Stalling Omg Beverwijk Heemskerk Castricum (IJmond)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MsEqui

Stalling Omg Beverwijk Heemskerk Castricum (IJmond)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 18:01

Goedemiddag allemaal,
Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor mijn Friese ruin. Weet iemand of er ergens een plekje is vrijgekomen op een lokatie met weidegang (wanneer mogelijk) en (binnen)bak in de omgeving van Beverwijk, Heemskerk, Castricum, Driehuis, Santpoort, Spaarnwoude of Spaarndam?
Alvast bedankt!
Laatst bijgewerkt door MsEqui op 16-12-19 18:09, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Stalling Omg Beverwijk Heemskerk Castricum (IJmond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:02

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

ierusju

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 18:08

Friespaard1 schreef:
Goedemiddag allemaal,
Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor mijn Friese ruin. Weet iemand of er ergens een plekje is vrijgekomen op een lokatie met weidegang en (binnen)bak in de omgeving van Beverwijk, Heemskerk, Castricum, Driehuis, Santpoort, Spaarnwoude of Spaarndam?
Alvast bedankt!

Iig in heemskerk/castricum en ik denk ook beverwijk, ga je nu niks vinden waar de weilanden nu begaanbaar zijn. In het duingebied liggen veel stallen lager, waardoor het water daar langer blijft liggen. In castricum is veel veengrond. Dus weides zijn nu echt allemaal nat en stukgelopen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit aan de andere kant van het kanaal, maar denk wel een beetje hetzelfde.
Dus ik zou nu eigenlijk opzoek gaan naar plekken waar ze droge paddocks hebben.
Wat zijn je verdere eisen?
Ikzelf sta in castricum. We hebben een 20×40 binnenbak en een 20×60 eb en vloed buitenbak. 2 longeer kralen en nu wordt een longeerkraal aangelegd die overdekt is.

MsEqui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-19 18:10

ierusju schreef:
Friespaard1 schreef:
Goedemiddag allemaal,
Ik ben een beetje aan het rondzoeken voor mijn Friese ruin. Weet iemand of er ergens een plekje is vrijgekomen op een lokatie met weidegang en (binnen)bak in de omgeving van Beverwijk, Heemskerk, Castricum, Driehuis, Santpoort, Spaarnwoude of Spaarndam?
Alvast bedankt!

Iig in heemskerk/castricum en ik denk ook beverwijk, ga je nu niks vinden waar de weilanden nu begaanbaar zijn. In het duingebied liggen veel stallen lager, waardoor het water daar langer blijft liggen. In castricum is veel veengrond. Dus weides zijn nu echt allemaal nat en stukgelopen. Ik weet eigenlijk niet hoe dat zit aan de andere kant van het kanaal, maar denk wel een beetje hetzelfde.
Dus ik zou nu eigenlijk opzoek gaan naar plekken waar ze droge paddocks hebben.
Wat zijn je verdere eisen?
Ikzelf sta in castricum. We hebben een 20×40 binnenbak en een 20×60 eb en vloed buitenbak. 2 longeer kralen en nu wordt een longeerkraal aangelegd die overdekt is.

Oh goed punt! Haha, ik bedoelde eigenlijk wanneer het kan, heb het meteen aangepast :)

Ik ben heel benieuwd waar je staat :D

Anoniem

Re: Stalling Omg Beverwijk Heemskerk Castricum (IJmond)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 18:58

Stal Kuijs is een afrader.

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-19 19:23

Stal baltus: aanrader! Staat mijn verzorgpaard en de reactie van iris hierboven is dezelfde stal.
Stal kuijs: zou ik zelf niet voor kiezen door ervaring daar.
Stal de ruijter maar heb daar zelf geen ervaring mee.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-19 18:53

Nielojram schreef:
Stal Kuijs is een afrader.

Mijn haf heeft 2 fantastische maanden beleefd daar. Ik was als eigenaar wat minder positief.