Hoefsmederij van Nassau

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:31

Romy1234 schreef:
Dat geloof ik haha, dat wordt mij dan incl overnachting als ik dat zou doen _O-
Moet dan auto en trailer regelen (moet iemand ook maar net willen dat je zo een eind met hun vervoer op pad gaat), oppas voor 2 kleine kinderen etc.
Ging mij net even te ver, maar gelukkig een erg fijne smid in de buurt kunnen vinden, die volgens mij trouwens net zo duur als van nassau is :oo
Maar dat maakt niet uit, hij doet zn werk goed


Kan zijn dat je een smid hebt die aangesloten is bij Hoofcare, want dat is van Van Nassau. Staat op de website welke smeden dat zijn. Ik heb ook een Hoofcare smid en echt ontzettend tevreden!

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:38

Zo duur vond ik het nou ook weer niet.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:40

Zaphierx schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben nieuwschierig naar ervaringen van hoefsmederij van Nassau! Mijn paard heeft een verkeerde hoefstand, waardoor hij nu op speciaal beslag moet. Hoefsmederij van Nassau is mij aangeraden maar ik heb zelf nog nooit van hun gehoord... graag zou ik jullie ervaring willen horen!


Groetjes Michelle


Adri de Bruijn kan ik je ook aanraden! Bijna een wonder hoefsmid, echt een vakman!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:56

mavantos schreef:
Romy1234 schreef:
Dat geloof ik haha, dat wordt mij dan incl overnachting als ik dat zou doen _O-
Moet dan auto en trailer regelen (moet iemand ook maar net willen dat je zo een eind met hun vervoer op pad gaat), oppas voor 2 kleine kinderen etc.
Ging mij net even te ver, maar gelukkig een erg fijne smid in de buurt kunnen vinden, die volgens mij trouwens net zo duur als van nassau is :oo
Maar dat maakt niet uit, hij doet zn werk goed


Kan zijn dat je een smid hebt die aangesloten is bij Hoofcare, want dat is van Van Nassau. Staat op de website welke smeden dat zijn. Ik heb ook een Hoofcare smid en echt ontzettend tevreden!


Nee staat er niet bij, heb in 1e instantie daar wel tussen gekeken maar bij mij in de buurt helaas geen smid die aangesloten is bij hoofcare.
Hij vertelde mij wel dat hij wel eens meegekeken/training heeft gehad zoiets.

Hij was eerder altijd smid bij de kliniek waar ik mijn second opion heb laten uitvoeren.

Afbeelding



rien10 schreef:
Zo duur vond ik het nou ook weer niet.

Ik weet zijn precieze prijzen niet, bij mijn huidige smid betaal ik €176 voor breakover beslag incl zooltje en siliconen pad zoals de foto hierboven.

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 10:59

Ik betaalde bij mijn normale smid voor breakover met zooltje 95 euro voor 2 hoeven.

Maar dan zonder dat plaatje? Waar is dat voor?

Anoniem

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 11:49

Wow, dat is niet duur.
Had je daar ook siliconen pad bij in?
Die van mij staat namelijk ook alleen voor op dit beslag, achter staat ze blootsvoets.
Voor dit beslag stond ze altijd al op ijzers voor met zooltje en betaalde ik ook €95 trouwens, maar schijnt dat die siliconen giga duur zijn en die ijzers hadden geen breakover effect.

Dat plaatje is voor de hielondersteuning als ik het goed zeg, omdat er wel wat aan haar hoef gecorrigeerd is, wegens hoefbeenkanteling.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:03

Bij mijn eigen smid betaal ik voor 2 x balkijzer voor, bekappen achter € 95,--
Bij van Nassau was ik voor 1 x balkijzer, 1 x speciaal balkijzer, bekappen en een heleboel geduld (=tijd) € 167,-- kwijt. Hij is echt heel lang bezig geweest. Ik vind het echt niet duur.

QuarterSpook

Berichten: 44
Geregistreerd: 11-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:04

Wat ik had was siliconen tussen de hoef en zooltje in. Had jij boven het zooltje nog een extra siliconen pad?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-20 12:21

rien10 schreef:
Bij mijn eigen smid betaal ik voor 2 x balkijzer voor, bekappen achter € 95,--
Bij van Nassau was ik voor 1 x balkijzer, 1 x speciaal balkijzer, bekappen en een heleboel geduld (=tijd) € 167,-- kwijt. Hij is echt heel lang bezig geweest. Ik vind het echt niet duur.

Dat is inderdaad niet heel duur, ik betaal dus meer haha.


QuarterSpook schreef:
Wat ik had was siliconen tussen de hoef en zooltje in. Had jij boven het zooltje nog een extra siliconen pad?

Ja ik had inderdaad ook siliconen tussen de hoef en het zooltje.
Volgende week komt de smid weer en dan gaan we proberen of het zonder de siliconen en balkje wil dus enkel breakover met leren zooltje.

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:19

Seltje schreef:
Voor een leuk sociaal babbeltje moet je ergens anders zijn, maar voor hoefproblemen zijn het toppers.


Die mening deel ik niet.
Kom al 25 jaar bij van Nassau en Visdonk man wat heb ik veel aan hun te danken.
Rob stond altijd voor ons klaar!
Als wij er waren was het altijd gezellig

fresley

Berichten: 2295
Geregistreerd: 25-04-10
Woonplaats: Noord-brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:36

Zonnetje81 schreef:
Zaphierx schreef:
Hallo allemaal!

Ik ben nieuwschierig naar ervaringen van hoefsmederij van Nassau! Mijn paard heeft een verkeerde hoefstand, waardoor hij nu op speciaal beslag moet. Hoefsmederij van Nassau is mij aangeraden maar ik heb zelf nog nooit van hun gehoord... graag zou ik jullie ervaring willen horen!


Groetjes Michelle


Adri de Bruijn kan ik je ook aanraden! Bijna een wonder hoefsmid, echt een vakman!



Eens!! Zowel van Nassau als de Brujn bij mijn paard gehad welke ernstige ontstekingen had in zijn hoef.
De Bruijn echt een super man! Totaal niet arrogant hij denkt in het belang van het paard ipv zijn eigen portemonnee.
Nu komt een knecht van de Bruijn noh altijd mijn paard doen en bij vragen altijd overleg.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 19:52

Romy1234 schreef:
Waar ik wel eens benieuwd naar ben:
Zijn er ook ervaringen van paarden waar de broers van nassau hebben gezegd, niet meer aan beginnen, laat maar inslapen?

Ik lees alleen maar positieve verhalen en dat ze elk paard kunnen helpen, maar kan mij dat eerlijk gezegd niet voorstellen.


Jazeker doen ze dat. 3 Jaar geleden een (drachtige) merrie op hun advies in laten slapen.
Volgens mij was het toen Rob die zei dat ze in het verleden dachten dat ze alles op konden lossen, maar dat ze spijt hadden dat ze dat paard het toentertijd aangedaan hadden om te behandelen. Heel uitdrukkelijk werd ons daarom geadviseerd om niet te behandelen. (Paard was door een zware ontsteking in de voet aan het ontschoenen.)

Anoniem

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-20 20:25

Auw dat klinkt heel erg pijnlijk busymissy.

BusyMissy

Berichten: 976
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Midden Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-20 00:35

Was echt heel erg. Hoop dat nooit meer mee te maken. En de pijn zou met een behandeling nog vele malen erger zijn terwijl de merrie nooit meer goed had kunnen worden. Dan hadden we nog wel het veulen gehad, maar die lijdensweg wilden we haar niet aandoen. Ben blij dat we haar dat hebben kunnen besparen door het eerlijke advies.

rien10
Berichten: 14681
Geregistreerd: 01-06-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-20 18:27

Dochter is vandaag weer geweest met Brix. We zijn op de goede weg, maar we zijn er nog niet.
De zenuwachtige bange poeperd kreeg suikerklontjes van Antoon. :9

MoBe
Berichten: 2
Geregistreerd: 20-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:37

Romy1234 schreef:
Bedankt voor jullie reacties, was er gewoon benieuwd naar.
Wel toen de tip gekregen om eens bij hun te komen, laten adviseren, maar heb geen eigen vervoer en vind het te ver gaan om elke 6 weken 4 uur enkele reis die kant op te gaan.

Heb gelukkig een smid kunnen vinden die ook super is met therapeutisch beslag en gewoon lekker op stal komt


Mag ik vragen welke Smit je nu hebt? Ik heb ook het advies gekregen om naar Van Nassau te gaan met mijn paard, maar heb ook het probleem van het regelen van een oppas, trailer, iemand die wil rijden en het regelen van een oppas..

Eliana

Berichten: 5454
Geregistreerd: 14-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Hoefsmederij van Nassau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 08:55

Mijn smit loopt elke 3 weken een dag mee met van Nassau.
Dus dat us wel fijn, ik betaal 115 euro voor breakover ijzers (alleen voor) achter staat ze zonder ijzers.

mavantos

Berichten: 3598
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-20 09:54

MoBe schreef:
Romy1234 schreef:
Bedankt voor jullie reacties, was er gewoon benieuwd naar.
Wel toen de tip gekregen om eens bij hun te komen, laten adviseren, maar heb geen eigen vervoer en vind het te ver gaan om elke 6 weken 4 uur enkele reis die kant op te gaan.

Heb gelukkig een smid kunnen vinden die ook super is met therapeutisch beslag en gewoon lekker op stal komt


Mag ik vragen welke Smit je nu hebt? Ik heb ook het advies gekregen om naar Van Nassau te gaan met mijn paard, maar heb ook het probleem van het regelen van een oppas, trailer, iemand die wil rijden en het regelen van een oppas..


Er staan verschillende Van Nassau hoefsmeden op www.hoofcare.nl (of .com?). Mijn smid heeft een flink aantal jaar (volgens mij 10 of 15 jaar) bij Van Nassau gelopen en is ook aangesloten bij Hoofcare bijvoorbeeld.