Stalling omgeving velsen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

rebbelx

Stalling omgeving velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 10:57

Hallo!

Ik overweeg na een lange tijd toch samen met leden uit mijn familie voor een paartje te gaan.

Nu zijn we wat voor onderzoek aan het doen en zoek ik een stal die eventueel geschikt is voor ons. Wij wonen in driehuis en zoeken iets op fiets afstand dus ergens in Santpoort-noord zou top zijn. Ik wil mogelijkheden niet uitslaan dus alle ideeën zijn welkom

We zoeken het liefst iets simpels en dit zijn de voorkeuren:
- een plek waar paard 24/7 hele jaar door buiten kan staan (paddock of weiland maakt niet uit)
- het liefst zoeken wij een plek met een rij bak
- spring toestellen aanwezig (geen harde eis)
- een round pen (is leuk maar geen harde eis)
- een plek waar je je spullen kan opslaan
- een poets plek

De plek mag afwijken van de eisen. Ik plaats dit op bokt omdat er ook veel plekken zijn waar je je paard kan stallen die geen website hebben en ik hoop juist zo iets te vinden.

Weten jullie iets dan hoor ik het graag!
Groetjes Rebbel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 19:19

Ik zou vanuit Driehuis op de fiets gaan en gewoon bij elke stal even aankloppen die je tegenkomt. Santpoort en Velserbroek hebben veel stallen en nagenoeg geen websites.

Zou het er ook zeker niet uitslaan, dan zullen de staleigenaren niet zo'n behoefte hebben om je een stal aan te bieden.

Wat bedoel je met springtoestellen? Dat gebruik je toch alleen met turnen?

rebbelx

Re: Stalling omgeving velsen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 20:35

nielojram, dankjewel voor je reactie. we zijn zeker ook aan het rond fietsen.

met springtoestellen bedoel ik uiteraard balken, hindernis blokken etc. maar ik denk dat je dat wel begrijpt. ik zal het de volgende keer netter formuleren.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-20 22:27

Er is genoeg in de buurt, heb je marktplaats al afgestruind?

rebbelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-20 22:45

marleen_88, nee nog niet dank je wel voor de tip! dat ga ik meteen even doen

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 08:05

rebbelx schreef:
marleen_88, nee nog niet dank je wel voor de tip! dat ga ik meteen even doen

Als je wat ideetjes hebt zet ze hier maar neer, dan kunnen we meekijken of het een goede optie is, of juist een no-go.

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 09:15

Er is inderdaad best een hoop in de buurt, al zal 24/7 buiten in de winter lastig worden. Maar ik zou in elk geval nu nog niet de fiets pakken en overal langs gaan, denk dat dat momenteel niet erg op prijs gesteld wordt. Niet alleen ivm het corona virus, maar ik weet ook dat er op 1 of 2 stallen nog niet zo heel lang geleden droes is geconstateerd. V.w.b. dat laatste weet ik niet meer hoe lang geleden, dus ook niet of dat al over is, maar misschien toch iets om rekening mee te houden.

rebbelx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-20 11:08

ik zat zelf een beetje te kijken aan de duin en kruid weg en daar in de buurt, wat dat is zo fijn dicht bij de duinen. maar volgens mij heb je in Velsenbroek in de buurt van de snelweg ook veel pension stalletjes.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-20 20:36

Sandra_H schreef:
Er is inderdaad best een hoop in de buurt, al zal 24/7 buiten in de winter lastig worden. Maar ik zou in elk geval nu nog niet de fiets pakken en overal langs gaan, denk dat dat momenteel niet erg op prijs gesteld wordt. Niet alleen ivm het corona virus, maar ik weet ook dat er op 1 of 2 stallen nog niet zo heel lang geleden droes is geconstateerd. V.w.b. dat laatste weet ik niet meer hoe lang geleden, dus ook niet of dat al over is, maar misschien toch iets om rekening mee te houden.

Vorige week is bij 1 stal sowieso nog Droes geconstateerd, dus die zal voorlopig op slot zijn.

rebbelx schreef:
ik zat zelf een beetje te kijken aan de duin en kruid weg en daar in de buurt, wat dat is zo fijn dicht bij de duinen. maar volgens mij heb je in Velsenbroek in de buurt van de snelweg ook veel pension stalletjes.

Ik weet dat een heel aantal van die stallen vol zijn en een wachtlijst hanteren, dus ik zou telefonisch contact proberen.