Ervaringen met Sophie Bella

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Nyarah

Ervaringen met Sophie Bella

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 13:55

Ik ben benieuwd naar ervaringen met het leasen van een paard of pony op eigen locatie via Sophie Bella. Ik zoek al een tijd een verzorgpaard in de omgeving, maar ik heb (nog) niet gevonden wat ik zocht in een jaar. Vandaar dat dit mij wellicht een mogelijkheid lijkt.

pjer

Re: Ervaringen met Sophie Bella

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-20 14:33

Ik heb er geen ervaring mee maar ik heb er wel eens naar zitten kijken en ik had het idee dat lease op hun manier net zo duur is als een eigen paard kopen. Je betaald namelijk de lease, het tuig, stalling en ook hoefsmid/ dieren arts etc. Alleen bij grotere dierenarts kosten springen zij in geloof ik. maar al het normale onderhoud betaal je zelf en aangezien je ook je eigen tuig moet kopen zie ik weinig voordeel tegenover zelf een paard kopen. Aan de andere kant, misschien kun je er wel makkelijker vanaf als het niet blijkt te klikken of als het paard van alles blijkt te mankeren. Dus het ligt er aan welke zekerheid je wilt van het leasen. Zelf zou ik wel willen leasen maar dan vind ik dat een paar van die kosten toch in de leaseprijs zouden moeten zitten zoals het tuig en de stalling. dat de leaseprijs dan hoger is dat snap ik. maar ik zou wel een duidelijk verschil willen zien tussen lease of koop. De lease moet voor mij het voordeel hebben dat als het niet bevalt dat ik makkelijk kan switchen of ervan af kan.. en dat kan in de sophie bella constructie m.i. niet zo makkelijk omdat je zelf al fors investeerd. Maar goed, dat is mijn mening en dat kan voor iedereen anders zijn.