Waar hebben jullie paddockroosters gekocht?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Irene793

Waar hebben jullie paddockroosters gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 09:12

Sinds augustus staan mijn paarden aan huis, op zandgrond. In die tijd heb ik hun paddock paradise zien veranderen naar modder naar een zwembad. Daarom wil ik dit voorjaar/ zomer paddockroosters gaan leggen. Er zijn diverse varianten heb ik al gezien, met verschillende prijzen. Waar hebben jullie de roosters gekocht?

Hebben jullie misschien ook tips voor het leggen? Ik overweeg de roosters op iets verhoogde grond te leggen. Misschien met wat organisch materiaal eronder, in de hoop dat het bodemleven weer een beetje terugkomt. Ivm het bodemleven wil ik liever geen zand toevoegen aan de bodem.

Pinda_Dipje

Re: Waar hebben jullie paddockroosters gekocht?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:34

Wij heben duivenroosters geplaatst van hardhout en zou nooit meer anders willen. Laagje zand erover en je hebt een enorm stabiele ondergrond (roosters wegen ongeveer 45kg per stuk, dus blijft ook stabiel liggen.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:37

Zijn duivenroosters bestand tegen paardenhoeven die er in galop over heen denderen?

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 09:57

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 10:05

mooi Nouvel, prijskaartje voor mij iets minder. Dan zou ik op meer dan 5000 euries voor de paddock komen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:11

Ja ze zijn wel prijzig, wij hebben ze alleen op het stukje liggen waar ze gevoerd worden.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:14

Kinke schreef:
mooi Nouvel, prijskaartje voor mij iets minder. Dan zou ik op meer dan 5000 euries voor de paddock komen

Even een mail sturen, want boven op bepaald aantal m2 willen ze nog korting geven. :j

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 12:37

thanks Kaitlyn

marionblo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:00

Wij hebben ze bij TONN uit Wolvega gekocht

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 13:03

Op marktplaats staat nu 700m2 voor 1,50€per plaat. Kan ook in delen

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 14:46

Hutcherson schreef:
Op marktplaats staat nu 700m2 voor 1,50€per plaat. Kan ook in delen

Ik kan de advertentie niet vinden, heb je mss een linkje voor me?

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 19:51

Kun je niet een stukje zand laten keren? Dat zal een stuk goedkoper zijn.

katybug

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:25

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:43

belle_boef schreef:
Zijn duivenroosters bestand tegen paardenhoeven die er in galop over heen denderen?

Ja, knap als ze dat kapot krijgen. :') Hardhout van gemiddeld 4 a 5cm dik en dan sommige nog dubbellaags.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:52

Hout wordt wel glad als het nat is...
Er zit een groot verschil in paddockroosters / grastegels. Die van Nedlandic hebben bovenop hele kleine pinnetjes, die niet schadelijk zijn voor de hoeven, maar die wel zorgen dat ze er niet makkelijk op uitglijden.

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 20:58

Irene793

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-20 21:12

SSDesign schreef:

Ik denk dat het probleem op termijn dan terug zal komen. Ik wil ook graag het bodemleven beschermen of gelegenheid geven terug te keren.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 17:19

Kaitlyn schreef:
Hout wordt wel glad als het nat is...
Er zit een groot verschil in paddockroosters / grastegels. Die van Nedlandic hebben bovenop hele kleine pinnetjes, die niet schadelijk zijn voor de hoeven, maar die wel zorgen dat ze er niet makkelijk op uitglijden.

Daarom dus ook het laagje zand erover. Altijd droge voeten, het jaar rond, veel betere afwatering en uitglijden doen ze niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 22:10

Irene793 schreef:
SSDesign schreef:

Ik denk dat het probleem op termijn dan terug zal komen. Ik wil ook graag het bodemleven beschermen of gelegenheid geven terug te keren.

Het water moet ergens naartoe. Dat los je niet op met alleen roosters. Het water blijft er in grote plassen op staan (oké het wordt geen blub) of loopt weg naar lager gelegen delen die blank komen te staan omdat ze veel extra water vanaf de roosters krijgen.

Bodemleven en paarden op beperkte grond zijn 2 dingen die elkaar per definitie tegen staan. Paarden lopen de grond in onze houderij muurvast. Roosters kunnen wel helpen onderliggende lagen te ontlasten door betere drukverdeling en minder woelen in natte perioden. Maar op een dichtgeslagen grond roosters plaatsen ga je het bodemleven niet mee helpen.

Om de 'dode' grond te helpen zal je soms wat bodemverbetering moeten toepassen. Ik ga mee met een eerder advies om de bodem te keren. Er moet weer lossigheid en zuurstof in komen. Als je wil kan je door de toplaag organisch materiaal mengen, laagje grof zand erop voor de afwatering en daar de roosters op leggen.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 22:54

Irene793 schreef:

Heel optimistisch wel! Ik denk dat 'bodemleven' en daarop lopende paardenhoeven niet tegelijkertijd kunnen bestaan. Ik denk dat het streven naar een niet super natte paddock in de herfst/winter een betere prioriteit is. Hier is ook zandgrond. Ik heb sloten langs de paddock en paden en voer ze op straat onder een schuilstal. Vooral als ze veel bewegen/niet veel op hetzelfde stuk zand staan, gaat het goed. Overbelasting zorgt voor modder waarbij het water maar moeilijk wegloopt.

Annemarievzr

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-20 23:37

ik heb ze vorige maand gekocht bij bosrubber https://www.bosrubber.nl/producten/kuns ... addockmat/

je hebt 20 jaar garantie en ze zijn mooi flexibel. Sinds vandaag liggen ze en het was echt eenvoudig om ze te leggen en ze glooien mooi mee met het landschap. Ik heb ze op de ge-egaliseerde loss liggen en dan zand erover.

Omdat er geen prijzen op de site staan, even een kopie van de info die ik van hen kreeg:

De meest afgenomen types voor de paarden zijn de E30 (30mm dik) en de E40 (40mm dik).
De E30 is geschikt voor paden, paddock’s, rijbakken en stapmolens. Afgevuld met voldoende toplaag (+/- 10cm zand) is deze geschikt voor licht landbouwmaterieel. Deze kosten € 9,50 de m² ex. BTW.
De E40 is meer geschikt voor zwaarder verkeer en wordt naast bovenstaande ook veelal toegepast op landbouwpaden, parkeerplaatsen, campings, bermverharding etc. Deze kost € 10,50m² ex. BTW

De verzendkosten voor 100m² binnen Nederand zijn € 78,- Eventueel ophalen kan ook bij ons magazijn in Schagerbrug. De roosters zijn 0,33x0,33 en worden in de gemonteerde maat 1,00x1,3333m geleverd. Voor 100m² worden er 75 platen (99,99m²) geleverd.
Van de E30 zitten er 71 platen (94m²) op een pallet.
Van de E40 zitten er 55 platen (73m²) op een pallet.