Ervaringen Hilversumse Ponyclub

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bliksemflits

Ervaringen Hilversumse Ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 21:06

Dag Bokkers!

Ik was benieuwd of iemand ervaringen heeft met de Hilversumse Ponyclub (naast Manege de Kamphorst)? In het algemeen, maar specifiek met het pensiondeel :)

Ik zit te kijken om mijn paard hier straks te stallen, maar was benieuwd of er mensen zijn die bekent zijn met deze stal!

(Ik begreep wel dat de stal een X aantal jaar geleden over genomen is en flink verbeterd, dus ben wel op zoek naar ervaringen met de huidige eigenaren :) )

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Ervaringen Hilversumse Ponyclub

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 21:38

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:07

Ik ken het alleen van de oude eigenaar, het ziet er inmiddels allemaal wel een stuk netter uit. Maar feit blijft dat er erg weinig buitenruimte is voor de paarden om vrij te bewegen, dus ik vraag me af hoelang zij buiten komen, gezien het aantal wat er staat. Het enige weiland wat er was is inmiddels ook een rijbak geworden.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:11

Borisje schreef:
Ik ken het alleen van de oude eigenaar, het ziet er inmiddels allemaal wel een stuk netter uit. Maar feit blijft dat er erg weinig buitenruimte is voor de paarden om vrij te bewegen, dus ik vraag me af hoelang zij buiten komen, gezien het aantal wat er staat. Het enige weiland wat er was is inmiddels ook een rijbak geworden.

Er staan 10 pensionpaarden (das de max) en wat van de manege. Die van de manege gaan tot 11:00 naar buiten en daarna zijn de paddocks van de pensionpaarden.
De paarden komen in de paddock, zo lang als de eigenaar wil wat ik begreep. Kan ook met hooi erbij.
Dat er geen wei is had ik begrepen ja! Ik twijfel een beetje tussen deze en Stal Hilverzicht, maar ik weet niet of 24/7 buiten wat voor mijn paard is...

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:25

Zou sowieso zorgen dat je een plekje zoekt, waar je paard lekker buiten staat met schuilplek en soortgenoten. Een manege in Hilversum en omstreken, ik zou er mijn paarden nooit zetten...

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:28

witroosje schreef:
Borisje schreef:

Er staan 10 pensionpaarden (das de max) en wat van de manege. Die van de manege gaan tot 11:00 naar buiten en daarna zijn de paddocks van de pensionpaarden.
De paarden komen in de paddock, zo lang als de eigenaar wil wat ik begreep. Kan ook met hooi erbij.
Dat er geen wei is had ik begrepen ja! Ik twijfel een beetje tussen deze en Stal Hilverzicht, maar ik weet niet of 24/7 buiten wat voor mijn paard is...

Toevallig heb ik zelf op Hilverzicht gestaan, en voor mijn zeer sociale pony die gevoelig is voor een overdaad aan eten was dat perfect. De groep in de Hitaktief is te groot als je een onderdanig paard hebt, dat wordt niet leuk voor hem, maar er is ook een kleine 'hitaktief' met ong hetzelfde concept alleen dan een groepje van max 5/6 paarden.
Ze gaan wanneer het kan (vanaf ong april tot november) een paar uurtjes op het weiland en in de hitaktief staan ze natuurlijk sowieso buiten, met flinke schuilstal wel.
Op stal daar zou ik niet aanraden, dan kunnen ze maar een paar uurtjes op een kale paddock.
Het is wel een grote stal dus echt alleen rijden komt niet vaak voor, maar dat is bij een manege denk wel hetzelfde.

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 22:35

Twiggy2008 schreef:
Zou sowieso zorgen dat je een plekje zoekt, waar je paard lekker buiten staat met schuilplek en soortgenoten. Een manege in Hilversum en omstreken, ik zou er mijn paarden nooit zetten...

De locatie staat redelijk vast om meerdere redenen, maar ik sta open voor stallen in de buurt maar het moet ook volpension zijn.

24/7 heeft ze gestaan, meerdere keren geprobeerd maar het werkte echt niet, ze viel ontzettend af, zelfs met bijvoeren. Vandaar dat ik niet weet of dat wel wat voor haar is... Ik wil mijn paard de hele dag buiten, maar ze heeft echt enorme baat bij 's nachts op stal staan.

Vandaar dat ik erg twijfel over Hilverzicht. Ik heb daar inderdaad alleen interesse in de grote of kleine hitactief stal. (vond de stal wel heel erg druk ook! ben daar vaker geweest)
Ben alleen bang dat ik dan met spoed opzoek moet naar een andere stal straks, en dan weet ik het al helemaal niet meer...

cupido1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 22:50

Als ik het mij goed herinner, maar dat kan inmiddels veranderd zijn, stonden de meeste pensionpaarden in containerstallen. Deze vind ik erg klein voor een paard. want die zijn max 2.44m diep.
In de luxe buitenboxen stonden de eigen paarden van de eigenaar en in de binnenboxen de manege paarden en pony's.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 23:04

Je heb ook een stal dacht Egelshoek in Hilversum. Komen ze hele dag buiten en snachts op stal, en is rustiger dan Hilverzicht (daar sta ik op Hilverzicht)

Maar ik geef les op een stal waar ze ook veel buiten komen

Weet alleen de naam niet. Heb via pb wel een adres

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-20 23:07

plutolover schreef:
Je heb ook een stal dacht Egelshoek in Hilversum. Komen ze hele dag buiten en snachts op stal, en is rustiger dan Hilverzicht (daar sta ik op Hilverzicht)

Maar ik geef les op een stal waar ze ook veel buiten komen

Weet alleen de naam niet. Heb via pb wel een adres

Heel graag!

Ik krijg bij Egelshoek alleen een fokkerij?

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-20 15:43

Schop hem even omhoog, ik ben toch ook niet gevallen voor deze stal.
Mijn paard gaat een klein stukje verder staan in Amstelveen :)

nnicolex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-20 22:24

Egelshoek in Hilversum is echt een aanrader, hele dag buiten met ruwvoer! Heb er zelf heel wat jaren gestaan, ben helaas weggegaan omdat ik naar andere kant van het land ging verhuizen. Ponyclub ook mee bekend, is op stapafstand en stalgenoten doen regelmatig mee aan activiteiten die ze organiseren, springwedstrijdjes/etc. Mocht je meer info willen mag je altijd pb’en!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 08:22

Stal Vredebest? Tja.... ik vind dat kuilvoer van hun verschrikkelijk. En ze vervelen zich nogal in die saaie paddocks. En ik heb nog wel wat aanmerkingen, heb er ooit even gestaan. Je kunt op MP kijken of een advertentie zetten. Zo kun je bv kleinere stallen vinden. Helaas is er bij ons geen plek (sta ook achter het vliegveld, op een kleine prive plek, waar de paarden altijd buuten staan met schuilstal). Succes!!

bliksemflits

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-20 09:38

Twiggy2008 schreef:
Stal Vredebest? Tja.... ik vind dat kuilvoer van hun verschrikkelijk. En ze vervelen zich nogal in die saaie paddocks. En ik heb nog wel wat aanmerkingen, heb er ooit even gestaan. Je kunt op MP kijken of een advertentie zetten. Zo kun je bv kleinere stallen vinden. Helaas is er bij ons geen plek (sta ook achter het vliegveld, op een kleine prive plek, waar de paarden altijd buuten staan met schuilstal). Succes!!

Nog bedankt voor je bericht maar ik heb een stal gevonden, mijn paard gaat naar Amstelveen. Ook 24/7 in de groep met schuilstal :)

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 13:22

Wat heerlijk, Witroosje, veel geluk!! Klinkt stukken beter dan de opties in deze buurt.... Ik wil ook nooit meer op dat soort stallingen staan, ben ook zo happy met mijn eigen paddock met schuilstal, wei en faciliteiten. En leuke stalgenoten. Jouw plekje klinkt ook fijn, top!!