Stalling/weidegang Gezocht Voorthuizen, Putten

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

BobbydeWit

Stalling/weidegang Gezocht Voorthuizen, Putten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-20 00:18

Hallo alle maal,
Voor mijn 10 jarige paint ruin zoek ik een fijne stal direct aan het bos. Hij is heel sociaal en past zich makkelijk aan. we rijden graag in het bos alleen maar ook met anderen. Op het moment staan we erg ver van het bos en willen wat dichter bij het bos gaan staan om het rijden weer wat meer op te pakken.
Hij kan 24/7buiten staan maar ook snachts op stal.
Voor de ideale stal wil ik ook best wel een stukje verder rijden. Ik woon zelf in Barneveld.

Het is wel belangrijk dat hij veel buiten komt en voldoende hooi krijgt.
Ook zou het fijn zijn als er meerdere paarden staan waar van de eigenaren ook graag een rondje buiten maken.
Volpension zou ideaal zijn, gezien ik een zoontje heb van 2 maanden oud en het niet meer van zelf sprekend is dat ik elke dag naar stal kan.

De grote stallen on de buurt ken ik wel redelijk en hebben tot nu toe geen plek.
Als er tips zijn hoor Ik het graag!

superpony

Re: Stalling/weidegang Gezocht Voorthuizen, Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:19

Ik zou bij Human Horse Power kijken. Loopt je paard op een hele mooie, grote pp, midden in het bos. Kan je zo elke dag rijden, maar je hoeft zeker niet elke dag te gaan, omdat je paard voldoende beweegt en eet.
Ze zitten in Putten.

De stallen rond Ermelo en Putten zijn verder allemaal niet best. Of ze houden zich niet aan afspraken qua buiten zetten, paarden staan te weinig buiten en ze bezuinigen op goed ruwvoer en genoeg ruwvoer. Lijkt soms mooi, maar vaak kom je er pas achter als je er al staat en je paard op stal staat en amper hooi krijgt. Zeker als je dan niet elke dag komt een probleem.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:24

Stal Lozeman in Putten is geweldig, maar helaas wel 10 minuten met de trailer tot je in het bos bent... Voldoet verder wel aan al je eisen, volpension en ze komen het hele jaar door op de wei (alleen of in een van de groepen).

Maar ik verwacht wel dat hij een wachtlijst heeft ja!

meggiemeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:46

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 23:56

meggiemeg schreef:
Is Otterlo ook voor je uit de richting? Stoeterij Willemien komt denk ik aardig dicht bij je wensenlijstje

Op MP staat ook een stal in Stroe, enige minpuntje is denk ik niet hele dagen weidegang: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

In Lunteren deze: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Of in Garderen: https://www.marktplaats.nl/a/dieren-en- ... ousPage=lr

Bedankt voor het mee denken.
Deze had ik idd zelf alle maal ook gevonden en ook bezocht .
Maar helaas nog geen match.

Stoeterij Willemien wil ik nog gaan kijken dat is er 1 die me zeker nog wel aan spreekt.

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 23:57

witroosje schreef:
Stal Lozeman in Putten is geweldig, maar helaas wel 10 minuten met de trailer tot je in het bos bent... Voldoet verder wel aan al je eisen, volpension en ze komen het hele jaar door op de wei (alleen of in een van de groepen).

Maar ik verwacht wel dat hij een wachtlijst heeft ja!

Stal lozeman is helaas niet wat ik zoek. Het bos is ook echt wel heel belangrijk voor mij.

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 23:59

superpony schreef:
Ik zou bij Human Horse Power kijken. Loopt je paard op een hele mooie, grote pp, midden in het bos. Kan je zo elke dag rijden, maar je hoeft zeker niet elke dag te gaan, omdat je paard voldoende beweegt en eet.
Ze zitten in Putten.

De stallen rond Ermelo en Putten zijn verder allemaal niet best. Of ze houden zich niet aan afspraken qua buiten zetten, paarden staan te weinig buiten en ze bezuinigen op goed ruwvoer en genoeg ruwvoer. Lijkt soms mooi, maar vaak kom je er pas achter als je er al staat en je paard op stal staat en amper hooi krijgt. Zeker als je dan niet elke dag komt een probleem.

Ik kon nergens vinden dat ze bij Human Horse power pension klanten aan namen. Maar dat doen ze dus wel?
Dan ga ik die ook zeker nog een berichtje doen.
Een Paddock Paradice vind ik echt fantastisch.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:06

Als je wat meer over human horse power wilt weten kan je mij altijd een berichtje doen. Het is van mijn pleegouders :)

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 00:07

Maureen95 schreef:
Als je wat meer over human horse power wilt weten kan je mij altijd een berichtje doen. Het is van mijn pleegouders :)

Ik stuur je een berichtje!

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:08

Woudenberg? Westernstal Beau Dandys of op hetzelfde terrein: Wereld paarden
We zitten aan het bos (den treek).

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 00:10

Saaams schreef:

Heb ik ook een berichtje gedaan maar die zitten ook vol. Zag er ook goed uit idd.

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-20 00:11

BobbydeWit schreef:
Saaams schreef:

Heb ik ook een berichtje gedaan maar die zitten ook vol. Zag er ook goed uit idd.

Wie van de twee heb je een bericht gedaan of beide?

BobbydeWit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-20 00:14

Beau Dandys

zosja24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-20 22:01

Voor wie een stalling zoekt of iemand weet die zoekt.
Privé stal heeft 1 stal vrij
Alles geheel doe het zelf basis
Weide onderhoud etc dus je heb eigen keus ook met wat voor bemesting bij als je een overgevoelig paard heb. In wat je voert etc eventueel mogelijkheid om samen met iemand stro hooi in te kopen
Er is genoeg opslag ruimte zodat je bij eigen beheer maar eens per maand ong hoeft in te kopen
Zelf stal mesten er zijn gleuven in de stalvloer dus geen nate stallen wel kun je hierdoor alleen stro of je moet tegels erover leggen.

In rooster binnen en buiten zetten zo ook het voer buiten op de weides geven bij binne zetten staat het vaak al klaar.
Doordeweeks draad het om 3 beurten de weekenden worden telkens gedeelt onder ons 3 personen in overleg.

Zelf de spullen aanschaffen voor mesten waterbakken voor buiten kast etc je eigen spullen werken het fijnste zodat je niet hoeft te wachten op een ander of te zoeken.
Water slang voor buiten is aanwezig

Je krijgt een eigen weide voor je. paard en als de klik met een ander paard er is kan die samen staan kan dit niet staat er altijd een paard naast in de wei.

Zomers mogelijkheid 24/7 buiten wij zelf zijn daar voorstanders voor. Bomen aanwezig vor schuilen. Behalve bij 40 graden dan doen we nacht buiten en de hete uren binnen.
Wij hebben graag zo veel mogelijk de paarden buiten als het slecht weer is dan proberen we tenminste 5 uur buiten

Verlichte rijbak die altijd goed te rijden is behalve de afgelopen regen periode maar dat heeft geen 1 bak gered bak is ong 20 a 25 bij 60?

We zoeken iemand die stevig in zijn schoenen .
Afspraken na komt.
Er staan in totaal 6 paarden als de stal verhuurd is. ze zijn braaf maar 2 zijn minimaal 1.70 en hebben soms nogal haast hihi . En een jaarling

Spreekt dit jou aan.
Wij zijn niet moeilijk over tijden uiterlijk half 10 sochtends buiten bij redelijk of het moet stromen van de regen.
Savonds buiten het zomer seizoen ong 7 uur afhankelijk van het weer en seizoen als je een afspraak heb is een uur eerder ook geen probleem.

Graag geen dominante paarden stal is 3 bij 3 Inverband met half open tussenschot zodat ze genoeg contact hebben etc
Voor meer info een pb stal ligt in Ermelo.

En ongeveer 15 min a 20 min van de kleine heide en 5 min van een klein bosje af waar je door naar het grote bos kan
Laatst bijgewerkt door C_arola op 03-03-20 21:24, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Berichten samengevoegd, dit kan met de wijzig knop