen dichtgingen verkocht naar Frankrijk, dus de nieuwe eigenaar heeft het probleem niet..

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 12:14

In Pijnacker is een nieuwe opfok, misschien is daar nog plek.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-20 17:33

Pijnacker ben ik eind vorig jaar geweest, maar sprak me totaal niet aan.

Lau07
Moderator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 17:36

Er zit in Stad aan 't Haringvliet nog een opfokker (vlakbij AniCare). Volgens mij werken die onder de naam Paardenopfok GO (Of PGO). Ik heb hier echter geen ervaring mee en ik ken ook geen mensen die ervaring met dat bedrijf hebben, dus geen idee of het goed of slecht is.

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 09:01

Volgens mij nemen die niets meer aan.
Maar kan ze nog wel eens contacten.

Lau07 schreef:
Er zit in Stad aan 't Haringvliet nog een opfokker (vlakbij AniCare). Volgens mij werken die onder de naam Paardenopfok GO (Of PGO). Ik heb hier echter geen ervaring mee en ik ken ook geen mensen die ervaring met dat bedrijf hebben, dus geen idee of het goed of slecht is.
Laatst bijgewerkt door NadiaM op 03-04-20 09:34, in het totaal 1 keer bewerkt

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-20 09:07

Mijn tweejarige staat in Heukelum bij Stal Borst. Ik weet niet of er nog plek is, maar vragen kan altijd. :)

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-20 09:34

Als je wilt doen, graag!

_Nicky schreef:
Mijn tweejarige staat in Heukelum bij Stal Borst. Ik weet niet of er nog plek is, maar vragen kan altijd. :)