Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Trekk schreef:Klopt, dat ik zelf onderzoeksplicht heb. Dit was een vriendin die ik vertrouwde en al heel lang ken. Ik heb mijn les geleerd, wil graag andere waarschuwen voor deze vrouw. Zij handelt en bemiddelt vaker in de aan en verkoop van paarden.
Orchidee14 schreef:henshem schreef:Lees de beginpost ajb
Milando, dit dus.
Orchidee14 schreef:Ik heb de beginpost zeker wel gelezen. Ik weet toevallig dat de dochter van TS stage heeft gelopen bij X en zij wist de reden dat hij bij X stond en dat hij is ingezet als fokmerrie. Op moment dat zij er mee begon te rijden tijdens haar stage had het paard 2 jaar stilgestaan en heeft ze hem alsnog gekocht. Daarom ben ik van mening dat TS niet schappelijk is en iemand die hard werkt de grond in trapt. Daarnaast heeft TS dit direct op dit forum gegooid, zonder dat ze X heeft gecontact. Het lijkt mij dat wanneer ze contact had gezocht met X, dat ze hier prima onderling uit hadden kunnen komen.
Orchidee14 schreef:Ik weet wel dat TS eerst geen contact heeft gezocht met X. Daarnaast, als je vanuit je stage het paard mag oppakken en weet de reden van verkoop met X als tussenpersoon, dan kies je toch bewust voor het paard en is het toch vreemd dat dit ineens na een jaar een probleem is?
Milando schreef:Orchidee14 schreef:Ik heb de beginpost zeker wel gelezen. Ik weet toevallig dat de dochter van TS stage heeft gelopen bij X en zij wist de reden dat hij bij X stond en dat hij is ingezet als fokmerrie. Op moment dat zij er mee begon te rijden tijdens haar stage had het paard 2 jaar stilgestaan en heeft ze hem alsnog gekocht. Daarom ben ik van mening dat TS niet schappelijk is en iemand die hard werkt de grond in trapt. Daarnaast heeft TS dit direct op dit forum gegooid, zonder dat ze X heeft gecontact. Het lijkt mij dat wanneer ze contact had gezocht met X, dat ze hier prima onderling uit hadden kunnen komen.
Ik heb geen idee of ts eerst contact heeft opgenomen met de verkoopster. Maar hoe dan ook, als je weet dat een paard afgekeurd is om mee te rijden, zelfs recreatief, en alleen als fokmerrie gebruikt mag worden, dan ga je het niet als rijpaard verkopen. En al helemaal niet aan een vriendin.