Ik ben onlangs verhuisd naar Bergschenhoek/Berkel en Rodenrijs.
Ik ben nog opzoek naar een stalling (in de regio uiteraard, max 30 min van Berkel af) maar ook zoek ik nog een goede hoefsmid/dierenarts en tandarts.
Hoefsmid zoek ik vooral iemand die ervaring heeft met paarden die langzaam groeien/kort blijven.
Paard heeft nu géén ijzers en het heeft mijn voorkeur dit zo te houden. Voor buitenrijden hebben we goede hoefschoenen waar we heel tevreden over zijn. Zoek dus geen hoefsmid die er direct ijzers onder wilt zetten.
Dierenarts en tandarts ben ik ook nog naar opzoek. Meestal kun je voor enten etc wel met stalgenoten meedoen maar vind het voor specifieke zaken wel fijn om een eigen dierenarts te hebben. Paard is bekend met longproblemen/long onstekingen en oude peesblessure dus vind het fijn als ik een eigen kundige dierenarts heb. Belangrijk hierin vind ik dat de dierenarts eerlijke feedback geeft. Zoek absoluut geen dierenarts die onnodige (dure) behandelingen verricht ( helaas wel ervaring mee).
Paard moet ook binnenkort naar de tandarts dus ook daar ben ik naar opzoek, tot nu toe heeft paard geen gekke dingen gehad bij de tandarts maar hij is nu 12 dus je weet het nooit.
Tips zijn zeer welkom (ook voor stalling