gezocht weidegang + rij bak en stal voor de zomer dit jaar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xiempjuh

gezocht weidegang + rij bak en stal voor de zomer dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 10:28

hi allemaal,

ik ben opzoek voor de zomermaanden naar een stal met rij bak en weidegang, ik sta nu op een stal maar die heeft geen weidegang normaal deed ik mijn stal aan houden en stonden ze op 24/7 op een wei met rij bak maar sinds vorige jaar is dit niet zo goed gegaan met mijn pony en een pony van mijn vriendin ze kregen heel veel vocht in hun benen en onder de kin waardoor ze bijna tegen hoef bevangenheid aan zaten terwijl we de weidegang wel hadden opgebouwd ( want we hebben wel kleine stukjes wei bij stal ) maar niet groot genoeg maar waar ze wel iets te knabbelen hebben en we reden ze gewoon bij wel iets minder als normaal maar toch 3 tot 4 x in de week
wij deden dit al jaren en is eigenlijk altijd goed gegaan op vorige jaar na

vandaar dat ik nu echt op zoek ben naar een stal met rij bak waar ze de nacht / avond binnen staan en overdag naar buiten kunnen
het binnen zetten is voor ons het probleem niet alleen het buiten zetten kunnen we helaas niet zelf doen ( op het weekend na kunnen we ze zelf buiten en binnen zetten) ik en mijn vriendin werken namelijk fulltime en moeten ook erg vroeg beginnen op werk
mesten is geen probleem en voer klaar zetten ook niet

mijn vriendin woont in spijk en ik zelf in poortugaal het zou dus fijn zijn al het in de buurt was niet verder als een half uur rijden weet je iets hoor ik het graag

bedankt alvast :D

Sure_lee

Re: gezocht weidegang + rij bak en stal voor de zomer dit jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:42

Ik kan je niet helpen. Maar kun je misschien punten en hoofdletters gebruiken?
Dit is echt niet te doen.

ijslandfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:49

Sure_lee schreef:
Ik kan je niet helpen. Maar kun je misschien punten en hoofdletters gebruiken?
Dit is echt niet te doen.

Vind ik een waardevolle tip!
Nauwelijks te lezen idd.
Jammer, gaat ten koste van je vraag (denk dat het een vraag is?)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:02

Als Hellevoetsluis te doen is kan dit bij Iron Horse Ranch in elk geval.

xiempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 16:46

het is eerder gezocht zo onduidelijk staat het toch niet?

xiempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 16:50

ik zal het nogmaals sturen zijn niet echt vragen maar meer opmerkingen wat ik wil kwa weidegang :)
hi allemaal,

ik ben opzoek voor de zomermaanden naar een stal met rij bak en weidegang,
ik sta nu op een stal maar die heeft geen weidegang
normaal deed ik mijn stal aanhouden en stonden ze op 24/7 op een wei met rij bak.

Maar sinds vorige jaar is dit niet zo goed gegaan met mijn pony, en een pony van mijn vriendin
ze kregen heel veel vocht in hun benen en onder de kin waardoor ze bijna tegen hoef bevangenheid aan zaten.
Terwijl we wel de weidegang hadden opgebouwd ( wij hebben namelijk alleen kleine stukjes wei bij stal ) maar dit is niet groot genoeg,
maar wel waar ze iets te knabbelen hebben, en we reden ze toen gewoon bij wel wat minder als normaal maar toch 3 tot 4 x in de week
wij deden dit al jaren en is eigenlijk altijd goed gegaan op vorige jaar na

vandaar dat ik nu echt op zoek ben naar een stal met rij bak waar ze de nacht / avond binnen staan en overdag naar buiten kunnen.

Het binnen zetten is voor ons geen probleem alleen het buiten zetten kunnen wij helaas niet zelf doen ( op het weekend na!
mesten is geen probleem en voer klaar zetten ook niet

mijn vriendin woont in spijk en ik zelf in poortugaal het zou dus fijn zijn al het in de buurt was niet verder als een half uur rijden weet je iets hoor ik het graag

bedankt alvast :D

xiempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 16:51

Ineke2 schreef:

hi nemen ze mensen aan voor de zomermaanden? :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:55

Waarom alleen voor de zomermaanden dan? Omdat ze dan 24/7 naar buiten gaan op je huidige stal?

Ik denk dat er weinig stallen zijn die alleen iemand voor de zomermaanden aannemen. Misschien grotere stallen maar bij ons kleine pension zou je dan en veel onrust hebben in de kudde en de staleigenaar houdt stallen vrij, waar die misschien ook iemand voor kan krijgen die er wel voor langere tijd wil staan. Geen idee hoor, maar zo zou ik ook denken.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 16:55

xiempjuh schreef:
Ineke2 schreef:

hi nemen ze mensen aan voor de zomermaanden? :)

Tuurlijk, zelfs voor alleen een vakantie bijvb van 2 weken :)

xiempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-20 17:26

Felien_Kyra schreef:
Waarom alleen voor de zomermaanden dan? Omdat ze dan 24/7 naar buiten gaan op je huidige stal?

Ik denk dat er weinig stallen zijn die alleen iemand voor de zomermaanden aannemen. Misschien grotere stallen maar bij ons kleine pension zou je dan en veel onrust hebben in de kudde en de staleigenaar houdt stallen vrij, waar die misschien ook iemand voor kan krijgen die er wel voor langere tijd wil staan. Geen idee hoor, maar zo zou ik ook denken.

zijn er wel omdat wij geen weidegang hebben en mijn paard te dik werd voor 24/7 moet ik iets hebben waar ik kan rijden en eventueel stal heb en als de meeste stallen leeg zijn wat vaak is in de zomer maanden want iedereen gaat naar een 24/7 weide dan zijn ze leeg en worden ze ook vaak verhuurd dus dat is niet waar :)

Felien_Kyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 17:44

Oja, dat klopt! Heb ik inderdaad wel eens gehoord. Zie nu ook dat mijn bericht wat bot over kon komen. Niet zo bedoeld :)

Vroeg me voor mezelf meer af of er veel stallen zijn die dat doen. Hier in de achterhoek ken ik dat helemaal niet namelijk.

xiempjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-20 10:20

Felien_Kyra schreef:
Oja, dat klopt! Heb ik inderdaad wel eens gehoord. Zie nu ook dat mijn bericht wat bot over kon komen. Niet zo bedoeld :)

Vroeg me voor mezelf meer af of er veel stallen zijn die dat doen. Hier in de achterhoek ken ik dat helemaal niet namelijk.

ja geeft niet :) oke ja achterhoek zal dan wel erg klein zijn en vaak hebben die stallen ook veel weidegang en gaan mensen ook niet snel weg
om voor bv een half jaar op een weide 24/7 te staan maar hier zie ik het regelmatig ook op onze eigen stal dan komen er mensen die even voor paar maanden hier blijven
en dan gaan ze weer weg voor wedstrijden die zijn hier veel in de zomer
bijna elk weekend en dan stallen ze de zomer hier hun paard zodat ze niet heel de tijd heen en weer hoeven te rijden
en na de zomer gaan ze weer weg en aangezien er heel veel stallen bij ons altijd leeg zijn van de zomer omdat mensen hun eigen paarden op een 24/7 weide zetten