Paarden zoektocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Trisss

Paarden zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:33

Zoals de titel al zegt ben ik opzoek naar mijn volgende paard. Na 2x niet het juiste paard te hebben gevonden wil ik deze keer echt de goede vinden.

Oké laat ik eerst zeggen wat ik zoek en mijn situatie.
Ik zoek een paard om uiteindelijk uit te brengen in de springsport. Het liefst een paard met wat ervaring. Kwa karakter zoek ik echt een werkwillig, rustig en eerlijk paard.
Ook ben ik zelf aan de grote kant dus zoek ik echt een paard.

Mijn situatie is op dit moment... ik zit vast aan een fokker. Ik wil wel zeggen welke maar straks spreek ik per ongeluk er een slechte naam over terwijl het een hele aardige en goede fokker is. De fokker helpt echt mee een goed paard te zoeken en snapt wat ik wil.
Nou heb ik al 2 paarden op proef gehad die alle 2 uiteindelijk terug gingen ivm dat het niet was wat ik zocht of het klikte niet.
Vrijdag hebben we een merrie terug gebracht en had ik nog even rondje door zijn stallen gedaan waar paarden staan binnen mijn prijsklasse.
Daar sprak een 6 jarige merrie mij aan.
Erg sociaal dier en viel bijna in slaap tijdens het aaien.
Het enige is, is dat ze nog ongebroken is.
Nou bood de fokker aan om haar eerst te trainen om de knopjes erop te hebben en zelf verder te gaan moeten werken. Ik was erg enthousiast over het idee en nu nog steeds, alleen wordt hierdoor mijn ‘droom’ om de sport in te gaan uitgesteld.
Mijn pa is bang dat ik dat nu wel bereid ben te doen omdat ik gewoon graag een paard wil en wil beginnen en dat het over een maand ofz weer over is. Ik snap hem, maar ik krijg deze merrie niet uit mijn hoofd :/ .
Wat denken jullie?

Voordat ik het vergeet..
Door het eerste paard heb ik een kleine angst gekregen, dit speelde bij het eerste paard op proef. Mijn lichaam verstijfde toen het paard aan de loop ging, terwijl mijn hoofd gewoon was van aansteller haal eens adem.
Ik ben niet bang voor bokken, maar heb toch een kleine angst, als het uit opstand is naar de ruiter toe. Ik heb een paard gereden dat gewoon bleef bokken tot je af stapte of viel. Een kleine vreugde bok vindt ik niet erg, paarden zijn paarden bovendien.
Maar dat maakt een paard vinden wat lastiger. :/

Trisss

Re: Paarden zoektocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-20 23:36

En voordat ik vergeet te zeggen :roll:
Ik heb ongeveer een jaar geleden geholpen met een 3 jarige pony in te rijden, deze merrie kende het zadel en gewicht van de ruiter, maar ik heb haar zelf zover gekregen tot stap draf galop, stuur enzovoort.
Dit vond ik toen leuk, maar op sommige momenten erg frustrerend omdat het paard niks kende.
Nu weet ik niet precies hoe ik toen alles dacht en kan ik het ook enorm stom gevonden hebben, maar volgends mij vond ik het enorm leuk om zo’n project te hebben en een paard zien groeien.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:44

Een paard wat nog niet zadelmak is terwijl jij met angst zit zou ik niet doen.

Dan mag het in de basis nog zo’n brave zijn. Je hebt dan echt kans dat jullie straks beide onzeker zijn.

Ik zou juist voor een ervaren leermeester gaan.

En wat is je ambitie? Wil je straks wedstrijden rijden of alleen maar lekker het bos in?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:45

Dit lijkt bijna een vervolg op een ander topic. Is dit een schaduwaccount?

carone

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:47

Vitas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 23:48

ruitje schreef:
Dit lijkt bijna een vervolg op een ander topic. Is dit een schaduwaccount?

Dat was ook het eerste wat ik dacht..

Trisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-20 00:08

Ik heb wel ambities in de sport, maar na alle tegen slagen verwacht ik niet dat het snel gaat komen. Eerst gewoon een goed paard vinden waarmee ik nog veel kan. Bvb buitenritten maken en gwn aan de slag mee kan.

Dat was inderdaad mijn account, maar de e-mail stond op mijn oude pc die ik niet meer heb dus kon het wachtwoord niet meer veranderen.
Maar hoopte ook gewoon een nieuwe start te maken en niet meteen worden afgebeten op dat ik dat paard weg had gedaan.
En ik begon aan mijzelf te twijfelen of ik niet gewoon moest stoppen met paarden ivm dat het alleen maar tegen zat en iedereen was van je doet het niet goed. ;(

Doef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-20 00:37

Lastig TS, het ene paard is het andere niet, de een is makkelijker in te rijden dan de ander, kijk naar de aard van de merrie... Is ze nuchter, rustig of juist niet? Dit zegt natuurlijk niet alles maar kan wel een kleine indicatie zijn. Houd er rekening mee dat je er wel de tijd voor moet nemen en het paard de ruimte moet geven om te leren, wil of kan je dit niet kan je beter eentje zoeken die al onder het zadel is. Mag ik vragen welke fokker dit is?

Trisss

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-20 21:06

Update:
Fokker had ons gemeld dat het paard niet helemaal rad liep,
Ze hadden de merrie even laten lopen en springen. Hij had nog een andere staan die Miss wat voor me is.
Na m’n weekje weg gaan we zondag kijken met mijn instructrice.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:12

Misschien toch beter de banden met die fokker afbreken . Je vorige verhaal gevolgd en die merrie was al dik een jaar niet meer in de sport uitgebracht, vreemd . En nu zit je dus aan hem vast vanwege de centen . Beter geduld hebben nu en hem vragen om op zoek te gaan naar een paard voor je. En niet perse eentje die uit zijn stallen of groen uit de weilanden komt waarbij ik me serieus afvraag of die niet allemaal op dit moment boven jouw niveau zijn en dan kom je weer in hetzelfde cirkeltje terecht .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:27

Ben het eens met Bigone. Als het kan stoppen met deze handelaar/fokker even sparen en opnieuw met een beter budget een goed paard gaan zoeken met de juiste begeleiding daarbij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:44

Wat is je vraag nu eigenlijk?

Change3x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 21:54

Je zit nergens aan vast hè, daar kies je zelf voor.

Ik zou lekker marktplaats/sporthorses/ehorses in de gaten houden en een braaf paard kopen zonder gebreken.

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-20 22:02

Zeker afzien van deze Fokker.
Ik heb je een beetje gevolgd op bokt en insta en bij elk paard dat hij je wil verkopen is er wel iets mis.
Niet fijn te rijden, dikke benen, kreupel.... het klopt gewoon niet.

Zorg ervoor dat je je geld terugkrijgt (al dan niet met verlies) en ga voor een andere verkoper. Er zijn echt wel fijne leuke paarden te krijgen die geen afwijkingen/bemerkingen hebben.