Waar grandprix paard huren voor eenmalige les? [Groningen]

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

megasuus

Waar grandprix paard huren voor eenmalige les? [Groningen]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-20 16:10

Via via kwam ik op Instagram terecht op de pagina van Hof van Alexander. Naast trainingsweekenden en -weken bieden zij ook de mogelijkheid om voor 55 euro een uur les te krijgen op een grandprix paard. Dit leek mij altijd al een keer super leuk om te doen! En deze prijs vind ik eigenlijk ook best wel meevallen. Echter zit het Hof van Alexander helemaal in Zeeland en woon ik in Groningen...

Vandaar mijn vraag aan jullie, weet iemand een locatie dichterbij waar ze ook zoiets aanbieden? En wat zijn daarmee je ervaringen?

Elin_

Re: Waar grandprix paard huren voor eenmalige les? [Groningen]

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 16:16

Oh wat tof. Ik lees mee!

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 13:23

Up

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 13:52

Oh, ik lees ook even mee!
Ik woon in Limburg. Mijn familie woont wel in Zuid-Holland dus ik zou een uitstapje naar Zeeland altijd daar mee kunnen combineren, maar iets in de buurt zou ook leuk zijn :Y)

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:01

Ik weet niet of Grand Prix-niveau vereist is? Zo niet, dan zit in Onstwedde Stal ter Maars. Zij hebben lespaarden die opgeleid zijn tot en met ZZ-licht lees ik op hun website. Iets anders weet ik zo niet.

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:14

Balenciaga schreef:
Ik woon in Limburg. Mijn familie woont wel in Zuid-Holland dus ik zou een uitstapje naar Zeeland altijd daar mee kunnen combineren, maar iets in de buurt zou ook leuk zijn :Y)

Je kunt bij het Hof van Alexander ook heel mooi overnachten. Ik zou zeggen maak er een trainingsweekend/minivakantie van. Of kijk of je bv aan een trainingsweek kunt meedoen.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 14:52

In Noord-Beemster zit de Passagehoeve (.nl), ze hebben daar ook een zware tourpaard staan waar je les op kan krijgen.

Is vanuit Groningen ook nog wel een eind weg, maar een stuk minder ver dan Zeeland :D

Ik heb er alleen zelf geen ervaring mee.

Taucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 15:43

Ik zie op je profiel dat je twee ponies verzorgd. Geen eventuele aanwijzingen dat je zelf al behoorlijk richting Grand Prix niveau rijdt. Het zou kunnen dat een les op een Grand prix paard dan net zo veel - of weinig - brengt als les op een willekeurig ander paard waar wat extra knopjes op zitten. Het ligt er maar net aan of je deze knopjes kan weten te vinden.

Los van het feit dat het natuurlijk hardstikke gaaf is om op een Grand prix paard te lessen, lijkt het me zelf leuker om op een paard een les te volgen dat ook op lekker hoog niveau presteert, maar waarvan wel zeker is dat alle knopjes ook makkelijk te vinden zijn en je dus zelf ook echt iets aan zo'n les hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 17:49

Gypsy schreef:
Balenciaga schreef:

Je kunt bij het Hof van Alexander ook heel mooi overnachten. Ik zou zeggen maak er een trainingsweekend/minivakantie van. Of kijk of je bv aan een trainingsweek kunt meedoen.

Dit heb ik in januari gedaan en het was echt heel erg leerzaam!

Ook heb ik dus meerdere dagen op Willem gereden en kon ik de 2e dag dus alweer meer oefenen dan op de eerste dag; dat was meer aftasten en oefeningen voelen, terwijl de 2e dag echt heel erg op mezelf heb geoefend en ook daadwerkelijk verschil kon voelen daarna.

Voor mij was het ook ver maar zeker de moeite waard

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 18:08

Oh wat gaaf zeg! Kan me voorstellen dat het idd heel waardevol is om meerdere dagen achter elkaar te kunnen rijden.

Wij lessen bij Anais, ik ben niet snel tevreden maar zij is echt heel goed.

megasuus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-20 19:06

Taucha schreef:
Ik zie op je profiel dat je twee ponies verzorgd. Geen eventuele aanwijzingen dat je zelf al behoorlijk richting Grand Prix niveau rijdt. Het zou kunnen dat een les op een Grand prix paard dan net zo veel - of weinig - brengt als les op een willekeurig ander paard waar wat extra knopjes op zitten. Het ligt er maar net aan of je deze knopjes kan weten te vinden.

Los van het feit dat het natuurlijk hardstikke gaaf is om op een Grand prix paard te lessen, lijkt het me zelf leuker om op een paard een les te volgen dat ook op lekker hoog niveau presteert, maar waarvan wel zeker is dat alle knopjes ook makkelijk te vinden zijn en je dus zelf ook echt iets aan zo'n les hebt.

Haha oeps ik heb mijn boktprofiel al zo'n zes jaar niet meer geüpdatet Ben inmiddels bijna 22 en heb een eigen pony die ik op L2 niveau rij ;)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:14

Ben je niet bang dat het super frustrerend is :D

Ik heb als teenager vaak op paarden mogen rijden die mijn niveau ver te boven waren. Ik kreeg er vooral een vreselijk minderwaardigheidscomplex van :')
Dan weet je dat ze makkelijk eners springen en ik kneep er met moeite 1 enkele wissel uit die dan ook nog eens niet mooi was >;)
Uiteraard heb ik er ook enorm veel van geleerd aangezien ik er dagelijks reed maar ik heb vaak moeten janken van frustratie.

Op de manege waar ik 15 jaar geleden mijn paard had hebben ze op den duur een leermeester gekocht en dat was hilarisch. Bij het aangalopperen bokte hij verschrikkelijk hoog omdat de meeste ruiters veel te veel been gaven. Vaak stond hij op de AC lijn te piafferen met een rood aangelopen ruiter erop: waarom wil hij nou niet gewoon naar voren lopen (te veel knijpen met de bovenbenen en kont) _O-

Ook geniaal vond ik het toen iemand mijn paard wilde proberen die erg goed was in zijgangen en zij wilde dat eens voelen. Ze heeft hem de eerste 20 rondjes gewoon niet recht kunnen rijden omdat ze zelf zo scheef zat. Paard kreeg dus steeds ongewilde gewichtshulpen en ging dan travers lopen.

Ik wil het je overigens niet uit je hoofd praten want als je er goed les bij krijgt zul je dingen kunnen voelen waarvan je niet wist dat het zo fatastisch kon voelen +:)+

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:27

Ik zag een poos geleden op FB iemand die op hoog niveau had gereden in Turkije en Amerika en zich nu aanbod om les te geven. En ze woonde vlakbij

Heb haar gewoon eens een berichtje gestuurd of mijn dochter ook eens een les op een van haar paarden mocht (paard reed afgelopen weekend nog PSG). Ook mijn dochter wilde dat heel graag nog eens (reed zelf M)

En waarempel het mocht, dus misschien moet je ook gewoon eens kijken of je iemand kunt vinden die les geeft en die eens een berichtje sturen

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:42

Ik heb een tijdje zitles genomen met een ex-PSG paard. Er werden ook lessen mee gegeven. Heel fijn zoiets! Gewoon even weten hoe simpel het moet kunnen gaan, ik vond dat erg leuk.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-20 20:48

Sizzle schreef:
Ben je niet bang dat het super frustrerend is :D

Ik heb als teenager vaak op paarden mogen rijden die mijn niveau ver te boven waren. Ik kreeg er vooral een vreselijk minderwaardigheidscomplex van :')
Dan weet je dat ze makkelijk eners springen en ik kneep er met moeite 1 enkele wissel uit die dan ook nog eens niet mooi was >;)
Uiteraard heb ik er ook enorm veel van geleerd aangezien ik er dagelijks reed maar ik heb vaak moeten janken van frustratie.

Op de manege waar ik 15 jaar geleden mijn paard had hebben ze op den duur een leermeester gekocht en dat was hilarisch. Bij het aangalopperen bokte hij verschrikkelijk hoog omdat de meeste ruiters veel te veel been gaven. Vaak stond hij op de AC lijn te piafferen met een rood aangelopen ruiter erop: waarom wil hij nou niet gewoon naar voren lopen (te veel knijpen met de bovenbenen en kont) _O-

Ook geniaal vond ik het toen iemand mijn paard wilde proberen die erg goed was in zijgangen en zij wilde dat eens voelen. Ze heeft hem de eerste 20 rondjes gewoon niet recht kunnen rijden omdat ze zelf zo scheef zat. Paard kreeg dus steeds ongewilde gewichtshulpen en ging dan travers lopen.

Ik wil het je overigens niet uit je hoofd praten want als je er goed les bij krijgt zul je dingen kunnen voelen waarvan je niet wist dat het zo fatastisch kon voelen +:)+

Oh wat herkenbaar! Vreselijk _O- Wel enorm leerzaam en ook erg leuk, maar het leuke knopjes uitproberen was toch minder makkelijk... Het ligt ook wel aan het paard, de ene is wat vergevingsgezinde dan de ander. Maar niet in galop krijgen, geen normale wissels of juist overal waar je niet wil. Aan de andere kant zodra het kwartje bij mij viel wat ik fout deed was het wel een stuk makkelijker en kon ik daar bij eigen dieren ook op letten.

powerhorse2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:33

In Hoeven bij Happy Athlete kan dat ook is in Brabant nabij Oudenbosch meen ik

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:38

:+ ik kreeg hem de eerste keer niet meer uit passage naar gewone draf.

Maar je leert ontzettend veel in zo'n uur en dat gevoel kan je meenemen naar je eigen paard.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:41

Ik volg ook even!

Het lijkt mij erg tof om eens op een paard te rijden die de hogere oefeningen kan. Ik zou heel graag eens willen voelen hoe piafferen nou voelt. Of gewoon een verzamelde galop of zijwaarts in galop. Ik rij nu al langer dan 10 jaar. Heb eerder met stages wel eens op paarden mogen rijden die meerdere knopjes kende, maar ik heb die toen niet uitgeprobeerd omdat ik niet begeleid werd.

Dus TS. Heb jij al iemand gevonden? Of weten andere bokkers iemand die dresuurles geeft op hun paard omgeving Amersfoort?

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 22:52

Flew schreef:
Ik weet niet of Grand Prix-niveau vereist is? Zo niet, dan zit in Onstwedde Stal ter Maars. Zij hebben lespaarden die opgeleid zijn tot en met ZZ-licht lees ik op hun website. Iets anders weet ik zo niet.

Ik kan geen site van hun vinden? :o Ben namelijk ook wel eens benieuwd naar zo’n les. Gewoon eens voelen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-20 23:19

Ik heb het paard van mijn instructrice meerdere keren gereden. Loopt zz zwaar. De eerste keer kreeg ik hem inderdaad niet eens recht door de baan. En ademde ik te hard uit, dan stond ie stil.
Maar na een paar keer kreeg ik het gevoel te pakken en dat was echt fantastisch.
Zo veel van geleerd!

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 16:51

Ik wil dit topic toch graag nog eens omhoog gooien.
Hierbij citeer ik mijzelf nog even in een post die ik eerder geplaatst heb.

Het lijkt mij erg tof om eens op een paard te rijden die de hogere oefeningen kan. Ik zou heel graag eens willen voelen hoe piafferen nou voelt. Of gewoon een verzamelde galop of zijwaarts in galop. Ik rij nu al langer dan 10 jaar. Heb eerder met stages wel eens op paarden mogen rijden die meerdere knopjes kende, maar ik heb die toen niet uitgeprobeerd omdat ik niet begeleid werd.

Is er omgeving Amersfoort of misschien nog wat verder weg een stal die les geeft met hogere dressuurpaarden?

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:19

Ik heb zojuist een pb van een hele lieve bokker ontvangen bij wie ik binnenkort op haar paard mag rijden. Heel tof :D

Duran123

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-21 17:29

Maureen95 schreef:
Ik heb zojuist een pb van een hele lieve bokker ontvangen bij wie ik binnenkort op haar paard mag rijden. Heel tof :D

Wow
Hoe gaaf is dat!