Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Roux

Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 18:04

Over 2 1/2 jaar ben ik vrij om te gaan en staan waar ik maar wil *\o/* .
Waar zou jij heen gaan?
Ik ben een paar jaar terug vanuit het Westen naar Drenthe verhuisd; leuk dorp, heerlijk huis, maar het vinden van een geschikt thuis voor m'n paard valt hier erg tegen helaas.
Als jij overal kon wonen waar je maar wilde, of als je op een geweldige stal staat; waar is het en waarom?

Hutcherson

Re: Als je overal in Nederland kon wonen: waar beste stal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:22

Ik wil in het oosten blijven wonen in een vrijstaande woning met eigen land. Paard aan huis met alles helemaal zoals ik dat wil.

Blussem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:42

Juist graag hoe ik nu woon. Op 5min loop afstand van het bos en toch alle voorzieningen om je heen en een stal met leuke prijs waarvoor je ze niet bij huis kunt hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:45

Ik zou lekker blijven wonen waar ik nu woon, paard heeft goed plekje op een privestal, ik woon lekker luxe met m'n ouders. Niets te zeuren :)

(in zuid Friesland btw)

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 18:48

Wij zijn op dit moment aan het verhuizen van de stad naar een dorp, hier dus! Wel nog in Drenthe en maar 15 kilometer verderop. Ik hoop dat we hier heel erg gelukkig gaan worden met de ruimte om ons heen, pony's aan huis, eigen stallen, eigen bak en eigen weiland(wat een heerlijkheid, nooit meer gezeik over het gebruik van de bak, er in kunnen wanneer je wilt, geen verantwoording hoeven afleggen, doen zoals wij het willen, geen commentaar, ik was daar echt klaar mee...)

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:20

Ik zou niet in NL blijven :D
Binnen NL zou ik dan gebieden rond de duinen opzoeken of in de buurt van de Veluwe vanwege de buitenrij mogenlijkheden.

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:22

In elk geval in ene gebied met zandgrond, dat maakt alles zoveel makkelijker :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:23

Ik kies voor mezelf niet voor de paarden.
Zou richting Amersfoort, Apeldoorn gaan

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:24

In het Westen kon m'n paard maar 4 uur per dag buiten, hier weer problemen met hooi, mogelijkheden om te schuilen, sfeer op stal. Echt zo ontzettend moeilijk zou het toch niet moeten zijn? Gewoon een stal waar m'n paard ook in de winter overdag hele dag buiten staat, met genoeg goed hooi en bak/uitrij mogelijkheden in de buurt? Ben inmiddels beetje wanhopig. Niet genoeg geld voor een huis waar paard bij kan dus afhankelijk van een pensionstalling. Het kan me niet schelen of ik een huis met tuin heb (zoals nu) of een flatje...

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:27

Sizzle schreef:
Ik zou niet in NL blijven :D
Binnen NL zou ik dan gebieden rond de duinen opzoeken of in de buurt van de Veluwe vanwege de buitenrij mogenlijkheden.

Heb ook gekeken naar Duitsland/België, en over 2 1/2 jaar kan dat, maar waar precies? Ik wil niet weer een huis kopen en dan erachter komen dat de stalling niet geweldig is in dat gebied.

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-19 19:28

tita schreef:

Weet je ook goeie stallen daar? Ik zelf zou graag daar wonen, vlakbij vrienden en familie :)

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:48

In Nederland? Waar ik nu woon met de paarden aan huis, Utrechtse Heuvelrug. En anders zuid Limburg.

BrittS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:53

Op zandgrond rond de Veluwe. Ik ben ook verhuisd voor mijn paarden, vanuit Noord-Holland waar ik geen goede stal kon vinden :)

Windbloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 19:59

Noorwegen

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:07

Ik weet preciés welk huis ik wil hebben als ik later groot ben.
Beschermd natuurgebied rechts (met knabbelende Hooglanders aan je schutting af en toe <3 ), links bos van Staatsbosbeheer, achter vrij uitzicht over de akkers en de molen, tegenover je een legeropslagplaats. Het ligt midden in een prachtig natuurgebied, maar op slechts 15 minuten rijden van 2 grote steden. <3 En ik vertel jullie lekker niet waar het is. :+

Hobbyhorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:19

Roux wat vind jij dan een geweldige stal? Lijkt me dat je in Drenthe heel veel fijne stallen hebt?
Ik stel me dat zo voor in ieder geval haha. Wat voor huis zoek je voor je paard?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:21

In het volgtopic van het paardenparadijs (die met modder) staan een aantal ervaringen met hele mooie stallen (zonder modder). Misschien kun je daar eens spieken?

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-19 20:25

De Veluwe lijkt me prachtig.. Ik wil sowieso wakker worden met bomen als uitzicht ipv andere huizen. En natuurlijk buitenrij gebied achter het huis <3

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:51

Hobbyhorse schreef:
Roux wat vind jij dan een geweldige stal? Lijkt me dat je in Drenthe heel veel fijne stallen hebt?
Ik stel me dat zo voor in ieder geval haha. Wat voor huis zoek je voor je paard?

Nou, hier in de buurt (grens Drenthe/Friesland/Overijssel) valt het behoorlijk tegen.
Ideaal is:
zoveel mogelijk buiten,
schuilmogelijkheid,
genoeg en goed hooi,
voldoende vers water,
bak en liefst bos op stapafstand,
goede sfeer op stal
niet te ver van huis (moet t met de e-bike doen, auto geen optie)
mss vraag ik te veel -O- :D

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:55

Sizzle schreef:
In het volgtopic van het paardenparadijs (die met modder) staan een aantal ervaringen met hele mooie stallen (zonder modder). Misschien kun je daar eens spieken?

Dank _/-\o_ !

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 14:58

BrittS schreef:
Op zandgrond rond de Veluwe. Ik ben ook verhuisd voor mijn paarden, vanuit Noord-Holland waar ik geen goede stal kon vinden :)

Ziet er heerlijk uit :D , zou mijn paardje geweldig vinden!
Bestaat er ook zoiets als pensionstal rond de Veluwe? Eigen grond is niet haalbaar voor me helaas -O-

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:03

De vrolijke flierefluiter in Someren heide heeft alles wat je zoekt. Dus dat wordt naar brabant verhuizen :D

Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal, maar snachts op stal is ook mogelijk. Binnenbak, buitenbak, bos is 10 minuten stappen en kan je uren rijden, fijne sfeer op stal, nagenoeg onbeperkt ruwvoer. Kortom, perfect!

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:04

Ik heb mijn paard bij de Utrechtse Heuvelrug op zand staan, met alle luxe faciliteiten erbij maar vooral paardvriendelijk. Ruime stallen, binnen- en buitenluik, kniehoog stro, dagelijks met vriendjes op een paddock minstens formaat bak, ze staan altijd minimaal 8 uur per dag buiten. Voor mij is dit ideaal, mijn paard is happy en ik heb voor mezelf ook (lekker egoïstisch :D ) luxe faciliteiten zoals een binnenbak :P Ik hoef er gelukkig niet voor te verhuizen, waar ik woon is prima en stal is 20 km verderop.

Maar stel ik zou onbeperkt geld hebben, dan zou ik ergens rondom de Utrechtse Heuvelrug wel overwegen denk ik :j

Roux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-19 16:07

Amable schreef:
De vrolijke flierefluiter in Someren heide heeft alles wat je zoekt. Dus dat wordt naar brabant verhuizen :D

Mijn paarden staan 24/7 buiten met schuilstal, maar snachts op stal is ook mogelijk. Binnenbak, buitenbak, bos is 10 minuten stappen en kan je uren rijden, fijne sfeer op stal, nagenoeg onbeperkt ruwvoer. Kortom, perfect!

*\o/* op naar Brabant.
Of Utrechtse heuvelrug dus.
Er moet in de buurt ook nog wel ff een betaalbaar huis voor mij zijn of gemakkelijk iets betaalbaars te huren ...
Maar fijn te horen dat het wel bestaat, een gewoon fijne stal waar paard en ik blij van worden {:}
En fijn dat ik de mogelijkheid heb te verhuizen. Dochter wil zelfs wel eerder dus het hoeft geeneens 2 1/2 jaar te duren :D

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 16:10

Roux schreef:
tita schreef:

Weet je ook goeie stallen daar? Ik zelf zou graag daar wonen, vlakbij vrienden en familie :)

Wenum wiesel heeft heel veel mooie stallen.

Ik woon eerbeek, paarden in klarenbeek. Hele jaar rond in de wei die amper aan nat is, heerlijk hoor!