Röntgenologisch laten keuren NH. Waar?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Röntgenologisch laten keuren NH. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:14

Hoi Bokkers,

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken in het doolhof van de keuringen.

Mijn bijna 4-jarige merrie is nu een goede 8 maanden onder het zadel en loopt als een zonnetje. Ik ga haar uiteraard niet verkopen (wel heb ik plannen haar ooit te laten dekken).

Omdat ze zo'n talent blijkt, wil ik haar graag gaan uitbrengen. Maar daarom wil ik ook haar benen röntgenologisch laten keuren. Klinisch hoeft wat mij betreft niet.

Ik heb totaal geen ervaring met tarieven etc. Het liefst heb ik natuurlijk wel de goedkoopste :P . We staan gestalt in omgeving Castricum. In principe kan ik ergens op lokatie gaan. Makkelijker is natuurlijk als ze op stal komen.

Wie weet een goedkope(re) keuringsarts in de buurt? Ik heb al redelijk wat topics doorgelezen, maar niets paste echt bij mijn vraag. Dus wie helpt ons?!

Afbeelding
Mijn dank is groot!

Arabesk

Re: Röntgenologisch laten keuren NH. Waar?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:23

Hollands kroon

Esther_r20

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:38

Arabesk schreef:
Hollands kroon

Absoluut. Zeer kundige En eerlijke artsen!

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 00:46

Ik snap de meerwaarde van keuren op dit ogenblik niet, anders dan koop/verkoop zou ik niet laten keuren. Er kunnen alleen mogelijke risico’s gevonden worden, maar of die ooit gaan opspelen is maar de vraag. Paarden met bemerkingen halen met gemak de top en paarden met een prachtig rapport kunnen een peesblessure krijgen bijvoorbeeld. Als het paard nu zuiver en rad loopt zou ik het geld in andere dingen stoppen. Zeker op deze leeftijd.

Als je wil keuren kies dan voor een arts die dit regelmatig doet zodat ze de foto’s goed kunnen beoordelen; Hollands Kroon, Paardendokters, edigit en ik weet dat Wolvega ook regelmatig in de omgeving is, dat zouden dan mijn keuzes zijn
Even een belronde en je weet de prijzen, dit kan per kliniek overigens enorm schelen, paar jaar terug lagen de prijzen tussen de 400 en 600 euro voor een keuring incl klinische keuring.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 00:54

Als er bemerkingen zijn wil ik dat weten. Dan kan ik daar in training en stalmanagement rekening mee houden. Ik wil niet achteraf blessures krijgen omdat ik dingen niet wist. Vaak is het als je een blessure krijgt al (bijna) te laat. Ik ben me uiteraard van bewust dat dit slechts een moment opname is.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:04

Maar ga je dan elk jaar laten keuren, of elke zoveel jaar? Want wat er nu niet zit kan er over een tijdje wel zitten namelijk. Pas als ze een jaar of 9 a 10 jaar oud zijn blijft het redelijk stabiel.

Maar waarom neem je dan hals en rug niet mee, als daar dingetjes zitten kan je een hoop bereiken met het juiste management. Op de benen is vaak niet veel mogelijk anders dan evt chipjes weg laten halen.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:09

ingvdh schreef:
Maar ga je dan elk jaar laten keuren, of elke zoveel jaar? Want wat er nu niet zit kan er over een tijdje wel zitten namelijk. Pas als ze een jaar of 9 a 10 jaar oud zijn blijft het redelijk stabiel.

Maar waarom neem je dan hals en rug niet mee, als daar dingetjes zitten kan je een hoop bereiken met het juiste management. Op de benen is vaak niet veel mogelijk anders dan evt chipjes weg laten halen.

Met alle respect en bedankt voor je advies, maar ik vraag iets heel anders. Als ik dit had willen weten had ik wel een ander topic geopend :)

lianne125

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:09

Wolvega zit 3 dagen in de week in heel noord Holland. Zeer capabele keuringsartsen. Al zou ik voor en gehele keuring liever een ritje kliniek doen omdat mobiele opnames best wel wat duurder zijn.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 01:31

Mijn pony liep onzuiver.
Getwijfeld tussen mobiele rontgen apparatuur laten komen (absoluut de makkelijkste optie) of naar kliniek gaan. Ik ben uiteindelijk naar de kliniek gegaan. Juist vanwege de grote hoeveelheid mogelijkheden daar qua onderzoek. Wij kozen voor Hollands kroon omdat ik in mijn omgeving alleen maar positieve berichten hoorde.
Was voor t eerst voor mij en ik ben heel tevreden.
Alle tijd genomen. Bijna 2 uur binnen geweest.
Deskundige arts.
Rekening viel naar omstandigheden best nog wel mee.
En nu 4 revalidatiemaanden verder staan ze mij nog steeds telefonisch te woord met adviezen. Zonder extra kosten. Stukje service.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 05:52

Ik zou als ik jou was niet voor goedkoop gaan, maar voor heel goed met het oog op het waarom van de röntgenfoto's.
En in dat kader zou ik verder dan Noord-Holland kijken en gaan voor Paardenkliniek de Raaphorst in Wassenaar en daar naar toe gaan. Zij doen heel veel aan blessurepreventie en daar pas jouw verzoek naar mijn idee toch het beste bij.
https://paardenkliniekderaaphorst.nl/ .

Volgens mij kan je beter iets verder weg zitten en duurder uit zijn als alle expertise aanwezig is voor wat je wil.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 06:17

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:23

Absoluut Hollands Kroon! Anders kan je eDigit laten komen, hebben ook kundige artsen en komen op locatie

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:39

Doeke walstra maar daar moet je naar toe. Heel kundig en neemt alle tijd! Als hij iets niet weet laat hij Emmeloord mee kijken met meer dan 1 arts. Ik bel zelf voor de simpele dingen Hollandskroon en met benen of iets doeke. Hollandskroon slechte ervaringen met andere ingrepen bij een ander paard, ze zijn niet achterlijk duur dat dan weer wel. Doeke is trouwens ook niet duur als je foto's/echo laat maken.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:37

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:42

Hollands Kroon in Middenmeer.
Keuren eerlijk, vriendelijke artsen en assistente´s

VValar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:06

Hollands Kroon staat wel goed bekend en is niet zo ver bij je uit de buurt. Ik begrijp wel waarom je wil laten keuren. Meestal doe je dat bij jonge paarden voordat ze zadelmak gemaakt worden. Als er problemen zitten dan kan je dat maar beter weten (en evt. behandelen) voordat je er geld en tijd instopt om een paard verder te trainen. Maar ik heb het ook ooit pas gedaan toen een paard 6 jaar was, die bleek toen een OCD te hebben wat ik er nog op tijd uit heb gehaald. Het zat op een plek waar het uiteindelijk wel irritaties had op kunnen leveren. Dus beter nu rontgen dan nooit :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-19 13:03

Paardendokters in Zwaanshoek