Behoefte aan verslaglegging + advies na consult?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Behoefte aan verslaglegging + advies na consult?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 19:54

Hoi,

Ik weet niet of ik het juiste subforum te pakken heb, verplaats gerust indien niet :D

Ik ben momenteel bezig met de opleiding tot gediplomeerd sportpaarden masseur; als ik deze afrond wil ik mezelf kleinschalig gaan aanbieden hierin.
Naast het masseren ben ik al jaren instructrice (ORUN) en geef ik les en coaching in meerdere disciplines alsmede voer advies/inzet van supplementen en fytotherapie.
Redelijk breed inzetbaar dus ;-)

Nou ploppen de 'masseurs en -pathen' natuurlijk bij bosjes uit de grond de laatste jaren en aangezien ik mijn kennis en kunde breed in wil gaan zetten leek het mij leuk mezelf ook in mijn behandelingen te onderscheiden.
Met mijn chiropractor laatst een heel gesprek gehad over het bijhouden van een soort logboek per paard/klant en zo ontstond bij mij het idee om bij iedere behandeling een kort verslag van de intake uit te werken en ook een korte briefing met adviespunten mee te geven zodat paard en eigenaar gericht ergens mee vooruit kunnen.
Echter, dit uitwerken kost tijd.
Die tijd wil ik in eerste instantie niet door belasten aan mijn klant; ik hoef hier niet rijk van te worden namelijk dus probeer ik mijn prijzen scherp te houden zodat ook iemand met een wat kleinere portemonnee eens zijn/haar paard kan laten behandelen.

Echter, voordat ik er zélf heel veel tijd in ga steken zou ik graag van bokkers horen of men dit op prijs zou stellen?

Concrete vraag: Stel, je boekt mij voor een massage bij je paard(of komt als lesklant aankloppen); zou je het dan op prijs stellen om (per mail in eerste instantie) een verslag van de intake (max 2 A4) en een advies voor na de behandeling( max 2 A4) te ontvangen?
Heeft dit meerwaarde of flikker je de hele boel toch weer ongelezen weg?

Barst los! *\o/*

Yessy

Re: Behoefte aan verslaglegging + advies na consult?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 19:59

Ik zou het absoluut een meerwaarde vinden, maar ik zou vooral heel blij worden als je al die info op 1 A4 weet samen te vatten, dus je constatering en advies voor na behandeling elk een half kantje :) Dan kan ik (bijna) in één oogopslag zien wat er was en hoe we dat gaan fixen (of hebben gefixt), evt kan ik dan markeren wat ik moet onthouden.

dioni

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:03

Ja ik zou een verslag waarderen.
Maar inderdaad to the point.
Gewoon kort anamnese, je bevindingen, therapie, werkpunten voor de eigenaar.
Hoeft geen 2 A4tjes dan haken mensen af op het lezen.

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:06

Ik vind het altijd heel fijn als ik een rapportage krijg wat er gedaan is. Ooit kreeg ik dat ook van de tandarts. Echt super. Dan zie je na een aantal jaar toch een soort rode lijn in de behandeling.

Echter, zorg dat je deze tijd wel in je prijs verwerkt. Het lijkt gunstig om de prijzen scherp te houden maar als je te weinig vraagt, kan een klant denken dat je niet voldoende kennis hebt en dat je daarom klanten probeert te trekken door de prijzen laag te houden.
Reken die tijd gewoon door en onderscheid je in het aanleggen van een dossier om de gezondheid en welzijn te kunnen volgen.
Ik betaal liever voor een dienst waarbij ik een betrokken therapeut heb, of waarbij een dossier wordt aangelegd en ik passend advies krijg omdat zij mijn paard en mij kennen, dan losse flodders..

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:07

Mijn osteopaat werkt al met een digitale intake + specifieke vragenlijst per consult. Als je zoiets ook kunt gebruiken om je verslag + advies voor na de behandeling in te zetten dan ben je redelijk rond lijkt me.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-19 20:10

Dank al voor jullie input; ik zat zelf idd ook te denken aan een online/digitale intake. Ik werk binnen de IT dus dat is wel te fixen ;-)

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:12

Ik vind het persoonlijk niet vernieuwend, hier doet meerdere Chiropractors het al reeds.

Ik ken er zelfs een die een bel afspraak heeft/maakt na een paar weken om het effect door te spreken en aanvullend advies te geven indien nodig.
Daar kon ik bij een “extreem” geval filmpjes van de training na behandeling doorsturen zodat ze zo kon bijsturen en een meer neutraal oog naar de vorderingen kijken. Voor al dat extra service geen rekening gehad, heb haar wel extra klanten daardoor bezorgd.
Laatst bijgewerkt door cobiie op 29-10-19 20:15, in het totaal 1 keer bewerkt

zefiros

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 20:13

Ik vind dit altijd erg nuttig en vraag er vaak zelf ook om. Bewaar het keurig in een mapje maar moet zeggen dat ik dit vooral doe aangezien ik een paard met blessure heb en dus het hele traject bijhoud.
Kort en overzichtelijk is prima. Hoeft geen heel verhaal te zijn.
Voor jezelf zou ik een kort invul formulier maken die je gewoon ter plekke in kan vullen bij een klant. Denk dat je er dan het minste werk van hebt en dat het je amper tijd kost qua invullen.

Zou er dan ook niet los geld voor vragen. Eerder de standaard prijs bv iets verhogen.

LadyUrsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 21:02

De osteopaat vult bij ons ook altijd een kort overzicht in. Staat op wat ze heeft gedaan en wat haar aanbevelingen zijn. Vult ze meteen na de behandeling in, is ze echt niet heel veel tijd aan kwijt. Juist omdat ze het meteen doet hoeft ze er niet meer zo lang over na te denken. Zo'n verslagje is erg fijn voor ons, maar ook voor haar. Zeker als je meer klanten krijgt kun je je alle details vast niet meer herinneren als je (een jaar) later terug mag komen. Na doorkijken van een verslagje weet je weer precies hoe het zit. Win Win dus!!