Goede boomloos zadelpasser

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xGin

Goede boomloos zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 12:26

Wie weet er een goede zadelpasser voor een boomloos zadel die mijn Ghost wil controleren, zodat die weer goed ligt. Ik zoek iemand die ook dekjes mee kan nemen om te kijken wat er het beste op ligt. Paard krijgt drukplekken onder de locatie waar de ruiter zit en ze verdwijnen niet met een andere ruiter.

Afbeelding

Afbeelding

Al geprobeerd pads:
-HAF pad met neopreen inlagen
-Burioni sympanova pad
-Burioni sympanova pad met zadel bontje nog onder 't zadel zonder inlagen.

Hiermee werden de drukplekken ook niet minder. Haren staan op de plekken echt omhoog en gekruld en zijn volledig droog terwijl erachter flink zweet ligt. Is ontstaan nu mijn paard meer bespiering heeft. Dus heb jij ervaring met een goede boomloos zadelpasser dan hoor ik het heel graag.

JoycexEnya

Re: Goede boomloos zadelpasser

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:28

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:28

Ik weet niet waar je zit, maar:
- Buitenzinnig
- Kifrahorse
- Boomloos Zadelpasservice
- Freehorse
En in Belgie: Beter Boomloos

Maar soms kan een zadel-paard combi gewoon ook weleens niet werken...
Hoewel als ik de pads zie die je gebruikt hebt, ik eerst zou kijken wat een zadel met een echte (lams)wollen onderkant scheelt.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:31

Hier ook een goede ervaring met Ella van Boomlooszadelpasservice.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 12:35

Ella inderdaad, daar heb je een goede aan, of suzanne van Buitenzinnig

xGin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 20:07

Bedankt ik ga even rondkijken tussen de zadelpassers die nu genoemd zijn. Mocht nog iemand iemand aanraden hoor ik het graag. :)

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:18

Ik verplaats dit topic naar Ervaringen en diensten.

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:44

Het lijkt mij niet van de ruiter te komen, maar van de beugelriemen/fenders. Daar lijkt wel heel erg veel druk op te staan.

xGin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 20:46

santie schreef:
Het lijkt mij niet van de ruiter te komen, maar van de beugelriemen/fenders. Daar lijkt wel heel erg veel druk op te staan.

Zo voelt het ook, want ook als ik los aansingel klemt het onder de beugelriemen. Ik denk dat het komt omdat ze breder is geworden, maar ik hoop dat een zadelpasser mij hier verder in kan helpen. Het zadel bevat geen harde onderdelen, maar tot nu toe zie ik met alle pads die ik geprobeerd heb geen verschil..

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 20:53

Dat lijkt mij echt een lastig probleem, want aan de zweetplek te zien lijkt het zadel zelf wel goed te liggen. Er is alleen teveel druk door de beugelriemen. Oplossen zou dan alleen kunnen door een dikker/stevigere pad, want hoe zou je dat anders kunnen oplossen?

Misschien een pad maken waarbij ook inlages onder de zweetbladen kunnen? Normaal zitten ze alleen onder het zitvlak voor drukverdeling, maar dat is bij jou onder de beugelriemen duidelijk ook nodig.

xGin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-19 21:00

santie schreef:
Dat lijkt mij echt een lastig probleem, want aan de zweetplek te zien lijkt het zadel zelf wel goed te liggen. Er is alleen teveel druk door de beugelriemen. Oplossen zou dan alleen kunnen door een dikker/stevigere pad, want hoe zou je dat anders kunnen oplossen?

Misschien een pad maken waarbij ook inlages onder de zweetbladen kunnen? Normaal zitten ze alleen onder het zitvlak voor drukverdeling, maar dat is bij jou onder de beugelriemen duidelijk ook nodig.

Ik had er vandaag een dikke viltpad onder gelegd onder het nom van daar worden ook inlagen van gebruikt en die loopt dan onder het gehele geheel door. Alleen ook hiermee had ik precies dezelfde zweetafdruk.. Het rare is ook gewoon dat ik het een maand geleden en alle tijd ervoor niet had. Het is echt sinds ze gespierder is geworden.

Dit is met een dikke viltpad met rug en schoftvrijheid.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

santie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 22:53

Het lijkt wel flink minder in gedeukt. De inlage worden niet van vilt gemaakt, maar van een neopreen achtig materiaal en dat is veel steviger dan vilt. Misschien toch eens naar kijken, of even contact opnemen met barefoot? Lastig hoor.

Twinklebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-19 23:00

Hoe lang rijd je al met dit zadel? Vaak tekent de wintervacht, en zeker in de verhaarperiode meer af dan op zomervacht. Kan best zijn dat het probleem er al eerder was, maar dat je het nu pas duidelijk ziet.