Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-20 15:11

Ik ben een beetje aan het meedenken met een vriendin en ze is aan het zoeken naar een stal met goede uitrijmogelijkheden en zo veel mogelijk buiten elke dag. Voorkeur is 24/7 maar bijv in de nacht binnen is ook acceptabel. Onbeperkt voer is wel belangrijk. Mag privé zijn of een grote stal.

Wij kwamen de paardenhoeve tegen in monster maar er is online niet veel over te vinden. Mensen hier die wat meer kunnen vertellen?

ruitje

Berichten: 12338
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:19

Wij leveren over 6 weken onze eerste groepsstal op.
24/7 keuze tussen paddock/stenen plaats/loopstal.
In de zomer van 09.00 tot 17.00 aangesloten op het land ook :) .
Onbeperkt voordroog voer.

In 2020 oplevering ruiterroutes nieuwe Driemanspolder, dus nog betere buitenrij mogelijkheden.

Altijd welkom om te komen kijken. Voor een beeld van onze accomodatie:
www.staldegroenemeer.nl

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:33

Ik zou zeker de Groene Meer overwegen, zeker met oog op goede faciliteiten, uitrijmogelijkheden, mooi weiland en de nieuwe groepsstal biedt daar een absolute meerwaarde op!

Zelf sta ik daar een paar km vandaan op een wat kleinere stal, die ook twee groepsstallen heeft (ev. wachtlijst voor de groepen heb ik geen zicht op maar kun je naar informeren) en daarnaast een aantal paarden op stal die overdag in zandpaddocks staan. De faciliteiten zijn allemaal wat minder luxe, maar wel weer mooie uitrijmogelijkheden (direct aan de Vlietlanden). www.fourstarstables.nl

Celiien

Berichten: 13257
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:35

ruitje schreef:
Wij leveren over 6 weken onze eerste groepsstal op.
24/7 keuze tussen paddock/stenen plaats/loopstal.
In de zomer van 09.00 tot 17.00 aangesloten op het land ook :) .
Onbeperkt voordroog voer.

In 2020 oplevering ruiterroutes nieuwe Driemanspolder, dus nog betere buitenrij mogelijkheden.

Altijd welkom om te komen kijken. Voor een beeld van onze accomodatie:
http://www.staldegroenemeer.nl

ik wilde de groene meer aanraden, maar dat wordt al 2x gezegd :+
toevoeging: mensen met een hart voor dieren, hebben van alles voor je over en ondanks dat het een grote stal is, heb ik nooit last gehad van veel mensen die er tegelijkertijd zijn en waardoor alles tjokvol in (op dje paar avonden na dat het buiten stormde en de binnenbak wat drukker was dan normaal :=

Babootje

Berichten: 26342
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 19:51

lifaya schreef:
Wij kwamen de paardenhoeve tegen in monster maar er is online niet veel over te vinden. Mensen hier die wat meer kunnen vertellen?


Stallen klein, donker, onderhoud achterstallig, binnenbak aanwezig maar bodems in slechte staat. Er is wel weiland maar volgens mij beperkt. Er wordt gebouwd aan de Westlandse Zoom en de weidegang die er nu nog is zal op termijn wel weg gaan.

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-20 20:09

Ik denk dat je meer richting het midden delfland moet gaan kijken voor echt de buitenzet service. Dat heb je in Den haag zelf bijna niet..
Ik sta zelf in Maasland, hele dag buiten met ruwvoer!

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-20 01:45

Babootje schreef:
lifaya schreef:
Wij kwamen de paardenhoeve tegen in monster maar er is online niet veel over te vinden. Mensen hier die wat meer kunnen vertellen?


Stallen klein, donker, onderhoud achterstallig, binnenbak aanwezig maar bodems in slechte staat. Er is wel weiland maar volgens mij beperkt. Er wordt gebouwd aan de Westlandse Zoom en de weidegang die er nu nog is zal op termijn wel weg gaan.

We zijn inderdaad vandaag wezen kijken en was absoluut niet iets wat wij zochten. Verder heel leuk maar dat de paarden niet buiten komen in de winter is niet wat past bij onze eissen.

De groene meer kan ik geen tarieven vinden, we hebben helaas wel een budget waar we aan zitten. Wat zijn de tarieven daar?

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 02:57

Er staat een kopje contact en tarieven in het menu.

Maartje1990

Berichten: 22284
Geregistreerd: 05-06-06
Woonplaats: Kessel (Limburg)

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 08:34

op de site van het nieuwe paardenhouden staan heel veel 24/7 buiten stallen

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 09:02

Maartje1990 schreef:
op de site van het nieuwe paardenhouden staan heel veel 24/7 buiten stallen


Moet je voor de grap eens inzoomen op de driehoek Den Haag, Leiden, Zoetermeer. :)
Gelukkig zijn de stallen er wel, het is echter goed zoeken soms. Het illustreert wel hoe lastig het is in deze omgeving.

Kokoskoekje
Berichten: 6
Geregistreerd: 01-08-19
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 10:48

Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend en heb tot de dag van vandaag niks geschikts gevonden :')
Ik volg hier dus even mee!

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 14:57

Kokoskoekje schreef:
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend en heb tot de dag van vandaag niks geschikts gevonden :')
Ik volg hier dus even mee!


Ik dus precies hetzelfde...denk echt dat er een flinke markt voor is hoor. Groepstallen/uitloop/paddock paradise en wat luxe voor de eigenaar. Jammer dat vooral hier in het westen nog vooral de ophokcultuur geldt.

Pumpkins

Berichten: 3146
Geregistreerd: 14-05-10
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:10

Esther28 schreef:
Kokoskoekje schreef:
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend en heb tot de dag van vandaag niks geschikts gevonden :')
Ik volg hier dus even mee!


Ik dus precies hetzelfde...denk echt dat er een flinke markt voor is hoor. Groepstallen/uitloop/paddock paradise en wat luxe voor de eigenaar. Jammer dat vooral hier in het westen nog vooral de ophokcultuur geldt.


Yes, zelfde situatie. Sta nu op een plek waar paard happy is; winter overdag op de paddock met hooi en voorjaar tot najaar op het land. Alleen de rijbak is niet geweldig en we regelen alles zelf. Straks met twee kinderen is dat voor mij niet meer te organiseren....

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:19

ik woon in omgeving Delft en ben naar Ouddorp gevlucht :-)

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:49

IngridM schreef:
ik woon in omgeving Delft en ben naar Ouddorp gevlucht :-)

En is de situatie daar beter?

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 15:51

Leo schreef:
Ik zou zeker de Groene Meer overwegen, zeker met oog op goede faciliteiten, uitrijmogelijkheden, mooi weiland en de nieuwe groepsstal biedt daar een absolute meerwaarde op!

Zelf sta ik daar een paar km vandaan op een wat kleinere stal, die ook twee groepsstallen heeft (ev. wachtlijst voor de groepen heb ik geen zicht op maar kun je naar informeren) en daarnaast een aantal paarden op stal die overdag in zandpaddocks staan. De faciliteiten zijn allemaal wat minder luxe, maar wel weer mooie uitrijmogelijkheden (direct aan de Vlietlanden). http://www.fourstarstables.nl


Maar ook alleen voor ruinen die groepstal ;(

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:48

Wij staan op Paridon en zijn daar heel tevreden. Mijn pony staat in een groepsstalling 24/7 buiten. Er is een groepsstalling voor shets, en 1 voor grote paarden. Ik heb alleen geen idee of er plek is.

Esther28

Berichten: 4833
Geregistreerd: 22-03-04
Woonplaats: onder een hunebed

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:48

Frummels schreef:
Wij staan op Paridon en zijn daar heel tevreden. Mijn pony staat in een groepsstalling 24/7 buiten. Er is een groepsstalling voor shets, en 1 voor grote paarden. Ik heb alleen geen idee of er plek is.

Nope...

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:53

Ah, dat is jammer.. Dan valt dat ook af.
Country Stables heeft ook een kleinschalige groepsstalling, wie weet is daar plek. Alleen heb je daar niet echt uitrijmogelijkheden.

Anders heb je ook nog Four Star Stables in Leidschendam, die bieden ook groepsstalling aan. Of Fair2Horses.

Leo

Berichten: 50161
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 16:59

Esther28 schreef:
Leo schreef:
Ik zou zeker de Groene Meer overwegen, zeker met oog op goede faciliteiten, uitrijmogelijkheden, mooi weiland en de nieuwe groepsstal biedt daar een absolute meerwaarde op!

Zelf sta ik daar een paar km vandaan op een wat kleinere stal, die ook twee groepsstallen heeft (ev. wachtlijst voor de groepen heb ik geen zicht op maar kun je naar informeren) en daarnaast een aantal paarden op stal die overdag in zandpaddocks staan. De faciliteiten zijn allemaal wat minder luxe, maar wel weer mooie uitrijmogelijkheden (direct aan de Vlietlanden). http://www.fourstarstables.nl


Maar ook alleen voor ruinen die groepstal ;(


Helaas wel...

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 17:52

Esther28 schreef:
IngridM schreef:
ik woon in omgeving Delft en ben naar Ouddorp gevlucht :-)

En is de situatie daar beter?


Zeker!!! Zandgrond, veel ruimte. Paradijs voor mijn pony.

Rennie89
Berichten: 37259
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Stalling omg Den Haag met veel buiten ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-20 23:08

Paridon heeft voorlopig geen plek meer helaas, die stal was perfect geweest!

veerxsjimm
Berichten: 328
Geregistreerd: 30-10-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:15

Esther28 schreef:
Kokoskoekje schreef:
Ik heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend en heb tot de dag van vandaag niks geschikts gevonden :')
Ik volg hier dus even mee!


Ik dus precies hetzelfde...denk echt dat er een flinke markt voor is hoor. Groepstallen/uitloop/paddock paradise en wat luxe voor de eigenaar. Jammer dat vooral hier in het westen nog vooral de ophokcultuur geldt.



Zeker zeldzaam hier in het Westen! Maar het bestaat echt wel! kwestie van goed zoeken en een beetje geluk hebben!

DieL_Zor

Berichten: 3883
Geregistreerd: 04-04-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:23

Het blijft echt bizar lastig hier Im wat te vinden. Richting Voorschoten zitten wel ook wat meer kleine stalletjes verstopt: bijna een kwestie van rond gaan rijden en aanbellen. In Schipluiden zit Olsthoorn Stables, dat is misschien ook wel wat.

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 23:38

IngridM schreef:
ik woon in omgeving Delft en ben naar Ouddorp gevlucht :-)

Rij je dan dagelijks op en neer? Hoe moet ik dat zien?

Wel prachtige omgeving overigens!