Fijne stalling in de omgeving van Heerhugowaard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jo87ke

Fijne stalling in de omgeving van Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-20 12:59

Voor mijn paard zoek ik een fijne stal in de omgeving van Heerhugowaard.(max 20 km)

-Waar mijn paard min. 1 dagdeel buiten staat in niet te grote groepen met toegang tot water en ruwvoer.
-Zomers weidegang
-Buitenbak (grote pluspunt= binnenbak)
-Genoeg ruwvoer van GOEDE kwaliteit
-Longeerkraal (pluspunt)
-Spuitplaats met warm water
-Ruime, lichte en goed geventileerde stal met op zijn minst een binnenluik.
-Zelf mesten is geen probleem. Wel graag de mogelijkheid dat het gedaan wordt bij ziek en zeer.

Vlakbij bos/duin zou het helemaal afmaken!
Als iemand wat weet dan hoor ik het graag

Het liefst rond de €250 met max tot ongeveer €350

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Fijne stalling in de omgeving van Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:02

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-20 13:02

Ik weet in Castricum wel een stal alleen in de winter op de paddock krijgen ze geen hooi. De rest doet wel aan je eisen, 20x40 binnenbak, 20x60 buitenbak, zomers wei en winter paddock, vlak bij duin, nu 2 longeerbakken maar krijgen binnenkort overdekte longeerbak erbij. Buiten en binnen stallen.

Jo87ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 10:43

Hoe heet de stal zodat ik wat info kan zoeken en weet je de prijs?

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 10:46

Wij verhuizen per 1 mei naar 't trappelend, oudkarspel. Enige wat ik jammer vind is dat de spuitplaats dus geen warm water heeft. Maar de rest was allemaal naar m'n zin dus die eis heb ik laten varen.
Even printscreen toegevoegd:
Afbeelding

Wil je perse een binnenbak, dan zou je in dirkshorn kunnen kijken bij Schagerwaard, al weet ik niet precies of dat binnen/buiten je reisafstand valt.
https://www.landgoedschagerwaard.nl/pensionstalling/

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 13:54

Goldie schreef:
Wij verhuizen per 1 mei naar 't trappelend, oudkarspel. Enige wat ik jammer vind is dat de spuitplaats dus geen warm water heeft. Maar de rest was allemaal naar m'n zin dus die eis heb ik laten varen.
[ [url=m/i1BEH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wil je perse een binnenbak, dan zou je in dirkshorn kunnen kijken bij Schagerwaard, al weet ik niet precies of dat binnen/buiten je reisafstand valt.

Die bak daar is wel erg fijn

Jo87ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-20 22:22

Caira schreef:
Goldie schreef:
[ [url=m/i1BEH7.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die bak daar is wel erg fijn

Welke bak?

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-20 22:38

Jo87ke schreef:
Welke bak?

Ik bedoelde de bovenste, maar ik heb de bak bij schagerwaard ook wel eens afgehuurd en die was ook prima te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 19:09

xxxmh schreef:
Ik weet in Castricum wel een stal alleen in de winter op de paddock krijgen ze geen hooi. De rest doet wel aan je eisen, 20x40 binnenbak, 20x60 buitenbak, zomers wei en winter paddock, vlak bij duin, nu 2 longeerbakken maar krijgen binnenkort overdekte longeerbak erbij. Buiten en binnen stallen.

Ze zoekt een fijne stal.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-20 20:05

Nielojram schreef:
xxxmh schreef:

Ze zoekt een fijne stal.

En dat is ook de stal die ik bedoel, weet niet over welke stal jij het hebt?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-20 19:11

Die stal die jij bedoelt.

Jo87ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-20 19:43

Nielojram schreef:
Die stal die jij bedoelt.

Ik heb online gekeken, maar het is 30 min rijden voor mij. Voor het mooie net wat te ver aangezien ik graag 2x per dag even langs ga.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:06

Misschien is de stal op Nauertogt 9 iets voor je. Ik kan geen stalnaam vinden, maar ik ben er een aantal keren geweest als paardentaxi en de eigenaren van de paarden die ik daar naar toe heb gebracht zijn allemaal tevreden. Buitenbak, longeerkraal, of er warm water is weet ik niet, in de winter buiten in paddocks met hooi en water, volgens mij in principe op basis van zelfverzorging qua mesten, worden buiten gezet en binnengehaald ( weet niet of dat 7 dagen per week is of dat het in het weekend onderling geregeld wordt). Je kan ze sowieso eens bellen en informeren. Heel dichtbij het Geestmerambacht.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:12

Ik heb in het verleden op de nauertogt gestaan en ik zal het niet snel aanraden in dit geval.
Dan heb ik het over de doe het zelf stal en niet poko loko. Er zullen ook veel mensen heel tevreden zijn en ik heb er ook jaren leuk gestaan. Maar het moet bij je passen. En als ik kijk naar de wensen van TS dan denk ik dat het voor jou niet passend is. Op meerdere punten. Je mag me uiteraard wel contacten voor meer informatie. Geen probleem.
Laatst bijgewerkt door XxLMMxX op 19-03-20 19:23, in het totaal 1 keer bewerkt

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:22

Informeer eens bij stal jonker. Ik heb er nooit gestaan maar hoor wel tevreden verhalen. Heeft een binnenbak. Doen ze alles voor je qua uitmesten, binnen en buiten zetten, krachtvoer geven. Longeerbak ook aanwezig. Zomers 24/7 weidegang. Swinters overdag paddock met hooi. Ik weet niet of het grote kuddes zijn. En ik weet ook niet hoe goed geventileerd de stallen zijn.

Ik wil je ook wel informatie geven over de stal waar ik zelf sta. Maar alleen in pb. Ik ben uiteraard tevreden over de stal.

jesss_amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-20 19:45

XxLMMxX schreef:
Informeer eens bij stal jonker. Ik heb er nooit gestaan maar hoor wel tevreden verhalen. Heeft een binnenbak. Doen ze alles voor je qua uitmesten, binnen en buiten zetten, krachtvoer geven. Longeerbak ook aanwezig. Zomers 24/7 weidegang. Swinters overdag paddock met hooi. Ik weet niet of het grote kuddes zijn. En ik weet ook niet hoe goed geventileerd de stallen zijn.

Ik wil je ook wel informatie geven over de stal waar ik zelf sta. Maar alleen in pb. Ik ben uiteraard tevreden over de stal.

Ik sta op stal Jonker :)
We hebben twee schuren met stallen. Een schuur daarvan is net spikslinter nieuw. Super licht en goed geventileerd.

Alles wordt idd gedaan. Paarden staan op stro. Het valt zeker in je budget.
Warm water hebben we wel, maar dmv muntjes (50cent)

Enige is dat we geen buitenbak hebben. Wel een goede binnenbak die aan 1 kant gewoon open is. Dus niet benauwd.

Wil je meer weten kun je me ff PBen. Er komt binnenkort plek vrij. Weet niet zeker of ze nog iemand op de wachtlijst hebben staan.

Jo87ke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-20 21:27

Nog meer mensen met ervaring bij stallen rond het bos/duingebied van Egmond, Bergen oid.
Vroeger altijd vlak aan het bos gestaan en min. 4x per week lekker naar buiten. Lijkt me weer erg fijn om zonder trailer snel in het bos te zitten.
Kom alleen niet uit deze omgeving en dus totaal niet bekend met stallen.