Ervaringen tekeningen/schilderingen portret paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Ervaringen tekeningen/schilderingen portret paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:23

Beste bokkers,

Een hele tijd na het inslapen van de (voor mij) beste pony aller tijden, wil ik toch graag een tekening/schilderij bestellen. Enige probleem is dat ik totaal niet weet wat ik wil qua materiaal, zwart en wit of toch kleur, of er een speciale draai aan gegeven moet worden...

Door de bomen zie ik het bos niet meer. Dus, welke ervaringen hebben jullie met welk bedrijf (of welke persoon) voor het maken van een tekening/schilderij? En wat hebben jullie betaald voor welk eindresultaat?

MPR4

Edit: Ik vind het ook fijn als er op de site/facebook (of iets anders soortgelijks) een prijsoverzicht staat. Of een beetje richtlijnen, dat ik in ieder geval weet of het binnen mijn budget valt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-09-19 21:40, in het totaal 1 keer bewerkt

Faelynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:29

ik kom volgen, wil altijd al een schilderij van mijn paard, zo iets als dit http://pieternel.info ze werkt ook in opdracht, kom regelmatig werk tegen op beurzen etc, maar er hangt een prijskaartje aan (begrijpelijk) maar onbetaalbaar voor een gewoon persoon zoals ik :')

Elanor

Re: Ervaringen tekeningen/schilderingen portret paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-19 21:36

Bokker Fnanne maakt echt prachtig werk. :)

taverno

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:41

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 11:48

Lastige vraag, TS. Wat jij wel of niet mooi vindt is zó persoonlijk. Heb je werken die je aanspreken? Zo ja, dan zou ik van daaruit gaan zoeken naar een artiest die maakt wat jij mooi vindt en aan de hand van namen weer gaan kijken naar ervaringen.

Bedenk wel, dat je voor kwaliteit betaalt, maar ook voor de uren werk. En er een verschil is in prijs (en ook kwaliteit) tussen iemand die voor de hobby tekeningen maakt en iemand die dat als beroep doet en er dus van moet leven.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:24

Hier op Bokt is een aantal kunstenaars/artiesten, in de goede zin van het woord, die elk op hun eigen manier prachtige werken maken. Sommigen werken in zwart/wit, anderen in kleur. Sommigen gebruiken (pastel)potlood, anderen acrylverf, aquarelverf of olieverf. Zij openen regelmatig een topic om hun laatste werk te te laten zien. Die staan dan meestal in het Forum Uit De Kunst. De meeste werken hebben op een of andere manier het thema paarden dus ook wat dat betreft zit je daar goed.

Ik kan je aanraden om daar eens te kijken welke manier van werken je aanspreekt en vervolgens de kunstenaar een pb te sturen met verzoek om info. Degenen die daar zitten zijn ook Boktleden en makkelijk benaderbaar. Vaak staat er ook al een website in het onderschrift waarop je meer werk kunt zien.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:40

Het is net wat jij het mooiste vindt. Wil je hyperrealistisch zou ik kiezen voor kleurpotlood. Echt schilderij weer voor aquarel/acryl. Beetje ertussenin kom je bij pastel.

Zelf een prachtig schilderij laten maken door Marjo Lebbe. Deze Maar dan moet je wel denken aan honderden euro’s afhankelijk van het formaat.