Te paard in Australië!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

noaenkelly

Te paard in Australië!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 07:20

Hallo Bokkers!!

Ik ben opzoek naar jullie ervaringen!
Ik ben van plan om een rit te paard te gaan maken in jawel... Australië!!
Nu heb ik al heel internet afgezocht naar mooie plekken om dit te doen, maar ik zou graag van andere mede bokkers hun ervaringen willen horen!
Ik ben wel opzoek naar een plek aan de oost/zuid kust.
Ik ben zelf ervaren maar wil graag samen met een onervaren ruiter op pad!
Dussss bokkers, brand maar los!! :)
Je mag me ook altijd DM’en, graag zelfs!

(Ik hoop dat dit hier goed staat)

Lagonda

Re: Te paard in Australië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:01

Oeh leuk! Paar jaar geleden heb ik een aantal dagritten meegereden bij Watsons Mountain Country Trail Rides. Hele gave omgeving, daar is 'The man from Snowy River' opgenomen!
Wat ik mij herinneren doen ze stap-draf-galop, ook voor onervaren ruiters. Zijn er mensen die geen galop durven, blijven die even stukje stappen waar de rest wel galop deed, anders allemaal rustig samen.

Veel plezier in Australie :D

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 08:49

Dankjewel Lagonda! Klinkt erg goed!
Heb je verder nog tips om op te letten bij het zoeken?
En hoe ben je zelf bij deze stal gekomen? :)
Dankjewel! Dat gaat vast goed komen!

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:51

EveryH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:56

Ik heb afgelopen febtuari ook paardgereden in Australië. De ranche lag op een uurtje met de trein boven Melbourne. Leuke mensen, die je ook gewoon ophalen vanaf het station. Ik had bewust voor een rit gekozen voor echte ervaren ruiters, maar ze boden ook ritten aan voor minder ervaren ruiters.

Ik heb ongeveer 3 uur gereden. Echt heel gaaf. Je rijd echt tussen de wilde koeien, paarden en kangaroes. De naam van de ranche kan ik zo even niet opkomen, maar ik heb ze gewoon via google/hun website gevonden.

Succes. Het is heel tof!
Laatst bijgewerkt door EveryH op 18-09-19 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:58

Je kunt de plaats(en) waar je straks naar toe gaat ook bekijken op tripadvisor. Dan heb je er ook de reviews erbij. Ik denk dat je dan meer info krijgt ;-)

Zelf heb ik dat ook gedaan maar dat was in een tijdperk dat er nog niet zoveel op internet stond dus toen gevraagd aan het paardenverhuur bedrijf. Was een mooie rit tussen de torenhoge termietenheuvels en een kudde wilde kangaroos in :-)

off topic:
Mocht je ooit in zuid afrika komen dan raad ik je isimangaliso wetland park aan om te gaan rijden. Dan "spot" je dus wilde nijlpaarden en krokodillen te paard.

Je krijgt wel ff een waarschuwing "Don't fall of NOW!" :D :D

Danjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:16

Sideswipe schreef:
off topic:
Mocht je ooit in zuid afrika komen dan raad ik je isimangaliso wetland park aan om te gaan rijden. Dan "spot" je dus wilde nijlpaarden en krokodillen te paard.

Krokodillen te paard! Dat wil ik zien! :+ :+

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 09:18

Gaaf allemaal! Klinkt zo vet! Ik heb er ook echt heel veel zin in maar wil zeker weten dat ik de goede keuze maak! Haha
Bedankt voor het delen van jullie ervaringen!
Zijn er nog bepaalde plekken in Australie waarvan jullie zeggen, beter NIET of juist WEL doen?
En zijn er mensen die ervaring hebben met een rit op rainbow beach?

Lagonda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:22

Ik was op die stal via via gekomen. Die kende iemand die er werkte, en zo heb ik een weekje meegelopen.

Niet paarden, maar qua steden vond ik Melbourne veel leuker dan Sydney, maar dat is natuurlijk persoonlijk :)

aaidaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:24

@Lagonda: +1, hier ook een Melbourne fan :)

On topic: ik heb alleen een rit in Nieuw Zeeland gedaan, niet in Australië, dus daar heb ik geen tips voor. Alvast veel plezier, Australië is geweldig <3

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:34

Ik heb (100 jaar geleden) een meerdaagse rijvakantie gedaan in de snowy mountains bij Melbourne. Dat was echt een hele toffe ervaring met spectaculaire ritten waar ik regelmatig maar gewoon hoopte dat het paard wél wist waar hij mee bezig was _O-

Dat was overigens redelijk einde seizoen en het ging toen daadwerkelijk sneeuwen :brr:

Edit: ze bestaan nog
https://www.snowyrivertours.com/

lillypon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:43

Ik heb paardgereden op de Myella Farm Stay. Hele aardige mensen, leuke paarden en erg gezellig! :)

Sideswipe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:44

Afbeelding
Danjel schreef:
Sideswipe schreef:
off topic:

Krokodillen te paard! Dat wil ik zien! :+ :+

:+ :+ :+ :+ Krokodil had geen ruiterbewijs (Duh!)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-19 09:57

Wauw gave en mooie plekke allemaal!!<3
Wauw wat gaaf @sideswipe!
Als ik ooit naar Afrika ga, ga ik het zeker doen! #bucketlist!
Ik zoek vooral een stal waar ik een eenmalige rit door natuur/strand kan maken! Iets waar je echt de cultuur van Australie proeft!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:58

Paarden zijn daar allemaal takke ver weg van de bewoonde wereld, dus een overnachting zou ik wel rekenen.

Als je paardentraditie wil beleven dan de Melbourne races bezoeken :j

EveryH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:02

Sizzle schreef:
Paarden zijn daar allemaal takke ver weg van de bewoonde wereld, dus een overnachting zou ik wel rekenen.

Dit is dus niet helemaal waar. Ik heb ook een rit gemaakt, wat prima te doen was in een dag zonder overnachting. Gewoon met de trein te bereiken in een uurtje vanaf Melbourne. Je zit in die regio al vrij snel in het uitgestrekte binnenland.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:05

Waarschijnlijk is daar inmiddels inderdaad meer aanbod. Destijd (19 jaar geleden) was ik al een uur onderweg vanuit Melbourne om op een bar slechte manege te kunnen komen :+

EveryH

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:08

Sizzle schreef:
Waarschijnlijk is daar inmiddels inderdaad meer aanbod. Destijd (19 jaar geleden) was ik al een uur onderweg vanuit Melbourne om op een bar slechte manege te kunnen komen :+

Haha, dat geloof ik graag. Het aanbod zal inderdaad wel verbeterd zijn t.o.v. toen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 10:17

Waikiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 03:05

Je richting oost en zuid kust is nogal erg breed van begrip. Wat zoek je precies, aantal uren, wát precies wil je zien (Australië heeft een hoop verschillende dingen te bieden) en wanneer? Het klimaat kan hier nog wel eens een puntje zijn.

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-19 09:18

@Waikiki ik zoek vooral iets op de weg van brisbane naar adelaide langs de kust, maar ik heb ook de mogelijkheid wat verder land inwaards te rijden. Het liefst voor 2/3 uur maar opzich maakt het niet veel uit, het gaat ons vooral om de ervaring. In de zomer (december-januari) en ik wil vooral natuur zien. Denk aan strand, bergen, regenwoud etc.
Bedankt voor de goede vragen!
De rest bedankt voor alle Ik ga alles langslopen! :)

noaenkelly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-19 11:47

Zijn er toevallig mensen die wel eens bij Megalong Valley farm in Blue Mountains zijn geweest?