Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Balenciaga schreef:Oh, ik lees ook even mee!
Ik woon in Limburg. Mijn familie woont wel in Zuid-Holland dus ik zou een uitstapje naar Zeeland altijd daar mee kunnen combineren, maar iets in de buurt zou ook leuk zijn
Gypsy schreef:Balenciaga schreef:Oh, ik lees ook even mee!
Ik woon in Limburg. Mijn familie woont wel in Zuid-Holland dus ik zou een uitstapje naar Zeeland altijd daar mee kunnen combineren, maar iets in de buurt zou ook leuk zijn
Je kunt bij het Hof van Alexander ook heel mooi overnachten. Ik zou zeggen maak er een trainingsweekend/minivakantie van. Of kijk of je bv aan een trainingsweek kunt meedoen.
Taucha schreef:Ik zie op je profiel dat je twee ponies verzorgd. Geen eventuele aanwijzingen dat je zelf al behoorlijk richting Grand Prix niveau rijdt. Het zou kunnen dat een les op een Grand prix paard dan net zo veel - of weinig - brengt als les op een willekeurig ander paard waar wat extra knopjes op zitten. Het ligt er maar net aan of je deze knopjes kan weten te vinden.
Los van het feit dat het natuurlijk hardstikke gaaf is om op een Grand prix paard te lessen, lijkt het me zelf leuker om op een paard een les te volgen dat ook op lekker hoog niveau presteert, maar waarvan wel zeker is dat alle knopjes ook makkelijk te vinden zijn en je dus zelf ook echt iets aan zo'n les hebt.
Sizzle schreef:Ben je niet bang dat het super frustrerend is
Ik heb als teenager vaak op paarden mogen rijden die mijn niveau ver te boven waren. Ik kreeg er vooral een vreselijk minderwaardigheidscomplex van![]()
Dan weet je dat ze makkelijk eners springen en ik kneep er met moeite 1 enkele wissel uit die dan ook nog eens niet mooi was![]()
Uiteraard heb ik er ook enorm veel van geleerd aangezien ik er dagelijks reed maar ik heb vaak moeten janken van frustratie.
Op de manege waar ik 15 jaar geleden mijn paard had hebben ze op den duur een leermeester gekocht en dat was hilarisch. Bij het aangalopperen bokte hij verschrikkelijk hoog omdat de meeste ruiters veel te veel been gaven. Vaak stond hij op de AC lijn te piafferen met een rood aangelopen ruiter erop: waarom wil hij nou niet gewoon naar voren lopen (te veel knijpen met de bovenbenen en kont)![]()
Ook geniaal vond ik het toen iemand mijn paard wilde proberen die erg goed was in zijgangen en zij wilde dat eens voelen. Ze heeft hem de eerste 20 rondjes gewoon niet recht kunnen rijden omdat ze zelf zo scheef zat. Paard kreeg dus steeds ongewilde gewichtshulpen en ging dan travers lopen.
Ik wil het je overigens niet uit je hoofd praten want als je er goed les bij krijgt zul je dingen kunnen voelen waarvan je niet wist dat het zo fatastisch kon voelen
Flew schreef:Ik weet niet of Grand Prix-niveau vereist is? Zo niet, dan zit in Onstwedde Stal ter Maars. Zij hebben lespaarden die opgeleid zijn tot en met ZZ-licht lees ik op hun website. Iets anders weet ik zo niet.