Buitenrit voor beginner gezocht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JosefienE

Buitenrit voor beginner gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 16:08

Hallo iedereen!

Ik ben opzoek naar een leuke manege waar ik met een vriendin zonder ervaring kan gaan rijden. Ongeveer een uur rijden vanaf Dordrecht (Rotterdam).

Afgelopen zomer heeft zij voor het eerst gereden, we zijn toen bij het fjordenpaard geweest en dit vond ze echt fantastisch. Zelf vind ik het leuk om verschillende maneges uit te proberen, dus ben ik opzoek naar een andere manege waar dit ook mogelijk is.

Een mooie omgeving is een must voor mij, zoals bos met heide. Verder brave paarden en niet te grote groepen of juist samen (geen prive ritten die te duur zijn).

Afbeelding

Verder heb ik nog een andere vraag: in het voorjaar wil ik met een vriend en onze ouders gaan rijden. Mijn moeder heeft vroeger gereden, maar kan dit nu niet (lang) meer ivm iets aan haar spieren. Andere moeder heeft geen ervaring, maar wil graag eens rijden. Is er een manege waarbij het mogelijk is om met huifkar + rijpaarden een rit te maken? Zodat heen wij kunnen rijden en terug bv onze ouders? Of een andere oplossing.

Hoor het graag van jullie!

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:17

Misschien is manege van Loon in de Loonse en Drunense duinen wat voor jullie? Ik heb dasr jaaaaaren geleden met school gereden waar toen ook onervaren ruiters hij waren. Geen idee wat het kost, maar op hun site kan je vast veel info vinden.

Ze hadden ook huifkarren maar weet niet of dit nog steeds zo is. Informeren kan natuurlijk altijd. Het is op minder dan een uur rihpjden vanaf Dordrecht en een mooie omgeving!

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 16:18

fohadie schreef:
Misschien is manege van Loon in de Loonse en Drunense duinen wat voor jullie? Ik heb dasr jaaaaaren geleden met school gereden waar toen ook onervaren ruiters hij waren. Geen idee wat het kost, maar op hun site kan je vast veel info vinden.

Ze hadden ook huifkarren maar weet niet of dit nog steeds zo is. Informeren kan natuurlijk altijd. Het is op minder dan een uur rihpjden vanaf Dordrecht en een mooie omgeving!

Heb bij hun weleens een ervaren rit gedaan inderdaad, mooie omgeving. Ik wist niet dat ze ook onervaren en huifkarren deden. Ik ga het eens opzoeken.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:21

Nouja, onervaren... Beheerst ze wel stap,draf en een beetje galop?

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 16:25

fohadie schreef:

Nee, ze heeft van de zomer voor het eerst op een paard gezeten. Ik zie dat natuurpoort hem niet wordt. Is alleen met ervaring en de huifkar is vanaf 12 personen

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:37

JosefienE schreef:
fohadie schreef:

Nee, ze heeft van de zomer voor het eerst op een paard gezeten. Ik zie dat natuurpoort hem niet wordt. Is alleen met ervaring en de huifkar is vanaf 12 personen

Maar ik denk dat er maar weinig maneges/stallen het risico willen lopen met een echt onervaren iemand. Das niet zo veilig natuurlijk. Je hebt wel stap en drafritten bij van Loon, maar je moet natuurlijk wel een beetje kunnen rijden.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 16:39

http://www.leersumseveld.nl/
Je kunt daar hele brave paarden huren en een mooie bosrit maken.

Iron horse Ranch in Hellevoetsluis maakt ook buitenritten ( vanaf April weer) ook voor beginners, wel vooraf aangeven.
Dan ga je door het bos en/of de duinen.

Als je een privé rit boekt ( dus alleen jullie en iemand die de rit begeleid) is het strand misschien ook mogelijk. Ik weet echter niet zeker of ze dat aandurven als de ruiter niet in galop kan / durft.

Deoro

Re: Buitenrit voor beginner gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:01

Mijn dochter ging op buitenrit met nog een aantal anderen, waarvan een 4 jarige dochter van 1 van de anderen die nog nooit had gereden. Het was een stapritje met af en toe een stukje dat degenen met ervaring vooruit mochten draven om op een afgesproken punt te wachten op de achterblijvers. Verder ga ik er niet op in wat ik daar van vind, maar het bestaat dus wel ook voor mensen zonder ervaring. Dit was overigens denk ik niet een locatie die je zoekt (al ben ik zelf niet mee geweest en heb dus ook de route niet gezien). Het was in Weert.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:02

Ineke2 schreef:

Iron horse Ranch in Hellevoetsluis maakt ook buitenritten ( vanaf April weer) ook voor beginners, wel vooraf aangeven.

Als je een privé rit boekt ( dus alleen jullie en iemand die de rit begeleid) is het strand misschien ook mogelijk. Ik weet echter niet zeker of ze dat aandurven als de ruiter niet in galop kan / durft.

Leersumse is 40,- voor een uur, vind dat erg duur. Iron horse gaat met beginners/onervaren door de polder, wat ik dan niet echt een leuke omgeving vind. Priverit is vaak ook duur. En omdat we in de winter gaan, hoeven we ook niet perse naar het strand, bos heb je net meer beschutting. Maar bedankt voor het meedenken

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:05

Deoro schreef:
Mijn dochter ging op buitenrit met nog een aantal anderen, waarvan een 4 jarige dochter van 1 van de anderen die nog nooit had gereden. Het was een stapritje met af en toe een stukje dat degenen met ervaring vooruit mochten draven om op een afgesproken punt te wachten op de achterblijvers. Verder ga ik er niet op in wat ik daar van vind, maar het bestaat dus wel ook voor mensen zonder ervaring. Dit was overigens denk ik niet een locatie die je zoekt (al ben ik zelf niet mee geweest en heb dus ook de route niet gezien). Het was in Weert.

Een onervaren meisje van 4 is ook heel wat anders dan een onervaren mevrouw van 45+ waar ik mee ga rijden :o en inderdaad ik weet dat het bestaat, alleen veel bij de Veluwe of op 2 uur afstand. Kan ik niets vinden gaan we gewoon weer naar het fjordenpaard.

Deoro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:08

JosefienE schreef:
Deoro schreef:

Een onervaren meisje van 4 is ook heel wat anders dan een onervaren mevrouw van 45+ waar ik mee ga rijden :o en inderdaad ik weet dat het bestaat, alleen veel bij de Veluwe of op 2 uur afstand. Kan ik niets vinden gaan we gewoon weer naar het fjordenpaard.

Was ook niet bedoeld mbt jouw situatie :)

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:16

flaming star ranch in hamont-belgie, is net iets verder dan uur van rotterdam, maar wel gaaf om een x te doen. super paardjes en ritten. hebben ook fb pagina kijk daar maar eens op

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 17:25

speurneusc schreef:
flaming star ranch in hamont-belgie, is net iets verder dan uur van rotterdam, maar wel gaaf om een x te doen. super paardjes en ritten. hebben ook fb pagina kijk daar maar eens op

Hier heb ik pas geleden een weekend gereden (meerdere ritten). Inderdaad een super plek!

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:26

Mills ranch? Tijdje terug iemand meegenomen die alleen stap beheerste maar ze weten precies wie ze op welk paard zetten, mooie omgeving, leuke paarden en leuke begeleiding

Hawkeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:29

Als je wat verder wilt rijden is Horse Lovers Fun wel wat.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:29

Ik ben met mijn vriend die nog nooit gereden had bij stal Jacobs geweest.

N4N4

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 17:49

Stoeterij Trojano in poortvliet is een grote aanrader :j
Begeleiding top , paarden super, prijzen top en ook ritten voor beginners , angstige personen of personen zonder enige ervaring ..

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 18:04

Melissa0304 schreef:
Mills ranch? Tijdje terug iemand meegenomen die alleen stap beheerste maar ze weten precies wie ze op welk paard zetten, mooie omgeving, leuke paarden en leuke begeleiding
Daar wil ik inderdaad heel graag nog eens heen. Ze heeft nog niet gedraafd, kan dit dan prima? ik zie dat ze ook echt uitleggen hoe je moet draven tijdens de rit, dus misschien is dit wel iets.

Hawkeye schreef:
Als je wat verder wilt rijden is Horse Lovers Fun wel wat.
In welke omgeving is dit? Ik zie in belgie, maar weet jij eventueel de plaats?

Pascalle90 schreef:
Ik ben met mijn vriend die nog nooit gereden had bij stal Jacobs geweest.
Dit is wel iets verder weg, maar ziet er leuk uit. Weet jij toevallig de prijs? En hoe groot de groep is?

N4N4 schreef:
Stoeterij Trojano in poortvliet is een grote aanrader :j
Begeleiding top , paarden super, prijzen top en ook ritten voor beginners , angstige personen of personen zonder enige ervaring ..
De 2 uursrit is 55,- euro in de omgeving, dit is dus de polder? Dit vind ik dan al wat prijzig en wil liever niet in de polder rijden. Om naar bos of heide te gaan is dan al direct 75,- wat ik echt te gek vind.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:18

Degene met mij had ook nog nooit gedraafd, die heeft onderweg het lichtrijden onder de knie gekregen, als je alles maar duidelijk van tevoren aangeeft

demiyolu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:23

Bij fox river trails in Lommel (B) ben je ook welkom zonder ervaring, ze passen de rit aan aan het niveau van de ruiters. Direct aan natuurgebied, fijne paarden, kleine groep, aardige kundige begeleiding en zeker niet duur. (Dacht €35,- voor 3-uurs rit met koffie na afloop). Heb dit onlangs gedaan na zeker 7 jaar niet op een paard gestapt te zijn, ben absoluut geen held maar heb heerlijk ontspannen gereden.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:24

demiyolu schreef:
Bij fox river trails in Lommel (B) ben je ook welkom zonder ervaring, ze passen de rit aan aan het niveau van de ruiters. Direct aan natuurgebied, fijne paarden, kleine groep, aardige kundige begeleiding en zeker niet duur. (Dacht €35,- voor 3-uurs rit met koffie na afloop). Heb dit onlangs gedaan na zeker 7 jaar niet op een paard gestapt te zijn, ben absoluut geen held maar heb heerlijk ontspannen gereden.

Ik ga deze onthouden :D klinkt goed!

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 18:32

demiyolu schreef:

Klinkt fantastisch! vooral de prijs is echt heel goedkoop! helaas meer dan 1,5 uur rijden wordt hem voor nu niet... Ik moet zelf heen en weer rijden en dan in combinatie met het paardrijden trek ik dit niet. Maar ik onthoud hem voor het geval iemand anders een keer kan autorijden :o

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:38

Ik ben ook bij de mill ranch geweest met mijn schoonmoeder en schoonzus. Schoonzus kon wel een beetje draven van vroeger maar schoonmoeder heeft 1 keer op een paard gezeten. Dit is allemaal aangegeven en we hebben goed contact gehad via de mail over een paard voor mijn schoonmoeder die niet trekt ivm schouder blessure.

Hele mooie omgeving en het rijden werd goed gedaan. Paarden waren heel braaf en ik zat in een groep met nog iemand met ervaring. Kregen samen jonge paarden zodat het voor ons leuk was.

Heb echt heerlijk gereden en iedereen heeft er erg van genoten.

mingming

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:38

JosefienE schreef:
Ineke2 schreef:

Leersumse is 40,- voor een uur, vind dat erg duur. Iron horse gaat met beginners/onervaren door de polder, wat ik dan niet echt een leuke omgeving vind. Priverit is vaak ook duur. En omdat we in de winter gaan, hoeven we ook niet perse naar het strand, bos heb je net meer beschutting. Maar bedankt voor het meedenken

Hier ben ik ook geweest met mijn vriend en zijn broertje, allebei zonder rij ervaring. Was wel leuk, hele brave paarden en ook stukjes gedraafd door het bos. Wij hadden een begeleidster mee, dus was in totaal 80 euro voor ons 3'en. Je betaalt 20 pp en dan 20 voor de begeleider.

JosefienE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 18:43

Weten jullie of er ook beginnersritten mogelijk zijn rondom de utrechtste heuvelrug, of Den Treek-Henschoten? Ik heb laatst een prachtige rit gemaakt bij manege de Treekhoeve, wat een fantastische omgeving is dat zeg! Alleen doen zij het volgens mij alleen met ervaren ruiters.
Of misschien rondom Riel? Daar ben ik nog niet geweest, maar is volgens mij ook zo'n mooie omgeving, hier las ik over Manege t Hoefke, maar weet niet of dit voor beginners is.