Adres beleren voor de wagen België

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jazzie03

Adres beleren voor de wagen België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 12:04

Ik ben op zoek naar een goed adres om mijn shet van 90cm voor de wagen te laten beleren.
Nu vind ik bijna geen stallingen in België die dit aanbieden.
Heeft iemand een goed adres voor mij?

Wat ik zoek:
- Liefst omgeving Belgisch Limburg, vlak over de Nederlandse grens mag ook. Ik ben bereid om max 1u te rijden tot daar.
- doel is boscrossen met de sulky
- stal die geen vaste prijs heeft (eerder per week) en veel in overleg doet.
- ik heb (nog) geen goed materiaal dus de stal zou deze zelf moeten hebben.
- mijn Shetlander is al 11 dus een stal die bereid is hiermee te werken ( ze heeft al een beetje ervaring)
- liefst een stal waar ik af en toe eens mag gaan kijken en betrokken word in het proces.

Hopelijk kan iemand mij op weg helpen!

Lukasje

Re: Adres beleren voor de wagen België

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:15

Ik woon zelf in Belgisch Noord-Limburg maar zou je aanraden de grens over te stappen en je shet naar VdB Stables te brengen in Someren. Berry van den Bosch beleert professioneel, heeft een mooie accommodatie en doet het beleren op een fijne manier.

Heb je zelf al tuig en sulky?

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 12:17

Lukasje schreef:
Ik woon zelf in Belgisch Noord-Limburg maar zou je aanraden de grens over te stappen en je shet naar VdB Stables te brengen in Someren. Berry van den Bosch beleert professioneel, heeft een mooie accommodatie en doet het beleren op een fijne manier.

Heb je zelf al tuig en sulky?

Was hun site inderdaad al tegen gekomen, maar vond niet of ze ook shetlanders beleren. Ik heb geen passend tuig of sulky...

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 12:45

Al eens gaan horen bij Kattenvennen in Genk? Ik weet dat ze ook menles geven. Misschien kan je daar terecht?

Deze misschien is van mijn thuis (Heusden-Zolder) nog geen uur rijden
http://www.glenngeerts.be/lessen-en-training

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:35

Mmm, dat is mss wel een probleem. Ik weet niet of Berry en Glenn uitgerust zijn voor een shet. Je kan natuurlijk wel contact met ze opnemen.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 14:59

Ik kan ook de VDB Stables in Someren aanraden.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 15:05

@lukasje en @Nouvel: ik heb contact met hun gehad en ze hebben inderdaad geen spullen voor een shetlander dus dat is geen optie meer. Ook liggen hun prijzen boven mijn budget... zeker omdat ik geen wedstrijden wil gaan rijden en het gewoon voor in het bos te rijden is.

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 15:45

Een eind bij jou uit de buurt, en geen idee of ie materiaal heeft voor shets, maar Ruben Oosterlijnck staat hier in de streek erg goed bekend, kon vroeger ook paarden zadelmak maken en was een crack in trailerladen (heeft indertijd een merrie van mij zadelmak gemaakt). Hij is van Wannegem-Lede, dus Oost-Vlaanderen. Zal wss wel de laatste optie zijn zo ver uit de buurt, maar ik wou het toch even meegeven.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 16:00

Jazzie03 schreef:
@lukasje en @Nouvel: ik heb contact met hun gehad en ze hebben inderdaad geen spullen voor een shetlander dus dat is geen optie meer. Ook liggen hun prijzen boven mijn budget... zeker omdat ik geen wedstrijden wil gaan rijden en het gewoon voor in het bos te rijden is.

En daar vind ik dat je met je opvatting van mennen totaal verkeerd zit. Juist voor in het bos, daar waar je er alleen voor staat en geen vat hebt op wat je tegen komt, moet je paard super koetsmak zijn. Hier mag je echt niet op een paar centen beknibbelen hoor!
En Berry noch Glenn maken onbeleerde paarden wedstrijdklaar, ze zetten ze op een correcte manier in het tuig en voor de koets.
Nee, als ik dan toch een ongeluk met de wagen moet krijgen, laat het dan aub op een wedstrijd zijn.

Vrees ook dat Ruben niet uitgerust zal zijn voor een kleintje maar wel het proberen waard om te contacteren natuurlijk.

Ah! Wie wèl uitgerust is voor mini’s en ook al meerdere kleintjes betuigd heeft, is Valerie Deweer, de vrouw van Gerard Leijten. Zij zit een eind weg, tegen Kortrijk aan, maar dat is zeker de moeite om te proberen! Hele aardige vrouw ook.

http://www.mdrminiaturehorses.com/pages/nl/home.php

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 16:48

Lukasje schreef:
Jazzie03 schreef:

En daar vind ik dat je met je opvatting van mennen totaal verkeerd zit. Juist voor in het bos, daar waar je er alleen voor staat en geen vat hebt op wat je tegen komt, moet je paard super koetsmak zijn. Hier mag je echt niet op een paar centen beknibbelen hoor!
En Berry noch Glenn maken onbeleerde paarden wedstrijdklaar, ze zetten ze op een correcte manier in het tuig en voor de koets.
Nee, als ik dan toch een ongeluk met de wagen moet krijgen, laat het dan aub op een wedstrijd zijn.

Vrees ook dat Ruben niet uitgerust zal zijn voor een kleintje maar wel het proberen waard om te contacteren natuurlijk.

Ah! Wie wèl uitgerust is voor mini’s en ook al meerdere kleintjes betuigd heeft, is Valerie Deweer, de vrouw van Gerard Leijten. Zij zit een eind weg, tegen Kortrijk aan, maar dat is zeker de moeite om te proberen! Hele aardige vrouw ook.

http://www.mdrminiaturehorses.com/pages/nl/home.php

Bedankt voor je reactie :)
Nee tuurlijk niet, het gaat me ook niet over een paar centen wat betreft veiligheid, maar wat zij ervoor vragen is echt buiten mijn budget ;)

Het jammere is dat de mensen die echt bekwaam zijn zo ver weg zitten voor mij...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:32

Als je zelf wilt gaan mennen is een eigen tuig meeleveren voor het beleren misschien nog een optie?

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:47

Ik beleer mini’s en shetten voor anderen, maar, ik zit niet echt in de buurt. Ik zit in het midden van Nederland,m. Heb alle spullen voor kleintjes vanaf 80 cm en ben zelf fervent menner.

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 17:51

Ik heb mijn pony door Glenn laten beleren en ik vond het helemaal niet duur. Hij had mijn pony met 4 dagen goed voor de wagen lopen. Wij hebben haar met een week volledig beleerd opgehaald.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 18:22

davinci2412 schreef:
Ik heb mijn pony door Glenn laten beleren en ik vond het helemaal niet duur. Hij had mijn pony met 4 dagen goed voor de wagen lopen. Wij hebben haar met een week volledig beleerd opgehaald.

Tegen mij hadden ze 4-6weken gezegd. Vind ik een heel verschil :+
Als het een maar een week zou zijn dan valt het inderdaad zeer goed mee, maar als het 4 weken duurt loopt het al snel op natuurlijk.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-20 19:24

davinci2412 schreef:

Dat is al heel kort en vaak zie je dat alleen bij paarden/pony's die al goed onder het zadel lopen en al verkeersmak zijn.
Mijn Fjord was met ca 2 weken klaar en daar reden ze dan ook mee door het dorp/langs groot verkeer enz.

Met een zowat groen paard kun je net zoals met het beleren onder het zadel ook niet een paard met 4 dagen klaar hebben.
Ook al is hij super braaf.
Voordat alles goed bevestigd is ben je al enige tijd verder.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-20 20:17

Brainless schreef:
davinci2412 schreef:

Dat is al heel kort en vaak zie je dat alleen bij paarden/pony's die al goed onder het zadel lopen en al verkeersmak zijn.
Mijn Fjord was met ca 2 weken klaar en daar reden ze dan ook mee door het dorp/langs groot verkeer enz.

Met een zowat groen paard kun je net zoals met het beleren onder het zadel ook niet een paard met 4 dagen klaar hebben.
Ook al is hij super braaf.
Voordat alles goed bevestigd is ben je al enige tijd verder.

Nu is die van mij niet volledig groen in het mennen. Ze kent het tuig al en heeft een paar keer ingespannen gestaan, maar niet genoeg om te zeggen dat ze het ‘kent’.
Buiten is ze echt zo goed als bomproof en schrikt zelden tot nooit. Dus verkeersmak moet ze ook niet meer gemaakt worden.

Jazzie03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-20 21:53

Nog iemand een adres?