Stalling gezocht omgeving Berkum (Zwolle)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

siepenteun

Stalling gezocht omgeving Berkum (Zwolle)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-19 17:36

Afgelopen zomer ben ik voor mijn studie verhuisd van Den Haag naar Zwolle. Nu staat mijn pony op dit moment nog in de omgeving van Den Haag. Nu ik helemaal gesetteld ben, wil ik langzaam op zoek gaan naar een plek voor mijn pony (heeft geen haast). Zelf woon ik bij een hospita in de buurt van de begraafplaats.
Nu zijn er daar verschillende mensen met paarden aan huis. Ik wil aankomende week eens kennis maken en vragen of ze nog een plekje vrij hebben en het zien zitten om mijn pony eventueel bij hun te stallen. Dat zou natuurlijk qua afstand het meest ideaal zijn, maar ik wil ook andere opties bekijken.
Ik heb zelf al wel op internet en wat andere bokt topics bekeken. Nu heb ik wat eisen en daar nog geen passende stal bij gevonden. Gaat om een 19 jarige D pony.

De stal moet aan de volgende eisen voldoen:
- Overdag minimaal een aantal uur naar buiten (hij woont zijn hele leven al in de randstad en staat nu in de winter ook maar 3 uur buiten en zomers hele dagen), eigenlijk wil ik hem in de winter ook hele dagen buiten hebben. Nu is er alleen een probleem. Hij (ruin) vind het moeilijk om met andere paarden/pony's om te gaan en is daarin erg onderdanig. Hij pikt in een (grote) kudde signalen verkeerd en raakt daarvan in paniek. Hij gaat dan rennen tot iemand hem uit de wei/paddock haalt. Hij zich dan in een hoekje drijven met als gevolg dat hij al meerdere keren in zijn leven door het draad is gegaan. Op dit moment staat hij een aantal uur per dag buiten in een stabiele groep en gaat het goed. Ik ben daarom op zoek naar een plek waar hij in een kleine stabiele groep komt te staan.
- een fijne bak.
- mogelijkheid tot onbeperkt hooi/kuil.
- op fietsafstand zijn, heb helaas nog geen rijbewijs.

Zelf ben ik 21 jaar en een zeer rustig en netjes persoon.
Mesten is geen enkel probleem, ben ook bereid een keer voerdienst te hebben of buiten te zetten. Bedrag max 300 p/m.
Wie o wie weet een passende stal?