Mijn vriendin en ik zijn op zoek naar een stalling voor ons toekomstig paard in de omgeving van westfriesland. We wonen in Alkmaar en nieuwe Niedorp. We zijn al bij enkele stallen wezen kijken en vinden het erg lastig kiezen /s] we zouden graag jullie ervaringen en meningen mee willen nemen in ons besluit. Zijn er stallen waar we nog niet aan hebben gedacht horen wij dat graag. Graag hierbij een vermelding van faciliteiten en prijs.
De voorkeur gaat uit naar een pensionstal met voldoende weidegang, wel s avonds op stal en niet 24/7 buiten. Bodembedekking maakt ons niet uit. Een binnenbak is wel een pré. Uitrijmogelijkheden niet per se een must. Het liefst een stal waar ze in kudde verband/ groepjes buiten mogen staan. Onder de 350 euro per maand inclusief dagelijks mesten en voeren. De stallen die we al overwogen hebben of zijn wezen kijken: Stal schagerweard in Dirkshorn Stal dapper in Schoorl Stal dyma in Nieuwe Niedorp
Waar we nog willen kijken Stal Molendijk in Heerhugowaard
We zijn erg benieuwd naar jullie reacties.
C_arola
Moderator Over Paarden & Markt
Geplaatst: 13-10-19 17:34
Ik verplaats dit topic naar ervaringen en diensten.
Molendijk is een ramp qua buitenstaan hoor. Ze komen daar in winter amper buiten en in de zomer hebben de meeste een klein stukje gras waar ze alleen op staan.. ik krijg er altijd buikpijn van als ik er langrijdt.
Stal de Paardenbloem ligt in dezelfde straat als stal Molendijk, is kleinschaliger maar wel voldoende faciliteiten. Binnenbak, buitenbak en overdekte longeer cirkel
StillAngel
Geplaatst: 18-10-19 19:10
Odetje92 schreef:
Stal de Paardenbloem ligt in dezelfde straat als stal Molendijk, is kleinschaliger maar wel voldoende faciliteiten. Binnenbak, buitenbak en overdekte longeer cirkel
Plus maar 3 uur buiten staan.. helaas
Odetje92
Geplaatst: 18-10-19 19:27
StillAngel schreef:
Odetje92 schreef:
Plus maar 3 uur buiten staan.. helaas
Echt waar?!
Lillylola
Geplaatst: 19-10-19 15:43
manege molendijk is echt geweldig het heet trouwens tegenwoordig de paarden komen lekker buiten en de mensen zijn daar super aardig gewoon afspraken ook onderling maken zoals as ik op stal ben zet ik jouw paard ook ff buiten en hun doen dat dan ook voor jou ik heb deze afspraak met 3 mensen dus ja dan koen ze lekker veel buiten en zomers staan ze lekker de hele dag op het land in een groepje van 2 pension-trainings-africhtingstal mark mul