(Spring)stal omgeving Noord-Brabant?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

enderdoggy

(Spring)stal omgeving Noord-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-20 00:43

Hoii!
Ik ga heel waarschijnlijk in de zomervakantie verhuizen naar omgeving van Tilburg vanuit Zuid-Limburg. Nu is er ook een kans dat er een eigen paardje dan zou komen. Ik heb mezelf al een beetje zitten inlezen maar ik wordt er niet veel wijzer uit. Ik en mijn vader rijden allebei, mijn vader maakt graag buitenritten en ik ben van plan om springwedstrijden te gaan starten. Ik ben dus een beetje opzoek naar een gezellige stal met goed springmateriaal, het liefste een springtuin/springbak waar vast een aantal sprongen opstaan.

Het is allemaal erg onzeker nog maar stel er zou een paard komen wil ik me wel goed verdiepen erin en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen toch :)? Nu vroeg ik me af waar je nou echt op zou moeten letten bij het kijken naar een geschikte stal? en zijn er aanraders?

Alvast bedankt!

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: (Spring)stal omgeving Noord-Brabant?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:41

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:59

Ik zou eerst bedenken hoe je graag wil dat je paard gehouden wordt. Dus hoeveel uur buiten, hoeveel ruwvoer/krachtvoer, paddocks/weides, alleen of met andere paarden etc.
En of er mogelijkheid is voor een trailer, dan heb je altijd meer opties (zo zijn er altijd wel wat stallen die een parcours open hebben staan, maar wil je daar niet altijd staan met je paard, of er is gewoon geen plek overal). En dan is een trailer erg handig, dan kan je je paard op een stal zetten die ideaal is voor je paard, en kan je evt met de trailer een keer naar een springparcours.

In mijn opinie is een fijne stal, waar ze goed voor je paard zorgen op de manier die jij prettig vindt het belangrijkste. De meeste stallen hebben wel wat hindernis materiaal en vaak spring je toch niet vaker dan 1x in de week echt :)

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:03

Iets zuidelijker in Valkenswaard bij Tops

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 10:31

elnienjo schreef:
Iets zuidelijker in Valkenswaard bij Tops

Volgens mij kun je bij Tops geen paarden stallen, en is dat enkel voor hun eigen ruiters. :=
Er zitten overigens wel heel veel pensionstallen daar.

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:00

Je hebt de Emtuinen in ooijen, is een eventingstal. Zij hebben net complex Swanenberg gekocht dus verhuizen tzt daar heen. Weet niet of dit in de regio is die je zoekt? anders kun je me een PB sturen ik weet er denk ik nog wel een aantal meer

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:25

Ik ken de stal verder niet maar in mijn oriëntatie voor een stalling kwam ik Stal Verhoeven in Sint Oedenrode tegen. Die hebben een springtuin volgens mij. Of Bien Venue, maar daar kan ik verder weinig over vinden. Je hebt hier in de buurt veel pensionstallen maar zeker op het gebied van uren dat paarden buiten staan valt dat bij de meeste behoorlijk tegen.

Ik ben het eens met LoveBodin, kijk naar hoe jij je paard wil stallen en ga een stal zoeken die daarbij aansluit. Als je het belangrijk vindt dat je paard zoveel mogelijk buiten staat, zijn springstallen mogelijk niet de meest voor de hand liggende keuze (al zijn er natuurlijk uitzonderingen). Mijn pony staat op een paddock paradise en zelfs daar hebben we (weliswaar oud) springmateriaal, dat hebben ze bijna overal wel

Vleddertje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 23:20

De roosberg in bavel?? Springtuin en bos op stapafstand...hoe het daar zit met weidegang/ voeding enz. weet ik niet precies