Gezocht spoed Friesland: paardenvrachtwagen 1 paard.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Yaffie

Gezocht spoed Friesland: paardenvrachtwagen 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-19 22:11

Gezocht
Paardenwagentje voor 1 paard, b rijbewijs. Kosten niet meest belangrijke. Liefst wel in de buurt van Drachten Heerenveen en omstreken. Voor as maandag. Hoop dat jullie iets weten.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Gezocht spoed Friesland: paardenvrachtwagen 1 paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:16

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:41

De boer pesse?

Wescha

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 22:47

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-19 01:01

Schaap Tijnje

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-19 11:14

tienus63 schreef:
De boer pesse?

Zijn op dit moment gesloten.

Wescha schreef:

Ik wil graag zelf rijden en dat kan niet bij ze...

Vulina schreef:
Schaap Tijnje

Doen geen losse verhuur meer van Paardenwagentjes.

Heeft iemand nog een goeie tip? Ik weet echt niet waar ik nog moet zoeken!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:16

Kan je niet informeren bij een paar rijverenigingen bij je in de buurt of die iemand weten die zijn vrachtwagentje verhuurt? Of aders een gezocht advertentie plaatsen op Facebook in paarden-pagina's uit jouw omgeving?

_Lobke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 18:48

Ik zou gewoon een busje huren met losse trailer dat is het makkelijkste. Vrachtwagentjes zijn er niet zoveel rondom Drachten

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-19 02:16

Jet schreef:
Kan je niet informeren bij een paar rijverenigingen bij je in de buurt of die iemand weten die zijn vrachtwagentje verhuurt? Of aders een gezocht advertentie plaatsen op Facebook in paarden-pagina's uit jouw omgeving?

Ik heb al wat advertenties online staan, maar nog geen reacties. Wel bedankt voor je tip.

_Lobke_ schreef:
Ik zou gewoon een busje huren met losse trailer dat is het makkelijkste. Vrachtwagentjes zijn er niet zoveel rondom Drachten

Ik heb geen e rijbewijs alleen een b. Wel een goeie auto, maar met trailer erachter is combi te zwaar. Dus daarom een vrachtwagentje.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 02:21

Eemsned in Losdorp

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:18

Wat weegt je auto dan en wat mag die trekken? En wat voor paard wil je vervoeren, wat zal die ongeveer wegen?

Als het helemaal niet lukt, zal je denk ik toch een paardentaxi moeten zien te regelen. Als ik zie wat het huren van een vrachtwagentje verderop in het land kost, zal een paardentaxi soms nog goedkoper kunnen uitpakken, afhankelijk van waar ze bij jou in de buurt zitten of van verder weg moeten komen.

haffiefreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 09:23

Chantal Rijners (paard en pony transport.) Ik weet alleen niet of ze ook verhuurt.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-19 14:03

Caily schreef:
Eemsned in Losdorp

Dankjewel. Ik zal ze eens bellen, zie alleen trailers te huur.

Jet schreef:
Wat weegt je auto dan en wat mag die trekken? En wat voor paard wil je vervoeren, wat zal die ongeveer wegen?

Als het helemaal niet lukt, zal je denk ik toch een paardentaxi moeten zien te regelen. Als ik zie wat het huren van een vrachtwagentje verderop in het land kost, zal een paardentaxi soms nog goedkoper kunnen uitpakken, afhankelijk van waar ze bij jou in de buurt zitten of van verder weg moeten komen.

Auto weegt 2300kg en mag 1800 trekken, maar met b rijbewijs mag de combi max 3500kg zijn, maar een trailer van 1200kg is bijna niet te vinden, waar ook nog een paar in kan van ongeveer 550/600kg.

Wachttijden met paarden taxi's zijn niet mals, dus dat zou ook heel duur uitpakken.

haffiefreak schreef:
Chantal Rijners (paard en pony transport.) Ik weet alleen niet of ze ook verhuurt.

Bedankt. Zij doet geen verhuur helaas.

Sita_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:17

In de meeste gevallen Zou je wel met 1-1,5 paards trailer met B rijbewijs moet kunnen rijden.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 14:52

Ik heb de vrachtwagen zelf gehuurd bij eemsned dus zeker dat ze die hebben/hadden. Was in juni, en oktober hadden ze hem ook nog. Wij rijden zelf ook met B combinatie trouwens, dat gaat prima met 1 paard.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 15:31

Citaat:
Auto weegt 2300kg en mag 1800 trekken, maar met b rijbewijs mag de combi max 3500kg zijn, maar een trailer van 1200kg is bijna niet te vinden, waar ook nog een paar in kan van ongeveer 550/600kg
.

Met die auto en een normale 1,5 paards trailer mag je gewoon rijden. Die van mij is incl laadvermogen 1200 kg. mijn bijrijder heeft hem achter een busje en heeft ook B zonder E. De kans dat ze je aanhouden en het spul op de weegbrug is echt minimaal, en dan nog zit je wel goed. Je kunt de mijne wel huren. Maar in de buurt is toch vast wel iemand met een trailer. Gewoon gaan vragen.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:01

Lastig voor je inderdaad.

De meeste huurtrailers hebben een gewicht van tussen de 650 kg. en 750 kg. Je gaat tegenwoordig ook met B uit van het werkelijke gewicht dat je achter je auto hangt, niet van het volledige gewicht dat de trailer mag wegen.
Als je er dus eentje vindt die rond de 650 kg. weegt, mag je er een paard in meenemen van zo'n 450 kg, aangezien je jezelf en je spullen ook nog mee moet tellen. Of je gokt het dat je niet wordt aangehouden.

Heb je al wel geïnformeerd bij paardentaxi's, als ik naar mezelf kijk, reken ik bijvoorbeeld naar klinieken al geen starttarief van € 20,00 en meestal maar 1 wachtuur ( € 15,00), als het een hele dag wordt, reken ik twee wachturen, anders rijzen de kosten inderdaad de pan uit. Geen idee of andere taxi's het volle wachttarief rekenen hoor, dat zou je kunnen informeren als je dat nog niet gedaan hebt.

Wat voor paard heb je eigenlijk? Is het al eens gewogen, waant 600 kg. is best wel een flinke massa paard ;) .

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:37

Een horsetruck is ook zwaarder als je 2 paarden oplaadt. Maar dat wordt in de doofpot gestopt...

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-19 17:42

Wat voor auto heb je want 2300 kg is nogal wat.
Misschien kan je een auto lenen die wat lichter is, bijvoorbeeld een gemiddelde station weegt zo'n 1300 kg in combinatie met een trailer kan het dan prima.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:26

Jet schreef:

De meeste huurtrailers hebben een gewicht van tussen de 650 kg. en 750 kg. Je gaat tegenwoordig ook met B uit van het werkelijke gewicht dat je achter je auto hangt, niet van het volledige gewicht dat de trailer mag wegen.
Als je er dus eentje vindt die rond de 650 kg. weegt, mag je er een paard in meenemen van zo'n 450 kg, aangezien je jezelf en je spullen ook nog mee moet tellen. Of je gokt het dat je niet wordt aangehouden.

Heb je al wel geïnformeerd bij paardentaxi's, als ik naar mezelf kijk, reken ik bijvoorbeeld naar klinieken al geen starttarief van € 20,00 en meestal maar 1 wachtuur ( € 15,00), als het een hele dag wordt, reken ik twee wachturen, anders rijzen de kosten inderdaad de pan uit. Geen idee of andere taxi's het volle wachttarief rekenen hoor, dat zou je kunnen informeren als je dat nog niet gedaan hebt.

Wat voor paard heb je eigenlijk? Is het al eens gewogen, waant 600 kg. is best wel een flinke massa paard ;) .

Van die nieuwe regel was ik niet op de hoogte. Ik lees op internet nog steeds dat het bij b gaat om ledig gewicht + maximale massa. Hoe kan het dat het op internet anders staat?

Het is niet mijn paard eigenlijk, maar een leasepaard. Flinke gelder van 1.83 met wat spekjes, laatst nog op de weegschaal gestaan.

Hier in de buurt lopen de kosten voor paardentaxi behoorlijk op. Starttarief is al flink in deze hoek + wachten is niet mals.

Yaffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 01:28

Caily schreef:
Een horsetruck is ook zwaarder als je 2 paarden oplaadt. Maar dat wordt in de doofpot gestopt...

Ik hoef alleen maar 1 paard te vervoeren, dus vandaar.

Anna79 schreef:
Wat voor auto heb je want 2300 kg is nogal wat.
Misschien kan je een auto lenen die wat lichter is, bijvoorbeeld een gemiddelde station weegt zo'n 1300 kg in combinatie met een trailer kan het dan prima.

Ford mondeo is ledig gewicht + max laadvermogen (2300 kilo). Eentje huren kost ook al wel wat zeg maar, doe het ook liever met eigen auto of met vrachtwagetje. Dan is of 1 geheel nieuw of alleen trailer erachter nieuw. Anders is alles ineens heel nieuw voor het rijden.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 05:35

Yaffie schreef:
Jet schreef:

Van die nieuwe regel was ik niet op de hoogte. Ik lees op internet nog steeds dat het bij b gaat om ledig gewicht + maximale massa. Hoe kan het dat het op internet anders staat?

Het is niet mijn paard eigenlijk, maar een leasepaard. Flinke gelder van 1.83 met wat spekjes, laatst nog op de weegschaal gestaan.

Hier in de buurt lopen de kosten voor paardentaxi behoorlijk op. Starttarief is al flink in deze hoek + wachten is niet mals.

Ik denk toch dat je gelijk hebt, ik zie het nu ook nergens meer staan. Waarschijnlijk is de regel vanaf januari 2013 altijd hetzelfde geweest en zoals jij zelf zegt, maar is er in het begin minder duidelijk omschreven hoe en wat en is het daarom bij mij verkeerd blijven hangen.
Ja, zo groot en Gelders, dat zal wel wat wegen inderdaad.

Yom

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 08:13

Misschien via snappcar een geschikte auto huren en dan nog een losse trailer lenen/huren?

Is een nieuwe combinatie en wat omslachtig maar goedkoper zal het niet worden

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 09:50

Missen even met de RDW bellen? heb ik destijds ook gedaan en ik heb jaren gewoon met een ford focus station en 1,5 paards trailer gereden, was geen enkel probleem met alleen B. Ik weet alleen niet wat de huidige regels zijn, maar ik heb het ongeveer 5 jaar geleden helemaal uitgezocht.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 10:06

Jet schreef:
Ik denk toch dat je gelijk hebt, ik zie het nu ook nergens meer staan. Waarschijnlijk is de regel vanaf januari 2013 altijd hetzelfde geweest en zoals jij zelf zegt, maar is er in het begin minder duidelijk omschreven hoe en wat en is het daarom bij mij verkeerd blijven hangen.
Ja, zo groot en Gelders, dat zal wel wat wegen inderdaad.

Nee, je haalt twee feiten door elkaar:
1) De auto mag alles trekken wat feitelijk lichter is dan wat de auto mag trekken volgens het kenteken. art 5.18.18 voertuigreglement
2) De chauffeur moet beschikken over een passend rijbewijs. art 15 reglement rijbewijzen

Bij dat rijbewijs loopt TS vast; met B-rijbewijs geldt de technische optelsom TMM auto + TMM trailer <3500kg.