haflinger laten castreren, regio Utrecht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

haflinger laten castreren, regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 13:57

Ik wil mijn haflinger bijna 2 jaar in maart/april laten casteren.

ik wil dit wel door een erkende dierenarts doen.

Iemand ervaring met een goede arts? en of de uithof/utrecht. Ik weet dat er dan ook 'studente' mee gaan en dat er dan 1 bal door een studente gedaan wordt. MAar hoe is jullie ervaringen hierin?

Wel staan er dan 5/6 man om mijn jaarling goed in gaten te houden. Dit vind ik wel een fijn idee. En er is uiteraard een dierenarts bij. MAar toch vind ik het spannend. Ook al moet die studente het ook gewoon leren.

Voor mijn andere paard heb ik ook een fijne arts. Maar ik weet niet hoevaak zei castreerd. dit kan ik nog navragen

ik zoek dus een arts met ervaring regio utrecht
Laatst bijgewerkt door C_arola op 05-02-20 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel verduidelijkt

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 14:17

Castreren wordt door de meeste klinieken met regelmaat gedaan. Ik weet niet perse een arts in de regio Utrecht. Ik zou wel adviseren om het misschien begin maart of eind februari al te laten doen, omdat het vrij warm is voor de tijd van het jaar en je anders straks in april met vliegen e.d. zit. Dat is niet bevorderlijk voor het genezen van de wond en vergroot kans op infecties.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 14:40

mavantos schreef:
Castreren wordt door de meeste klinieken met regelmaat gedaan. Ik weet niet perse een arts in de regio Utrecht. Ik zou wel adviseren om het misschien begin maart of eind februari al te laten doen, omdat het vrij warm is voor de tijd van het jaar en je anders straks in april met vliegen e.d. zit. Dat is niet bevorderlijk voor het genezen van de wond en vergroot kans op infecties.

klopt maar ik kreeg juist als advies apri/begin mei.. omdat de kou er voor kan zorgen dat de wondgenezing wat minder is. ook hebben de paarden in het voorjaar meer voorjaar in de kop en meer dna op de paddock spelen ipv in de loopstal blijven (ze kunnen zelf kiezen, binnen staan of naar buiten)

maar opzich als nog ruimte genoeg om te bewegen. Ik hou zeker de tempraturen in de gaten. Als het zo zacht blijft dan laat ik hem zeker eerder castreren.

BigOne

Re: casteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:07

Begin mei komt het ongedierte ook dus zou het echt in april doen. Weer heb je helaas geen zeggenschap over maar ongedierte wel. Kan je heen kliniek aanraden , onze da deed het gewoon in het weiland, nooit problemen mee gehad.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 15:51

Ik weet zo heb arts in Utrecht maar bij de Uithof weten ze uitstekend wat ze aan het doen zijn, ik zou het dus geen probleem vinden om het daar te laten doen.
Die van mij wordt in april gewoon op stal gedaan samen met nog een paar andere hengsten.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:01

Kan iemand van het beheer iets aan die titel doen? -O-

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:10

Heb de mijne 2 weken geleden laten doen lekker thuis.
Waarom de keuze op kliniek. Artsen doen het thuis ook op een kundige manier. Zeker bij een 2 jarige met beide ballen ingedaald is thuis net zonl makkelijk

AnimalFriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:18

De mijne is door de faculteit gedaan. Ze kwamen met een anesthesist, chirurg en inderdaad een paar studenten. Alles wat de studenten doen, is onder het toezien van de dierenartsen dus zo vreselijk veel kan er niet mis gaan. Was er erg tevreden over: gebeurde in hartje zomer op het land, de operatie verliep goed en bij het herstellen amper zwelling of andere problemen gehad.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:36

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten, ook de titel heb ik net aangepast.

Memento

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:38

Die van mij is bij DAP Bodegraven gedaan.
Moest over de lies op de kliniek ivm 1 bal niet ingedaald.
Is zonder problemen verlopen.

Kayleigh__

Re: haflinger laten castreren, regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 08:57

Hier op stal hebben ze goede ervaringen met Dap Krommerijnstreek.

_yvonne

Re: haflinger laten castreren, regio Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-20 17:30

De mijne (klophengst) is vorig jaar keurig gecastreerd op de faculteit in Utrecht. Is erg netjes en rustig gegaan. Hij heeft er erg weinig van geleden. Ik was er erg tevreden over.