Weet iemand een wei?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ikbenelisa

Weet iemand een wei?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 16:42

Hallo allemaal! Ik zoek IN AALSMEER/AMSTELVEEN voor een Shetlander Hengstje een weiland bij een boer/paarden aan huis ofzo, waar een Shetlander hengstje goed op zn plek kan zijn.
Mijn eisen ongeveer:
Hengsten toegestaan natuurlijk
Andere dieren, liefst pony maar niet noodzakelijk, die hem gezelschap kan houden
Het liefst 24/7 buiten en anders zo lang mogelijk
Mogelijkheid tot warm water zou fijn zijn maar niet noodzakelijk
Een mogelijkheid tot kast of iets dergelijks
Een aangenaam prijsje t liefst onder de 50 euro Pm

Weet jij iets zeg het hier!

Luca03

Re: Weet iemand een wei?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:45

Dit hoort thuis op de boktmarkt.
Verder moet ook een hengst een pony als maatje hebben. Andere dieren hebben paarden niks aan want die hebben een andere lichaamstaal.
En ik denk niet dat je iets onder de 50 euro gaat vinden,maar ik wens je succes met je zoektocht.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:48

Ik zou je eisen bijstellen. Een andere pony is een absolute MUST, dit is niet optioneel!

Daarbij, warm water? Waar is dat voor nodig?

€50,- lijkt me geen gekke prijs voor 24/7 buiten, eventueel wel rekening ermee gehouden dat ruwvoer bijbetaald moet worden.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 16:48

Als je hem castreert maak je iets meer kans en kan hij ook met andere paarden lopen. Of schapen of geitjes. 50 euro lijkt me niet realistisch, eerder het dubbele.

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 17:00

Getemd, dit hoort op YR

Ikbenelisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-20 19:00

Bij boeren of gewoon bij iemand die een weilandje over heeft kan je vgm best wel goedkoop staan, er staat het liefst onder 50 dus iets erboven kan! Verder vind ik t belangrijk dat als er geen andere pony’s beschikbaar zijn er in ieder geval andere dieren zijn, vandaar dat stuk zegmaar!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:06

Alles bij ons omgeving mijdrecht is één grote drekzooi en de paddocks zijn al niet droog hier.
Ik zou er even over nadenken, dit klinkt niet als een realistisch plan in onze omgeving.

Qerty

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:10

BarbaLala schreef:
Getemd, dit hoort op YR

Hoezo dat dan?

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:12

Waarom niet gewoon castreren? Dan is 't veel makkelijker zoeken..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:30

Suzanne F. schreef:
Als je hem castreert maak je iets meer kans en kan hij ook met andere paarden lopen. Of schapen of geitjes. 50 euro lijkt me niet realistisch, eerder het dubbele.

Waarom zou 50€ niet kunnen?

Ik betaal 70€ per paard per maand. En heb 1,3 HA ter beschikking. Hooi betaal ik wel apart dit zijn balen van 350-400kg.

Er zijn ook mensen die maar 700€/jaar betalen voor een weitje. Dus het kan zeker wel goedkoop ;)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 19:42

Art_Ificious schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik betaal 70€ per paard per maand. En heb 1,3 HA ter beschikking. Hooi betaal ik wel apart dit zijn balen van 350-400kg.

Er zijn ook mensen die maar 700€/jaar betalen voor een weitje. Dus het kan zeker wel goedkoop ;)

Omdat de omgeving waar TS zoekt een dure omgeving is. En een hengstje willen ze echt niet overal, dat is gewoon niet handig. Met castreren heb je al veel meer opties. Dan kan hij een kudde in en dan heb je misschien wel mazzel met de prijs.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:02

Castreren zou ik idd sowieso wel doen. Er lopen al zat (Shetland)hengsten rond en die raken toch vaak alleen gefrustreerd door de hormonen. Dus topicstarter ik raad je aan te castreren en dan te zoeken naar een wei.

Hoe staat de pony nu gestald? Of heb je de pony nog niet maar wel op het oog?

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:29

Ikbenelisa schreef:
Bij boeren of gewoon bij iemand die een weilandje over heeft kan je vgm best wel goedkoop staan, er staat het liefst onder 50 dus iets erboven kan! Verder vind ik t belangrijk dat als er geen andere pony’s beschikbaar zijn er in ieder geval andere dieren zijn, vandaar dat stuk zegmaar!

Een pony moet met een andere pony staan, niet met andere dieren. Jij woont toch ook niet met een chimpansee? Anders vereenzaamt je pony, leert hij niet het juiste sociale kuddegedrag aan. Verder is het realistisch om na te denken over castratie. Een hengst kan uiteindelijk moeilijker geweid worden, als ligt dat ook een beetje aan gedrag en temperament. Een ruintje kan kan gemakkelijker in een kudde.
Heb je een beetje ervaring met het houden van een pony?

AmyJamess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-20 21:36

Art_Ificious schreef:
Suzanne F. schreef:

Dat is wel heel goedkoop :wow:
Ik betaal voor mijn mini €95 p.m. (wel inclusief hooi)
Maar ook hier in de regio vind je onder de 50 niets.

En idd castreren. Neem aan dat je er toch niet mee gaat fokken TS?
Als hij niet met een ander paard op wei komt zal hij heel vervelend hengsten gedrag (bijten, steigeren etc.) gaan vertonen naar jou toe.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 12:09

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

Ikbenelisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 14:15

Castreren is inderdaad een goeie optie, alleen zit ik nogal met het geld... een castratie kost natuurlijk niet niks. Ik heb een hele leuke op t oog en zoek nu een plekje waar die kan staan en dan ga ik met Mn ouders zitten hoe we t kunnen doen en wat ik bijv moet lenen van Mn ouders. Ik hoop eigenlijk geluk te hebben en iets leuks te vinden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:18

Castratie kost amper wat vergeleken alle andere kosten waar je tegenaan kan en gaat lopen in de toekomst. Als dat al niet gaat..

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:19

Castratie koste bij mijn paarden steeds 120€ zoveel is dat toch niet?

Of gewoon verderzoeken en een ruin nemen of merrie dan bespaar je de kosten van castratie al, maar deze zijn in aanschaf wel ietsje duurder weer.

Maar idd als castratie al niet kan, waarom dan beginnen aan een pony? Kost hopen met geld, denk aan de Smid, dierenarts, eten, hooi, weidehuur, spullen...

Wat als het eens ziek wordt en naar de kliniek moet?

Ikbenelisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 14:23

Ik heb in principe geld voor de spullen en stalling opzich ook maar dat alles + die castratie is dan moeilijker maar ik zoek nog even door!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:24

Ikbenelisa schreef:
Castreren is inderdaad een goeie optie, alleen zit ik nogal met het geld... een castratie kost natuurlijk niet niks. Ik heb een hele leuke op t oog en zoek nu een plekje waar die kan staan en dan ga ik met Mn ouders zitten hoe we t kunnen doen en wat ik bijv moet lenen van Mn ouders. Ik hoop eigenlijk geluk te hebben en iets leuks te vinden!

Als je al moeite heb met de kosten van een castratie, waarom heb je dan een pony? Bedoel het niet verkeerd. Maar stel je voor hij krijgt koliek, dan ben je nog meer kwijt. Paarden en pony's kosten sowieso niet niks. :)

Adjepatatje8

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:27

Er wordt hier gevraagd of iemand een wei weet. Ik zie hier alleen maar adviezen over castratie en wel of niet aan een pony beginnen.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:31

Adjepatatje8 schreef:
Er wordt hier gevraagd of iemand een wei weet. Ik zie hier alleen maar adviezen over castratie en wel of niet aan een pony beginnen.

De pony is schijnbaar nog niet gekocht. Nu kam ts nog behoed worden voor mogelijke tegenvallers waar ze zelf niet aan gedacht heeft.

Iemand die net aan (wel/niet) het geld heeft voor de aanschaf + 50 euro per maand voor stalling, die kan beter vooraf bewust worden van welke kosten erbij kunnen komen dan na aanschaf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:31

Adjepatatje8 schreef:

Soms is offtopic gaan zeker niet verkeerd.. vraag me af of ts een beeld heeft van de kosten die daadwerkelijk om de hoek komen kijken als ze een pony heeft gekocht.

Ikbenelisa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-20 14:38

Mensen, ik doe men best en ik vraag om hulp van jullie, ik zie de kosten idd en ik zie in dat het veel is! Ik probeer wat ik kan en zie waar ik eindig, ik heb geen spoed hierachter zitten omdat ik nog geen pony heb enz maar ik probeer wat leuks voor mezelf te vinden en er over na te denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 14:39

Ikbenelisa schreef:
Mensen, ik doe men best en ik vraag om hulp van jullie, ik zie de kosten idd en ik zie in dat het veel is! Ik probeer wat ik kan en zie waar ik eindig, ik heb geen spoed hierachter zitten omdat ik nog geen pony heb enz maar ik probeer wat leuks voor mezelf te vinden en er over na te denken.

Ik denk dat je dan beter even door kan sparen/werk zoeken, zodat je iets meer te besteden hebt aan zowel stalling/wei als de DA, hoefsmid etc. Het valt allemaal niet mee, en je moet ook niet schrikken van bedragen boven de 100 euro voor alleen een stukje wei. Hooi/kuil eventueel krachtvoer is ook niet meer zo goedkoop.