Paard door laten rijden omgeving Coevorden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Paard door laten rijden omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:33

Hallo,

Ik ben op zoek naar iemand die,tegen een normale prijs, mijn paard door kan rijden. Paard is goed zadelmak en kent de hulpen. Omgeving Coevorden. Iemand tips?

Kendra

Re: Paard door laten rijden omgeving Coevorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 09:37

Niet dat ze het zelf gaat doen, maar vraag Loes Corsel eens. Die heeft veel goeie leerlingen waar vast iemand tussen zit...(en als ze les hebben van Loes komt het helemaal goed).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 10:52

Kendra schreef:
Niet dat ze het zelf gaat doen, maar vraag Loes Corsel eens. Die heeft veel goeie leerlingen waar vast iemand tussen zit...(en als ze les hebben van Loes komt het helemaal goed).

Zie dat ze in Coevorden zit. Dat is een hele mooie dressuurstal en die vallen over het algemeen niet onder het kopje "normale prijzen" :(

Zal ongetwijfeld heel goed zijn maar ik heb geen sportambities.

0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:07

Voor normaal geld is wel mogelijk (oa bij mij maar ik zit dan weer op de grens van Limburg dus niet in de buurt) maar vaak kan je dan beter een beetje via-via zoeken. Eens kijken bij de plaatselijke rijvereniging of daar iemand tussen zit die je fijn vind rijden of je instructrice eens vragen of ze iemand kent. Dan is de kans dat het aansluit bij jouw en je paard qua wensen vaak wat groter en kom je ook sneller ergens terecht waar hij niet als dertien in een dozijn behandeld word want dat is iets waar ik persoonlijk een beetje een hekel aan heb.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:53

Wat vind jij normale prijzen?

Orrie_VBW

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:55

Laatst bijgewerkt door Orrie_VBW op 17-09-19 17:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Sabine_95

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 16:59

Aniek in Anerveen?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:00

Orchidee14 schreef:
Kendra schreef:

Zie dat ze in Coevorden zit. Dat is een hele mooie dressuurstal en die vallen over het algemeen niet onder het kopje "normale prijzen" :(

Zal ongetwijfeld heel goed zijn maar ik heb geen sportambities.

Dat zegt ze niet, ze geeft aan dat die veel leerlingen heeft waarvan er misschien wel eentje tegen betaling dit wil doen. En je kunt wel geen ambities hebben op gebied van sport maar een slecht doorgereden paard is voor een recreatieruiter een groter probleem dan voor een sportruiter.

chinou

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:27

Ina Beuving en Koos Naber doen dit dagelijks. Hebben een binnenbak bij huis en zitten in Holsloot. Denk zo’n 10 minuten vanaf Coevorden.

Te vinden onder Stal Naber

zodine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 17:33

Marlot Karsten van stal de tuinhoeve .
Hele goede ervaringen met haar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 18:57

belle_boef schreef:
Wat vind jij normale prijzen?

In ieder geval niet 650 euro of meer per maand.

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:01

Daar zit je met wegbrengen al snel aan. Stalgeld is gemiddeld al €250 dus kosten voor het rijden vallen dan nog mee als je daar dan 400€ voor rekent en je paar elke dag gereden wordt.

Dan zal je al bijna iemand moeten zoeken die aan huis komt.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:04

Het is wat meer uit de buurt, maar in Marienheem zou je kunnen informeren bij Mari Lisa Kooijman

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:05

belle_boef schreef:
Daar zit je met wegbrengen al snel aan. Stalgeld is gemiddeld al €250 dus kosten voor het rijden vallen dan nog mee als je daar dan 400€ voor rekent en je paar elke dag gereden wordt.

Dan zal je al bijna iemand moeten zoeken die aan huis komt.

Heb al wel een paar aanbiedingen die er onder zitten. Ik ga ze rustig bekijken. Ik breng hem echt niet naar de eerste de beste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:23

[quote="bigone"

Dat zegt ze niet, ze geeft aan dat die veel leerlingen heeft waarvan er misschien wel eentje tegen betaling dit wil doen. En je kunt wel geen ambities hebben op gebied van sport maar een slecht doorgereden paard is voor een recreatieruiter een groter probleem dan voor een sportruiter.[/quote]

Klopt helemaal maar er is ook nog een tussenweg. Paard zal daar wel gestald moeten worden en als ik de faciliteiten zo zie zal dat niet goedkoop zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 19:54

zodine1990 schreef:
Marlot Karsten van stal de tuinhoeve .
Hele goede ervaringen met haar.

Is dat in Balkbrug?

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:12

Orchidee14 schreef:
Klopt helemaal maar er is ook nog een tussenweg. Paard zal daar wel gestald moeten worden en als ik de faciliteiten zo zie zal dat niet goedkoop zijn.

Ik denk dat je het nogsteeds niet goed begrijpt. Loes Corsel heeft ongetwijfeld een heel groot netwerk van paardenmensen. Daar zitten er echt wel 1 of 2 tussen die paarden doorrijden/zadelmak maken. Daarvoor hoeft je paard echt niet bij Loes te staan, maar ze zou je eventueel wel wat namen kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 20:40

prugelpiet schreef:
Orchidee14 schreef:

Ik denk dat je het nogsteeds niet goed begrijpt. Loes Corsel heeft ongetwijfeld een heel groot netwerk van paardenmensen. Daar zitten er echt wel 1 of 2 tussen die paarden doorrijden/zadelmak maken. Daarvoor hoeft je paard echt niet bij Loes te staan, maar ze zou je eventueel wel wat namen kunnen geven.

Dat is inderdaad een mogelijkheid. Zal eens informeren.

Charlottemv

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:05

Zit ton duivenvoorden ook niet in die omgeving? Die is ook erg goed en ik weet van hem dat je kan kiezen om het trainen door een leerling van hem onder zijn toezicht te laten doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:27

Pascalle90 schreef:
Zit ton duivenvoorden ook niet in die omgeving? Die is ook erg goed en ik weet van hem dat je kan kiezen om het trainen door een leerling van hem onder zijn toezicht te laten doen.

Geen flauw idee. Ik ben hier in de omgeving nog totaal niet bekend dus die namen zeggen mij niets. Zal eens googlen.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:34

Het ligt er heel erg aan wat je doel is, dat moet je duidelijk aangeven.
Als wij een paard wegbrengen moet ie er echt beter van worden.
Ik breng ze dus liever een maand naar een goede ruiter dan 2 naar een gemiddelde.
Maar als je ze ook een tijdje kwijt wilt/moet kan ik me voorstellen dat je een andere keus maakt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:55

Kendra schreef:
Het ligt er heel erg aan wat je doel is, dat moet je duidelijk aangeven.
Als wij een paard wegbrengen moet ie er echt beter van worden.
Ik breng ze dus liever een maand naar een goede ruiter dan 2 naar een gemiddelde.
Maar als je ze ook een tijdje kwijt wilt/moet kan ik me voorstellen dat je een andere keus maakt.

Ik hoef hem niet kwijt, sterker nog ik zoek juist iemand in de buurt omdat ik niet te lang zonder hem wil en hem regelmatig op wil zoeken. Mijn doel is dat de basis goed bevestigd is zodat ik eventueel buiten kan rijden totdat ik zelf de bak klaar heb. Hij hoeft dus niet wedstrijd klaar of zo.

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:12

Orchidee14 schreef:
Pascalle90 schreef:

Geen flauw idee. Ik ben hier in de omgeving nog totaal niet bekend dus die namen zeggen mij niets. Zal eens googlen.

In elk geval niet meer aan de Europaweg. Maar Christa Hogendoorn kan je ook vragen (woont nu op Moravita).

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:19

Je kan help with horses een bericht stureb

LadyDaily

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 07:30

Is bij jou thuis eventueel geen optie?