Stalling gezocht directe omgeving Gasselternijveen/ Gasselte

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jodemietje

Stalling gezocht directe omgeving Gasselternijveen/ Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 21:06

Voor mijn brave KWPN-merrie van net 13 en 172cm, ben ik aan het kijken of er een fijne stalling is bij mij in de buurt. Ze staat in Annen op een hele fijne plek, maar het blijft een roteind rijden |o
Manege Gasselte is natuurlijk bekend! Maar ik zoek eigenlijk iets waar ze overdag zoveel mogelijk buiten staat, in een niet te grote kudde. Zomers liefst 24/7 naar buiten. Als het kan incl mesten en voeren, maar in ieder geval onbeperkt ruwvoer. Mag op een privestalling zijn. Als ik wel zelf moet mesten en voeren is dit ook geen probleem. Gezelligheid vind ik belangrijk :)) Op marktplaats kan ik weinig vinden. Ook Facebook biedt weinig. Ik weet dat de vraag al eens eerder is gesteld, maar de laatste dateert uit 2018. Misschien is er inmiddels wel iets te vinden *D Wie weet er iets?

nuscaniels

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 22:28

Mijn stel staat sinds eind december in Alteveer. Bij pensional Ten Seldam.
Die van mij staan 24/7 buiten met megaschuilstal binnen maar je hebt ook keuze uit elke dag op de wei en snachts binnen en nog meer. Sommige hebben hun eigen stuk, andere staan bij andere. Binnen en buitenbakken, stapmolen enz.

Jodemietje

Re: Stalling gezocht directe omgeving Gasselternijveen/ Gasselte

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-20 22:55

Dank je wel voor je reactie! Ik zoek eigenlijk meer de andere kant op richting het bos. In Alteveer heb je erg weinig uitrijdmogelijkheden

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-20 23:11

Sinds vandaag is er een box op de manege in bronneger vrij. Door de weeks mesten, voeren en binnen/buiten zetten. In het weekend moet je het zelf regelen. Wel is er dan een voer rooster.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 00:21

Juist bij manege Gasselte staan de paarden veel buiten. In de winter op de winterwei van 8u-16 a 17u en in de zomer 24/7 op de zomerweides.

Jodemietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 07:29

Majabeestje schreef:
Juist bij manege Gasselte staan de paarden veel buiten. In de winter op de winterwei van 8u-16 a 17u en in de zomer 24/7 op de zomerweides.

Klopt hoor. Maar ik ben zelf wat meer van het kleinschalige ;) Daarbij worden ze in de winter niet bijgevoerd wanneer ze tot 16 uur in een kale winterweide staan en daar heb ik een beetje moeite mee..
Laatst bijgewerkt door Jodemietje op 30-03-20 07:31, in het totaal 2 keer bewerkt

Jodemietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 07:33

lanouska schreef:
Sinds vandaag is er een box op de manege in bronneger vrij. Door de weeks mesten, voeren en binnen/buiten zetten. In het weekend moet je het zelf regelen. Wel is er dan een voer rooster.

Dank je wel voor de tip, maar ik wil juist liever niet op een manege. Gewoon lekker knus op een kleine stalling

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:14

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Martje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 13:17

Jodemietje schreef:
lanouska schreef:

Dank je wel voor de tip, maar ik wil juist liever niet op een manege. Gewoon lekker knus op een kleine stalling

Bronneger is een leuke manege en ook niet mega. In een prachtige omgeving.
Je zou bij lemenweg 13 in drouwen kunnen vragen, weet niet of ze plek vrij hebben. Heb ik vroeger gestaan. Leuke stal.
En mischien bij July krans in Buinen/Borger. Even zoeken op caramel du Bois, eigenaar van die pony staat daar. Zus van July had altijd een stal in Gasselte, maar weet niet of ze dat nog heeft, Stephanie Dieke

Jodemietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-20 14:36

C_arola schreef:
Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Dank je wel :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-20 16:47

Graag gedaan.

HorsePassion

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-20 14:24

Heb je inmiddels wat gevonden?
Ik zoek ook wat in de regio Exloo tot Gasselte.

Jodemietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-20 13:07

tjiftjaf schreef:
Heb je inmiddels wat gevonden?
Ik zoek ook wat in de regio Exloo tot Gasselte.

Zeker wel wat gevonden :) Ik sta nu bij Sabine Niemeijer in Gasselte. Deze heeft momenteel echter geen plek. Ik stuit op het probleem dat ik door Lymfoedeem in mijn arm het niet volhoud op een doe het zelf stal... Het is een hele mooie stal, maar uitmesten dien je zelf te doen, alsook het bijhouden van je weiland ( waar je paard alleen in staat). Voeren en binnen buiten zetten gebeurt om beurten dmv een planrooster. Er staan 10 paarden.

Voor iemand die goed in het lijf zit is dit prima te doen! Helaas wordt mijn arm steeds dikker en moet ik echt op zoek naar een stal waar mij de verzorging uit handen wordt genomen. Ik wil haar niet kwijt ;(

Manege Gasselte zit vol. Het Beekdal zit vol. Ik ben de wanhoop een beetje nabij..